Co robię nie tak w handlu samochodami ?

21 Gru 2022, 10:41

Znam biegle język niemiecki, mieszkałem tam wiele lat i chodziłem do szkoły. Ciągnie mnie do handlu samochodami. Wielokrotnie sprowadzałem samochody z Niemiec dla siebie i rodziny. Znajmy handlarz bez języka sprowadza auta i bardzo dobrze mu się powodzi. Jego auta mają 200 -300 tys. przebiegu i wcale nie są najtańsze na OLX, a sprzedaje miesięcznie po kilka, kilkanaście. Trochę podpatrzyłem od niego, pojechałem do Niemiec i kupiłem z domów prywatnych dwa auta. Samochody są bardzo dobre, cena w promieniu 100 km jedna z niższych. Co robię źle? Może ktoś doświadczony podpowiedzieć? A może byłby ktoś zainteresowany współpracą ?
Nie wiem, czy można linki, spróbuję:
[link do oferty na Olx wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł]
Paulo99
Nowicjusz
 
Posty: 8

21 Gru 2022, 11:29

No ale w czym masz problem? Chodzi o samą sprzedaż samochodów?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10284
Zdjęcia: 35

21 Gru 2022, 11:50

Tak, nie mogę sprzedać. Zakup w Niemczech, transport , formalności mam ogarnięte. Nie wiem w czym problem. Te samochody są jak najbardziej w porządku, cena też chyba nieprzesadzona..
Paulo99
Nowicjusz
 
Posty: 8

21 Gru 2022, 13:21

Paulo99 napisał(a):pojechałem do Niemiec i kupiłem z domów prywatnych dwa auta. Samochody są bardzo dobre, cena w promieniu 100 km jedna z niższych. Co robię źle?

Trafił się uczciwy handlarz :lol:
Handlarz nie kupuje z prywatnych domów dobrych samochodów, tylko gruchoty z jakiegoś placu, do podpicowania za grosze :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3818
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2022, 17:53

Nie wiem jak kupują handlarze, chociaż się domyślam. Ja przeglądałem codziennie ogłoszenia i natychmiast dzwoniłem. Szkoda, że zaśmieciłeś wątek nic nie wnoszącym wpisem.
Paulo99
Nowicjusz
 
Posty: 8

21 Gru 2022, 20:13

Powiem Ci że ja też nie rozumiem, próbowałem sprzedawać auta zwykle, tańsze droższe, lepsze gorsze i zero odzewu gdzie moi znajomi handlarze co kupują takie z ćwiarami do roboty sprzedają z marszu.
I co jeszcze gorsze to nie to że ktoś przyjechał obejrzał i mu nie pasowało, to było zerowe zainteresowanie. Odpuściłem sprzedaż aut w pl.
Doskonale wiem w jakiej jesteś sytuacji i też nie odkryłem rozwiązania.
Próby jakie robiłem
Zmiana zdjęć
Zmiana województwa
Wachlowanie cena to w górę to w dół i czasami auto sprzedawałem po 7-8 miesiącach dla pierwszego który przyjechał.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16785
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak skalibrować alkomat?
    Alkomat to urządzenie, które może pomóc podjąć odpowiedzialną decyzję, zanim wsiądziesz za kierownicę. Jednak aby jego wskazania były wiarygodne, konieczna jest regularna kalibracja. Ten proces jest niezbędny, ...
    Audi S8 Samochodem Roku Playboya 2012 - Luksus i Sport
    Audi S8 zwyciężyło w kategorii "Luksus i Sport" w tegorocznym plebiscycie Samochód Roku organizowanym przez magazyn Playboy. Tegoroczna edycja była już dziewiętnastą. Jak co roku, jury złożone z autorytetów ...

22 Gru 2022, 09:43

Kao napisał(a):Doskonale wiem w jakiej jesteś sytuacji i też nie odkryłem rozwiązania

Ja odkryłem. Tanio, tanio, tanio potem ściema, ściema, ściema w ogłoszeniu a potem malowanie pod miernik :D


W/w linkach trzeba opis skrócić do info o stanie albo rozbudować do opowieści grubości książki telefonicznej. Numery niemieckie świadczą o próbie sprzedaży aut na "Niemca" a tego kupujący nie lubią. Zdjęcia ok.ale przy opcji rozbudowanego opisu potrzeba zdjęć jak z prospektu.
No i cena. Niestety nie przejdzie.


P.s.

Ostatnio sprzedawałem niszowe auto z nalotem 180k.km.w max dobrej opcji silnikowej, 100% OEM lakier, ze Szwecji czyli przebieg potwierdzony. I wystawiłem dokładnie 1k więcej niż najtańszy śmieć z nalotem X2. Przez 3miesiące tylko telefony i czepianie się jak cenę zrobiłem 1k mniej auto sprzedałem i nikt specjalnie do niczego się nie czepiał.

Zresztą auta zwariowane w Pl już nie wystawiam bo mam dość Januszy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11205
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Gru 2022, 10:34

No dobra ale nie wszyscy są Januszami, jest duża grupa ludzi która tylko wie że auto to koła i kierownica, gdzie oni te auta kupują? W komisach? Na to wychodzi. Może w wychodzą z założenia że handlarz to profesjonalista w swoim fachu i jest wszystko cacy.
Ja się przerzucilem na busy i motocykle, z tym nie ma żadnego problemu.

szybki napisał(a):W/w linkach trzeba opis skrócić do info o stanie
to tak jak działa np u mnie, zrobisz 2 zdjęcia z balkonu z opisem 《marka -model》 sprawny. I auto o ile nie oszalejesz z ceną sprzedajesz w ciągu 1-2 tyg.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16785
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Gru 2022, 13:19

Kao napisał(a):Ja się przerzucilem na busy i motocykle, z tym nie ma żadnego problemu.

Uważam że spoko bo na busy jednak jest inny klient.
Kao napisał(a):No dobra ale nie wszyscy są Januszami,

No tak tylko gdzie oni są ?
Kao napisał(a):W komisach?

Średnio w komisach chyba że są komisy które mają auta poleasingowe i na placu po 500 aut. Moi koledzy mają komis od 20lat i próbowali wszystkiego (dosłownie) i totalna lipa. Teraz komis jest jako dodatek handlu rozbitkami + dodatkowa działalność motoryzacyjna.
Też mam kumpla co wymßlił sobie komisy auto do 5k. To po kilku latach nie ma już żadnego a jak patrzy na klienta samochodowego w pl to ma ochotę uciekać :no: śmieje się że trauma zostanie mu do końca życia.
Kao napisał(a):tak jak działa np u mnie, zrobisz 2 zdjęcia z balkonu z opisem 《marka -model》 sprawny. I auto o ile nie oszalejesz z ceną sprzedajesz w ciągu 1-2 tyg.

My tak robimy ale wychwyciliśmy niszę aut nietypowych. Wtedy najlepiej jak jest jedna sztuka na całą Polskę w ogłoszeniach. Oczywiście nie chodzi tu o wynalazki tylko uznane auta w odpowiednich wersjach.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11205
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Paź 2023, 19:00

nie wszyscy też się do tego nadają
to że ktoś zna język, i jeździ po świecie nie oznacza że zna się na motoryzacji i i wie co kupić żeby szybko sprzedać i dobrze zarobić.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

15 Paź 2023, 15:41

Sprawa dla mnie jest prosta, zbyt drogo placisz przy zakupie a gdy narzucisz swoja marże, to sa za drogie w porownaniu do innych w grupie / przedziale.

:wink:
AndySL
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 3
Paliwo: Inne

11 Lut 2025, 19:11

Zasada handlu samochodami w PL:

- kupujesz na handel tylko to, czego mnogo jest na polskich ulicach
- sprzedają się dobrze tylko silniki 1.4 > 1.6
- bardzo dobrze schodzą proste benzyniaki
- samochody 8-12 letnie najłatwiej sprzedać

Nie kupuje się aut w ciemno, brałem Volvo bo tylko Volvo mieli. Jadąc po masz wiedzieć po co jedziesz. Masz z góry ustalić czym handlujesz. Wybierasz sobie np. Fiaty Punto, VW Polo i Ople Astry. Szykujesz się pod nie i niczym innym nie handlujesz. Ty masz znać auta a nie u Turka zastanawiać się, z którego Forda wyjęto części od Peugeota i poskładano to Volvo.

Punkt kolejny:
Nie kupuje się aut z dobrych domów. Są zbyt mocno doinwestowane i za drogie, aby było na to stać Polaka. Nikt nie sprzeda nic dobrego za pół darmo a te pół darmo to i tak za wysoko dla 85% Polski.

Samochody do 10-12-14 tys. sprzedasz tylko w dużych miastach.

Ludzie boją się:
- silników TDCI
- silników TFSI
- silników z dwumasą
- automatycznych skrzyń
- 3 cylindrowych silników
- 6 i 8 cylindrowych silników
- silników o pojemności poniżej 1.1 czyli kosiarek do trawy
- silników powyżej 2.0 (benzyna) i 2.5 (diesel)
- elektroniki typu karty zamiast kluczyków
- kosztu części
- kosztu pierwszego serwisu pozakupowego
- filtrów DPF i podobnych

Tak, ja wiem, wiem, lista niestety długa lecz dużo ludzi do zakupu auta niestety dla sprzedającego jednak doliczy sobie oponki, tarcze, klocki, rozrząd, płyny i oleje. Nie wymieniaj zatem na handel i nie pisz że już zrobione - 90% komisowców właśnie tak ma i nikt a nikt w to nie uwierzy, i tak swoje doliczy. Dolicz zatem skromnie rozrząd, płyny i oleje, do tego pompowtryski i kilka innych wraz z dwumasą w jakiejś taniej Fieście TDCI i porównaj z Fiatem Grande Punto w benzynce.
Morał prosty: zanim sprzedasz jedną fajną Fiestę lub Focusa - ja w tym samym czasie sprzedam kilka Pand i Punto.

Różnica w spalaniu między TDCI a benzyniakiem jest tak na serio znikoma. Zarówno jedno jak i drugie przy powiedzmy 1.4 pojemności będzie pić w mieście od 6 do 7L. Różnica w cenie ON a PB95 jest znikoma. Jednak, gdy policzysz koszt serwisowania diesla gdyby np. dwumas padł i gdyby jeszcze jakieś inne bajery zaniemogły - czesto doserwisowany diesel w warunkach domowych musi pojeździć kilk lat, aby dwumas wyszedł na 1:1 w stosunku do zwykłego sprzęgła.
I tak właśnie kalkulują Polaki, czyli my wszyscy.
VW Polo III, 6N2, 1.4MPI 16V 55kW/75KM, polift, HB, 2001.03, 182kkm, bez ABS, z klimą, 185/60r14
Marczelli
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Ciechanów
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Polo 6n2
Silnik: 1.4MPI 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001