Ciśnienie w oponach - zalecane minimalne czy maksymalne?

Ciśnienie w oponach - zalecane minimalne czy maksymalne?

31 Maj 2010, 12:04

mam takie pytanie jak Wy pompujecie swoje opony? do ciśnienia minimalnego dla 1-3 osób czy maksymalnego dla 5osób + bagaż
posiadam volvo s40 1,8 115km z 1996roku
w instrukcji w necie oraz na forach pisze ze ciśnienie dla 1-3 osób to przód 2,2 i tył 2,0bar a dla 5osób + bagaż lub przyczepa to 2,3 i 2,3 a w mojej instrukcji od auta i na nalepkach na drzwiach ciśnienie maksymalne wynosi 2,4 i 2,4 minimalne jest takie samo
sęk w tym ja najczęściej jezdzę sam lub w 2 osoby, rzadziej w 4-5 osób+bagaż
jak napompuje 2,2 i 2,0 bara to wydaje mi się ze to jest zbyt mało
opony mam 195/55/15 czy one są nisko profilowe? przy takim ciśnieniu wyglądają jak flaki a jak auto postawi się na nierównym podłożu np nierównym trawniku to tam gdzie jest wyzej opona się zgina i wygląda jakby alufelga prawie dotykała ziemi
zresztą auto waży 1340kg to chyba dużo i dlaczego takie ciśnienia niskie podaje producent? Czy lepiej pompować więcej? Jeśli jezdzimy po dziurawych drogach lepiej mieć mniej czy więcej powietrza?

Jeśli jedziedzie np na wakacje to pompujecie opony dla ciśnienia normalnego czy maksymalnego?

kolejna sprawa to taka dlaczego mam podane w instrukcji i w dowodzie rejestracyjnym ze maksymalna masa całkowita to 1740kg jak auto waży 1340kg to pozostaje 400kg
no to 5 osób juz niech będzę 500kg, a gdzie jeszcze paliwo, płyny oraz bagaże dla tych 5 osób?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
Rejestracja: 03 Sie 2008, 17:16
7

Re: Ciśnienie w oponach

31 Maj 2010, 12:28

piotrauto napisał(a):a gdzie jeszcze paliwo, płyny

W masie wlasnej pojazdu "G"+kierowca...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5335
Rejestracja: 09 Mar 2010, 20:16
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy od: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
1

Re: Ciśnienie w oponach

31 Maj 2010, 14:10

no tak ale 400kg załadunku to nic
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
Rejestracja: 03 Sie 2008, 17:16
0

Re: ciśnienie w oponach

08 Cze 2010, 08:11

Witam!
Ja pompuję opony do ciśnienia dla pustego auta + 1 atmosfera do każdej opony, bo z reguły jeżdżę sam, a trochę wyższe ciśnienie to lepsza przyczepność na nierównościach i lepsze zabezpieczenie alufelgi, jak wjedziesz w dziurę. A jak pakuję cały bagażnik + 4 osoby, to już nie dopompowuję, bo to rzadko i w krótkie trasy. W dalekie trasy jednak proponuję napompować solidnie opony :mrgreen:
Pozdr.
smarekxy
Początkujący
 
Posty: 219
Rejestracja: 17 Lut 2010, 11:36
Miejscowość: podkarpacie
Prawo jazdy od: 29 09 2000
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 175KM
0

Re: Ciśnienie w oponach

08 Cze 2010, 09:55

wyższe ciśnienie to gorsza przyczepność :mrgreen: najlepsze przyczepność opony jest w granicach 1,6-1,8 ;) im wyżej tym spalanie mniejsze ale trakcja gorsza

optimum między przyczepnością a ekonomiką podaje producent :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)
1

Re: Ciśnienie w oponach

29 Lis 2010, 10:40

a czy to prawda ze zimą pompujemy o 0,2bara wiecej niz latem?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
Rejestracja: 03 Sie 2008, 17:16
3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi quattro - historia napędu Audi quattro - historia napędu
    Dzięki quattro, Audi stało się pionierem stosowania napędu na cztery koła w samochodach osobowych. Początki projektu sięgają zimy 1976/77. Wówczas grupa inżynierów Audi odbywała jazdy testowe w zasypanej śniegiem ...
    Mobilność elektryczna w BMW Group ma już 40 lat Mobilność elektryczna w BMW Group ma już 40 lat
    Pod koniec 1975 eksperymentalny pojazd zbudowany w oparciu o BMW LS oraz wyposażony w nowe akumulatory oraz nowy silnik elektryczny zaczął przynosić pierwsze rezultaty. Następnie, w roku 1980, zapoczątkowany został projekt ...

  • Re: Ciśnienie w oponach

    29 Lis 2010, 11:39

    chyba na odwrót :mrgreen:
    opona ma się kleić/przylegać do asfaltu, po to zakładasz wyższy profil w zimie
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)
    0

    Re: Ciśnienie w oponach

    29 Lis 2010, 11:50

    no ale jak przy 10C pompujemy to przy -10C jest o te 0,2bara mniej
    10C mniej i 0,1bara mniej podobno
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931
    Rejestracja: 03 Sie 2008, 17:16
    0

    Re: Ciśnienie w oponach

    29 Lis 2010, 12:15

    a widzisz wielki problem w sprawdzeniu ciśnienia :?:
    jak sam nie umiesz podjedź na stacje benzynową lub do wulkanizatora na pewno ci sprawdzą :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)
    0

    Re: Ciśnienie w oponach

    29 Lis 2010, 13:21

    ja tam spr raz na miesiąc sam swoim manometrem
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931
    Rejestracja: 03 Sie 2008, 17:16
    0

    Re: Ciśnienie w oponach

    29 Lis 2010, 13:31

    Koła w samochodach należy pompować do takiego ciśnienia, jak podaje producent. Nie więcej i nie mniej. I nie ważne czy to zima czy lato. Nie ważne jest też to, jaki rodzaj opony jest założony - letnie czy zimowe. Raz na jakiś czas należy sprawdzić ciśnienie w kołach. Najlepiej robić to na zime oraz na wiosnę i w lato przed dalszą podróżą. Jednakże zaleca się sprawdzanie ciśnienia w kołach raz w miesiącu. Wystarczy podczas tankowania paliwa na stacji benzynowej poświęcić 5 minut i sprawdzić ewentualnie dopompować.
    Jak ciśnienie będzie za duże, to bardzo szybko można wpaść w poślizg. Szczególnie na mokrej drodze i na koleinach oraz na zakrętach. Będzie się też nieprawidłowo zużywał bieznik - a dokładnie im większe ciśnienie tym bardziej zużywa się środek bieznika.
    Jak ciśnienie jest za małe, to z kolei będzie większy opór toczenia, a co za tym idzie zwiększy sie spalanie. Opona równiez szybciej się zużyje no i również można wpaść w poślizg.
    Co do temperatury otoczenia i ciśnienia w kołach. W okresie zimowym należy to ciśnienie sprawdzać cześciej, w zależności od temperatury, ponieważ im zimniej, tym ciśnienie w kołach bardziej spada. Dla przykładu ustalmy, że ciśnienie w kole ma być 2 bary. Sprawdzono to w temp. 20 stopni. Przy temp. 0 stopni, ciśnienie wynosi 1,8 bara, przy temp. -10 stopni 1,7 bara, a przy - 20 stopniach 1,55 bara.
    Teoretycznie zaleca się przy pierwszych przymrozkach zwiększyć ciśnienie w oponach o 0,2 bara, czyli dla kół, w których ma być 2 bary, nalezy je dopompować do 2,2 bara. W czasie zimy należy oczywiście kontrolować to ciśnienie.
    Należy też pamiętać o tym, by podczas ocieplania na wiosnę ciśnienie sprawdzić i ewentualnie zmniejszyć.
    Jeżeli jednak te info są za małe, to więcej znajdziesz w necie.
    Uważam, że temat został wyczerpany i zamykam.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14490
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    6
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda