Ciśnienie na reduktorze

Ciśnienie na reduktorze

15 Maj 2010, 15:47

Dziś chciałbym się dowiedziec jakie są ojawy "porozkęcanego" ciśnienia na reduktorze w instalacji II generacji.
Ewentualnie jakie mogą byc problemy wynikające ze złej wartości tego ciśnienia. Jak to się ma do ogólnej regulacji instalacji,bo jak sądzę mam z tym problem w swoim aucie. Regulacja omija reduktor ,a efekty są takie,że auto sporo pali.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5455
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Ciśnienie na reduktorze

15 Maj 2010, 21:36

W instalacji II generacji nie ma regulacji ciśnienia reduktora bo jest to instalacja podciśnieniowa (chyba że masz vialle z nadciśnieniowymi wolnymi obrotami, ale ten reduktor nie ma regulacji w ogóle) Śruba regulacyjna na parowniku zwiększa jedynie przepływ gazu na wolnych obrotach. Nie wiem co masz na myśli pisząc - regulacja omija reduktor???
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

Re: Ciśnienie na reduktorze

16 Maj 2010, 11:45

No właśnie o tę śrubę regulacyjną mi chodziło.
Jak do tej pory stale mam za dużo gazu na wolnych obrotach. Za to jak wpiąc analizator spalin i zacząc regulowac (oprócz reduktora),to można dopasowac te spaliny ale za to auto nie ma przyspieszenia i pali więcej...
Tak więc pomyślałem o regulacji na reduktorze i teraz wiem,że to przepływ gazu tam się ustawia.
Na ile mogę to zrobic samemu..? Kręcic w lewo czy w prawo i o ile obrotów czy np:po pół obrotu tej śruby..?
Zawsze jadąc na regulację nie jestem zadowolony,bo auto wyraznie pali więcej i kiepsko przyspiesza.
Moja instalacja ma 2 lata i 25 tys przebiegu (Tomassetto-Autronic)
Ostatnio przykręciłem (w prawo) o pół obrotu na tym zaworze na przewodzie (na imbus) i nic to nie dało więc cofnąłem tak jak było ale jak podkręciłem także w prawo tylko o 1/4 obrotu,to poprawiła się wyraznie dynamika a spalanie nie wzrosło.
Auto w trasie pali 9,5l ,a w mieście 13l gazu. Auto jest użytkowane do ok 3 tys obrotów i pali dużo za dużo !
Mam wrażenie ,że problem leży w tej regulacji na reduktorze...
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5455
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Ciśnienie na reduktorze

16 Maj 2010, 14:25

Zacznijmy od tego - czy sprawdzałeś w ostatnim czasie ile pali samochód benzyny?? Od kiedy zauważyłeś wzrost zużycia gazu??
Wnioskuję że masz instalację nie drugiej a pierwszej generacji, czyli masz register regulacyjny na przewodzie gazowym (między reduktorem a mikserem). Tą instalację ustawia się tylko na analizatorze spalin. O zwiększonym zużyciu paliwa decydują takie czynniki jak: Stan filtra powietrza, ustawienie zapłonu, ustawienie rozrządu, skierowanie dolotu powietrza i oczywiście prawidłowa regulacja.
Samemu nie kręć regulacją gdyż możesz doprowadzić do zapchania katalizatora lub wypalenia gniazd zaworowych głowicy. Jeśli jeździsz do gazownika na regulację i nie jesteś zadowolony to zmień warsztat.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

Re: Ciśnienie na reduktorze

17 Maj 2010, 06:40

Dzięki. Chyba rzeczywiście tak zrobię. :wink:
Wszyscy jesteśmy hedonistami...
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5455
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczna jazda po zmroku Bezpieczna jazda po zmroku
    Jesienią dni stają się coraz krótsze, dlatego kierowcy częściej prowadzą auto już po zmroku. Jazda w takich warunkach jest o wiele trudniejsza niż przy świetle dziennym, zwłaszcza w miejscach nieoświetlonych latarniami ...
    Najnowsze BMW serii 7 Najnowsze BMW serii 7
    BMW serii 7 - luksus na miarę przyszłości. Ten najnowocześniejszy w historii bawarskiego koncernu model będzie można zobaczyć już 24 listopada 2015 r. na targach Fleet Market w Centrum EXPO XXI w Warszawie. BMW serii 7 – ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Autosacrum 2009
      GTP Light
      MINI Clubman Bond Street, tył