Citroen C5 III prośba o ocenę

16 Gru 2016, 16:08

Witam wszystkich!
Od pewnego czasu szukam jakiegoś samochodu.
Znalazłem "ładnego" Citroena, który bardzo mi się spodobał. Jako ,że mało znam się na tych pojazdach zwracam się z prośbą czy te ogłoszenie jest warte uwagi.
Z góry dziękuję za dobre porady i informacje.
Pozdrawiam!
Link do oferty: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Avai
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 08 05 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Peugeot

16 Gru 2016, 18:17

Mam dokładnie takiego samego :P

Ta końcówka wydechu...

Do rzeczy:
- stalowy kolektor wydechowy pęka nawet przy niewielkich przebiegach
- skrzynia biegów do d... nie wytrzymuje masy auta i chodzi jak w starym żuku (skrzynia na dwóch wałkach)
- nie masz tutaj hydro
- bardzo szybko zużywające się ograniczniki w drzwiach
- przed 2011r. wszystkie miały stalową linkę podnoszenia szyb która koroduje i się urywa (drzwi przednie)

Tyle z mankamentów :P

Po zdjęciach nic nie zobaczysz, bo auto ma takie kształty ;) Trzeba na żywo.

Jakie przebiegi robisz? Miasto/trasa?

Dziwna cena. Ja za swojego (Krajowy/Gwarancja/Pakiet serwisowy/dwa kpl kół/wszystko zrobione/90tyś km) dawałem 30/33 tyś, a tutaj za tyle po płaczącym Niemcu :P Pewnie, za tą końcówkę wydechu.
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

16 Gru 2016, 18:42

Dzięki wielkie za opisane informacje!
Samochód głownie służył by mi na dojazdy do pracy ok 80km dziennie.
Rocznie robię ok 10tys.
Ps. Jakie problemy są z tą skrzynią biegów?
Avai
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 08 05 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Peugeot

16 Gru 2016, 19:01

Hmm :P

W roku mamy 250 dni roboczych x80km = 20 tyś/rocznie.

W 1.8 skrzynia jest na dwóch wałkach i pomiędzy wałkami robi się luz. Będzie działać, ale dźwięki nie przystają takiej limuzynie.

Mało było tych aut z 1.8.

Jeśli koniecznie benzyna to skupiłbym się na 2.0 (wiele tego jakoś nie ma). (1.6 THP unikaj jak ognia. Jest to kompletny niewypał). Przy takich przebiegach można pomyśleć (Zaraz mnie skrzyczą tutaj znajome twarze z forum) bym się skupił na 1.6 HDI(tych jest sporo krajowych bo były w dobrej cenie) / 2.0 HDI.

Wolałbym pewne krajowe 1.6/2.0 HDI niż "Niemieckie" 2.0 i krajowego 1.8 :P

Pomijam większe silniki, bo to dla pasjonatów :)
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

16 Gru 2016, 19:25

Jeśli dieselek to only 2.0, bo 1.6 będzie za słaby do tej krowy :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14094
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Gru 2016, 19:31

1) Lepiej jedzie niż z tym 1.8
2) W 2.0 HDI z początku produkcji jest tylko układ wtryskowy Siemensa (piezoelektryki) który cały czas jest nie regenerowalny, w przeciwieństwie do Bosha z 1.6 HDI
3) Więcej krajowych na rynku wtórnym z 1.6 HDI
4) Nie jestem pewny na 100% ale w 1.6 HDI z początku produkcji nie było FAP(możliwe, że nie wszystkie) w przeciwieństwie do 2.0 HDI.

Nie wiem czy te 2 sekundy do setki więcej tego warte :P
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

16 Gru 2016, 19:38

Gdyby ktoś chciał poczytać co pisze w ostatnim numerze Motora o 2.0HDI to wrzucam skan https://dl.dropboxusercontent.com/u/95558869/2.0HDI.pdf
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006

16 Gru 2016, 20:30

GorącyMarian napisał(a): Nie jestem pewny na 100% ale w 1.6 HDI z początku produkcji nie było FAP(możliwe, że nie wszystkie) w przeciwieństwie do 2.0 HDI.
w 1.6 110 był od początku. Poza tym FAP to nie taka tragedia jak DPF :wink:
Longhorn napisał(a):Gdyby ktoś chciał poczytać co pisze w ostatnim numerze Motora o 2.0HDI to wrzucam skan https://dl.dropboxusercontent.com/u/95558869/2.0HDI.pdf
sam miałem to wrzucić, ubiegłeś mnie :D jeśli pozwolisz wrzucę ten link do tematu o dieslach
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14094
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Gru 2016, 20:33

Link jak najbardziej możesz wrzucić, najlepiej tylko skompresuj troche ten pliczek, bo zajmuje 22MB (generowałem windowsowską drukarką PDF z win10).
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006

16 Gru 2016, 21:36

Co sądzicie o jego przebiegu na podstawie umieszczonych poniżej zdjęć. Według mnie wnętrze jest zbyt zniszczone na ten przebieg (90tys podane).
Ciekawe są też wpisy w książce serwisowej.
Pozdrawiam
Link do zdjęć: http://imgur.com/a/WJ4u8
Avai
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 08 05 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Peugeot

17 Gru 2016, 15:09

Te fotele nawet materiałowe i kierownica dobrze znoszą próbę czasu. Mieszki przy ręcznym i gałce zmiany biegów już nie. Tutaj handlarz ładnie podszedł. Wymienił od razu :P

Pojedź. Obejrzyj od dołu zwróć szczególną uwagę na stan:
- półosie/przeguby (Są w całości. Nie wymienia się tutaj samych przegubów)
- luzy w zawieszeniu przednim (zwłaszcza dolne tuleje zwrotnicy i dolny sworzeń wahacza)
- luzy na poduszkach tylnego drążka stabilizatora (te w c5 też nie są wymienialne - puki co - i występują tylko w kpl. ze stabilizatorem w ASO)

I sprawdź czy wentylator chłodnicy chodzi na wszystkich biegach :P To też wada tych aut do 2012r (lift) i padają jak muchy.

No i ograniczniki drzwi są drogie i też się wysypują (sprawdź czy drzwi "zapamiętują" swoje 3 pozycje otwarcia ).
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

17 Gru 2016, 18:42

GorącyMarian napisał(a):I sprawdź czy wentylator chłodnicy chodzi na wszystkich biegach

wyjaśnij mi bo nie kumam - jakie biegi w wentylatorze chłodnicy? :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Gru 2016, 18:54

Wentylator ma 3 tryby pracy:
- klima (passive)
- 1wszy bieg
- pełny gwizdek

Namiętnie padają moduły w tych wentylatorach. A sam wentylator ze względu na zintegrowany moduł jest drogi.

Pojedzie na ogrzewany garaż. Zostawi odpalony na 15minut i będzie wszystko wiedział.
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

17 Gru 2016, 18:56

ok, bo mi w głowie siedziała wiskoza :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Gru 2016, 18:59

Nie. Jeno to Je Panie Francuz. To Je g... rozwiązania i to się jeno ciągle pier..... . Jak w tym samochodzie uchwyt na kubek jest w podłokietniku i nie ma czujnika poziomu płynu do spryskiwaczy czy chłodzącego to czego się spodziewałeś? Wiskozy? :o
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017