Civic Vi problem ze zbieżnością

09 Lis 2017, 16:48

Czołem
Potrzebuję pomocy z Civiciem 6 Hb 97r.
Otóż kupiłem Civica. Było spoko do pewnego czasu, aż zbieżność nie poszła i kierownica się nie przekrzywiła, a kilka dni potem pękła opona. Wymieniłem ją i potem mechaniki i zbieżność. Po zbieżności co najmniej mocno ściągało w lewo, ale mechanik powiedział, że może wystarczy zmienić koła z prawego na lewe, bo geometria wyszła dobrze i zbierzność widać też. No to zmiana i faktycznie, przestalo ściągać mocno w lewo a zaczęło lekko w prawo (nie mocno, zauważalnie ale dało się jeździć bez problemu). Podzieliłem się tym spostrzeżeniem z mechanikiem (a kolo solidny), a on stwierdził, że to musi być wina ściętych opon, bo luzów nie ma, a co było zużyte czy cuś to on powymieniał (i sobie za to słono zażyczył notabene). Tak mijał czas i faktycznie jeździłem, troszkę ściągało ale bez przesady. Pomyślałem sobie, że nie ma sensu nic z tym robić, bo zaraz zima to zmienie na zimówki a potem kupie letnie nowki i będzie gicior. No ale, zmieniłem na zimówki i dalej ściągał, ale tym razem znowu w przeciwnym kierunku (w lewo). No wkurzało mnie to niezmiernie, bo parę dni potem zauważyłem że chyba rozregulowała się kierownica, bowiem jadąc do przodu była lekko przechylona. Postanowiłem zrobić zbieżność, i tak sobie pojechałem w Katowicach do gościa, który się tym zajmuje i ręce mi opadają. Kiedy jadę prosto, kierownica jest przekrzywiona o prawie 45 stopni i mam ochotę się rozpłakać.
Moje pytanie brzmi: czy z autem jest coś nie tak? Czy gdyby geometria była zjechana, bo ktoś uderzył w nią kiedyś, to to by wyszło na geometrii i zbieżności? Czemu po zmianie opon zaczęło ściągać w przeciwnym kierunku i dlaczego tak bardzo przekrzywiło mi kierownice. Mam tą karteczkę od gościa od zbieżności z danymi jak poustawiał wszystko, jeśli to się przyda to napiszę.
Na pytania wszystkie też odpowiem.
dj135790
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 3
Auto: Honda Civic VI

09 Lis 2017, 17:00

Czy wspominałeś przy ustawianiu zbieżności że kierownica jest krzywo? Powinna zostać wtedy zablokowana do jazdy na wprost i dopiero ustawiona zbieżność.

Czy miałeś też sprawdzany tył, czy tylko przód?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Lis 2017, 17:07

Nie wspomniałem, bo szczerze nie wiem, czy była przekrzywiona :| Chyba mam halucynacje, ale wczoraj jak jechałem to była trochę w lewo, ale dzisiaj jak jechałem do warsztatu to już wyglądała jakby nie była :\ Nie wiem, czy mi odwala...
Robiony był tylko przód
dj135790
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 3
Auto: Honda Civic VI

09 Lis 2017, 20:33

a ew. zepsuta geometria przez wypadek wyszłaby w takim badaniu?
dj135790
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 3
Auto: Honda Civic VI

09 Lis 2017, 22:26

dj135790 napisał(a):Robiony był tylko przód
Na laserach czy na 3D/tzn.mierzony przod i tył ale ustawiany tylko przod/... :?:
dj135790 napisał(a):zepsuta geometria przez wypadek wyszłaby w takim badaniu?
Jezeli robiona na 3D pelna geometria to wszustko jest do odczytania i widac jak na patelni... :ok:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6173
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

09 Lis 2017, 23:29

hmmm... wiesz co, ja się na tym nie znam, ale chyba nie był mierzony tył: z tego co pamiętam kolo podpiął coś do kół z przodu, coś pokręcił, poprzestawiał i tyle (y) Jeśli to coś Ci mówi, to takie latarki jakby były (jestem mocno laikiem)
ufff... to się trochę uspokoiłem, bo poprzednim razem na pewno była full profeska
dj135790
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 3
Auto: Honda Civic VI

09 Lis 2017, 23:44

Latarki to były przy ustawianiu geometrii wieki czas temu. Geometria optyczna. Jedż TY gdzie indziej .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4751
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Lis 2017, 00:40

ok, ustawię się na czwartek na wizytę u kogoś dobrego \
Tylko pytanie, czy to w ogóle jest bezpieczne jechać tak z 60 km? Bo musze z Katowic do Bielska podjechać
dj135790
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 3
Auto: Honda Civic VI

10 Lis 2017, 08:50

Kontroluj opony czy nie zabiera szybko i dojedziesz. Co do kierownicy to przy zbierzności zawsze powinni blokować żeby prosto zostało ustawione. Jedz do innego i powiedz że do sprawdzenia przod i tył
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16271
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Lis 2017, 14:36

Daj znać jak już sprawdzisz przód i tył co tam dokładnie wyjdzie. Przypuszczam że będzie źle ustawiona skoro miałeś wcześniej mierzone tak jak piszesz i tylko przód :/ Często spotykam się z taką zasadą że zrobimy tylko przód bo z tyłem jest drożej jak już trzeba coś regulować ehh i klient rezygnuje bo mysi że jak z przodu zrobi to będzie ok.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Gru 2017, 09:25

Nie jest wykluczne,ze punkty nadwozia nie trzymaja geometrii,auto moglo byc bite,oby to nie bylo to.Wtedy ustawisz geometrie zawieszenia na cacy a i tak sciagac bedzie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8482
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)