Civic VI - remontować blachę czy kupić inny samochód

04 Cze 2018, 20:42

Witam,

zdecydowałem się założyć tu temat, ponieważ mam duży dylemat. Myślę czy robić obecny samochód czy kupić inny.

Posiadam Civic VI Fastback, czyli angielkę.

Bardzo poleciała blacharka, do tego stopnia, że samochód nie przeszedł przeglądu, a w progach z tyłu można robić dziury palcem, wszystko się kruszy. Poza reperaturkami progów trzeba zrobić reperaturki nadkoli. Koroduje też lekko podłoga pod fotelem kierowcy, widziałem na podnośniku. Jednak ogólnie tragedii z podłogą nie ma. Poza tym na pewno do zrobienia poszycie lewego tylnego nadkola, przy dużym deszczu czasem mam wodę na dnie bagażnika, pod kołem zapasowym. Czasem też lekko kapie pod podsufitkę przy przedniej szybie.

Ogólnie samochód mocno zgnity i zrobienie wszystkiego porządnie pewnie z 5000 będzie kosztować.

I teraz dlaczego się jeszcze zastanawiam zamiast wywalić go na złom:
1. silnik 1.5 Vtec - daje radość z jazdy
2. prowadzenie - jeździłem wieloma dużo nowszymi samochodami, mój mi najbardziej pasuje
3. wsadzone pieniądze w mechanikę
4. sentyment - to mocny argument

Jeśli miałbym kupić inny samochód to dobrze zabezpieczony przed korozją. Drugie kryterium to osiągi, w obecnym samochodzie 10,4 do setki i nie chciałbym kupić czegoś odczuwalnie wolniejszego.

Audi 80 nie biorę pod uwagę z racji archaiczności i słabych silników.

Myślałem o Audi A4 B5, czy waszym zdaniem z budżetem 8 tysięcy da się kupić sensowny egzemplarz?

Wydaje mi się, że niezłe blachy mają też Astry G. Tu pod uwagę biorę Bertone, zwykłe mają w większości zbyt słabe silniki. To samo pytanie, kupilibyście taki samochód do 8 tysięcy?

Inne propozycje samochodów bardzo mile widziane.

Czy może reanimować Hondę? Czy nawet porządna naprawa i zabezpieczenie antykorozyjne sprawia, że mogę się spodziewać braku kłopotów z rdzą przez 4-5 lat? Samochód parkuję pod chmurką.

Z góry dzięki za wszelkie merytoryczne wypowiedzi.
świerzop
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Civic VI
Paliwo: Benzyna

04 Cze 2018, 20:45

świerzop napisał(a):Myślałem o Audi A4 B5


Jeśli chcesz przeciętne auto z drogim zawieszeniem to ok.

świerzop napisał(a):Wydaje mi się, że niezłe blachy mają też Astry G.


Tosz to rdzewieje na poziomie Civica, z olejem też by sobie mogły przybić piątkę.

Megane 1 FL, Golf IV, A3, S40, Octavia, 406, serio codziennie te auta się przewijają i te same tematy, przejrzyj, poczytaj...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Cze 2018, 20:53

Ja widzę że punkt 4 bierzesz najbardziej pod uwagę, może Cię zainteresuje a6-c4-2-6-v6-do-sprzedania-vt108450.htm?hilit=A6%20c4%20do%20sprzedania#p707063
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16239
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Cze 2018, 21:15

W sumie racja, chyba pkt 4 najmocniejszy. Spodziewałem się, że nikt nie będzie brał pod uwagę remontu. Wy myślicie rozsądkowo, ja trochę sercem :D

Dzięki za propozycję z tym Audi, ale połączenie starego rocznika i dużego silnika mnie jednak odrzuca.

Czytałem sporo, Megane - słaba blacha i elektronika, A3 ciasne i trudno o dobre 1.8 w tej cenie, S40 czytałem że niezbyt trwałe. Octavia dla mnie mało ciekawa. Golf IV może i fajny, ale najdroższe kosztują kilkanaście tysięcy to za 8 raczej szału nie będzie.

Dzięki za szybkie odpowiedzi.
świerzop
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Civic VI
Paliwo: Benzyna

04 Cze 2018, 21:25

Megane idiotoodporne, wdzięczne auto. Elektronika mnie nigdy nie zawiodła, za to ruda chrupie tylne nadkola. Może to nie reguła, ale te samochody raczej nie są dobrze zabezpieczone przed rdzą.
Shepard
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 01 04 2016
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault Megane I classic
Silnik: 1.6 16v 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna

04 Cze 2018, 21:27

świerzop napisał(a):Wy myślicie rozsądkowo, ja trochę sercem


Wiesz, niby Cię rozumiem, ale Civic VI Fastback z 1.5 nie ma jakiś super osiągów, fajnie jeździ ale to raczej ze względu na charakter oddawania mocy i hałas (niby ma sporo mocy, ale momentu zero, drze ryja a nie jedzie), bo naprawdę osiągi nie są nadzwyczajne :) Remont tego auta nie ma żadnego argumentu, zwyczajne wyrzucanie kasy w błoto. Ale decyzja należy do Ciebie oczywiście.

Bez przesady z tymi Golfami i A3, to stare auta i za 8k nic nie kupisz? Najdroższe po kilkanaście tysięcy? Auta technicznie z 98 roku? Nooo chyba że mówisz o 1.8T, to wtedy ok.

Megane nie ma może mocnych blach, ale od Civica, Focusa czy Astry jest lepiej. W sumie jakbyś kupił bliżej 8k, lub wynegocjował z większej sumy to byś ładną dwójkę dostał (tylko bez zbędnych bajerów, typu czujniczki ciśnienia czy hands free, bo to sprawia problemy).

S40 nietrwałe? Skąd taka opinia?

Octavia nudna? Tu się zgodzę.

Generalnie 8k to taki budżet przejściowy... Na Astrę G za dużo, na Astrę H za mało... Sam myślałem o zmianie niedawno Megane na coś do 7-8k i stwierdziłem że jeszcze nią pojeżdżę i dozbieram, bo nie ma nic ciekawego. Tylko walka z blacharką to marnotractwo pieniędzy, po pierwszej zimie znowu zacznie lecieć.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Cze 2018, 21:59

Wiesz, niby Cię rozumiem, ale Civic VI Fastback z 1.5 nie ma jakiś super osiągów, fajnie jeździ ale to raczej ze względu na charakter oddawania mocy i hałas (niby ma sporo mocy, ale momentu zero, drze ryja a nie jedzie), bo naprawdę osiągi nie są nadzwyczajne :)


Wiem, na obecne czasy te 10 sekund to żadna rewelacja, ale zawsze to lepiej niż 12. I lubię ten silnik powkręcać na obroty. Chodzi też o prowadzenie, po prostu przyjemnie mi się jeździ.

Bez przesady z tymi Golfami i A3, to stare auta i za 8k nic nie kupisz? Najdroższe po kilkanaście tysięcy? Auta technicznie z 98 roku? Nooo chyba że mówisz o 1.8T, to wtedy ok.


Nie ukrywam, że ten silnik by mi najbardziej pasował w A3.

S40 nietrwałe? Skąd taka opinia?


Czytałem o słabym zawieszeniu, usterkowości i że blacharsko to najsłabsze Volvo, a zależy mi na tym aby kolejny samochód nadmiernie nie gnił.

Tylko walka z blacharką to marnotractwo pieniędzy, po pierwszej zimie znowu zacznie lecieć.


No właśnie zastanawiam się czy jeśli wsadzę te nawet 5 tysięcy to czy będę mógł zapomnieć o rdzy na kilka lat.
świerzop
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Civic VI
Paliwo: Benzyna

04 Cze 2018, 22:03

świerzop napisał(a):zastanawiam się czy jeśli wsadzę te nawet 5 tysięcy to czy będę mógł zapomnieć o rdzy na kilka lat.
gwarantuje że nie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16239
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Cze 2018, 22:08

A może Citroen C5? Ma ocynkowane blachy i z elektryką też nie ma większych problemów.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
linki przykładowe.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

04 Cze 2018, 22:13

gwarantuje że nie.


Ok, pewnie coś tam w końcu wyjdzie, ale chodzi mi o to aby te 5 przeglądów przeszedł.

C5 zupełnie nie brałem pod uwagę, dzięki za nowy pomysł :) Przemyślę.
świerzop
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Civic VI
Paliwo: Benzyna

05 Cze 2018, 08:28

Jeśli chodzi o 1.8T to faktycznie raczej nic zdrowego nie kupisz do 8k.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007