Co wybrać? - dwa etapy

17 Sie 2010, 02:15

ZAKUPY 4X4
Witam, proszę znawców tematu o poradę.
Od x czasu planuję zakup większego auta, na początek (etap I ), rozglądam się za samochodem dużym, pakownym na wypady w góry. Ze względów bezpieczeństwa ma to być 4x4, którym można polatać po wertepach w wolnej chwili. Początkowy budżet przewiduję w granicach 30-35k. Moi faworyci to:
1. NISSAN PATROL GR II Y61
2. MITSUBISHI PAJERO SPORT
3. JEEP GRAND CHEEROKE 2.7 CRD

Etap II
Auto starsze do stopniowego przebudowywania na "rasową" terenówkę.. :lol:
budżet startowy w tej opcji to 15k do ∞ na modyfikacje..
Tu mam jednego ale silnego faworyta:
1. NISSAN PATROL GR I Y60

Może ktoś z szanownych podsunie mi inne typy.. :wink: albo odradzi kupno któregoś z w.w.
Chciałbym wiedzieć co sądzicie o moich faworytach- czy za taką kasę wyrwę coś sensownego??

p.s. chętnie poczytam o wybranych wersjach silnikowych oraz podnoszeniu ich mocy.

Pozdrawiam i z góry dzięki za odp.
kwadra
gross813
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: holland

17 Sie 2010, 06:09

Moim skromnym zdaniem:
I. Pajero III 3,2 DID lub Jeep GR. Cher.. Nie wiem jak Patrol zachowuje się w dłuższych trasach, ale chodzą słuchy, że nierewelacyjnie.
II. Nic lepszego nie zaproponuję.
Obecnie
Jeep ZJ'95 LPG + 4" MT32"
textor2
Początkujący
 
Posty: 78
Miejscowość: Z lasu

17 Sie 2010, 08:49

etap I: G.Cheeroke z silnikiem 2.7 lub pajero sport
etap II: Y60
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

17 Sie 2010, 09:17

Karson napisał(a):etap I: G.Cheeroke z silnikiem 2.7
przeca to rozwinięcie VM :mrgreen:
kup Pajero tyle że nie 3.2 a 2.8 :wink: alb :wink: o V6 na prawde fajne autko :wink:
co do etapu 2 to co chcesz tym autem robić?? patrol jest ciężki :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Sie 2010, 10:27

VM? a nie mercedes? któryś z tych silników mercedesa jest i jest on oki.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

17 Sie 2010, 11:19

270CDIdo rewelacji też nie należy :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Elektryfikacja według Toyoty
    Toyota pracuje nad zelektryfikowanymi samochodami od 25 lat. Pierwszym efektem tych prac była hybrydowa Toyota Prius, która trafiła do seryjnej produkcji 22 lata temu. Japończycy zajmowali się samochodami elektrycznymi, ...
    Obowiązkowy przegląd pojazdu, a koronawirus?
    Co zrobić w sytuacji jak niebawem kończy nam się przegląd naszego samochodu? W normalnych warunkach umawiamy się na niego kilka dni wcześniej lub po prostu jedziemy wykonać ścieżkę diagnostyczną. Nie inaczej jest obecnie ...

17 Sie 2010, 14:22

2,7 CRD to Mercedes. Jedynym jego mankamentem jest wrażliwość na jakość paliwa, choć tak naprawdę Jeep nie ma szczęścia do diesli. Ten jednak nie jest zły.
Obecnie
Jeep ZJ'95 LPG + 4" MT32"
textor2
Początkujący
 
Posty: 78
Miejscowość: Z lasu

17 Sie 2010, 15:03

jesteście pewni?? :mrgreen:
3.0 to mercedes 2,7 i 3,1 to chyba VM na commonrailu :wink: ponoć już nie tak wybuchowe jak dawniej ale zawsze :mrgreen:
zresztą KTOKUPUJE JEEPAW DIESLU :?: :?: :evil: :mrgreen:

świetokradztwo tfu tfu tfu :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Sie 2010, 15:10

pocieszny napisał(a):
Karson napisał(a):etap I: G.Cheeroke z silnikiem 2.7
przeca to rozwinięcie VM :mrgreen:
kup Pajero tyle że nie 3.2 a 2.8 :wink: alb :wink: o V6 na prawde fajne autko :wink:
co do etapu 2 to co chcesz tym autem robić?? patrol jest ciężki :wink:


Witam,
autem II etapu chciałbym:
a) trochę się pobawić w bardziej wymagającym terenie-

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



b) trochę "pokatować"-

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Odnośnie pajero- co takiego sprawia że polecasz?

[ Dodano: 17 Sierpień 2010, 15:15 ]
pocieszny napisał(a):jesteście pewni?? :mrgreen:
3.0 to mercedes 2,7 i 3,1 to chyba VM na commonrailu :wink: ponoć już nie tak wybuchowe jak dawniej ale zawsze :mrgreen:
zresztą KTOKUPUJE JEEPAW DIESLU :?: :?: :evil: :mrgreen:

świetokradztwo tfu tfu tfu :mrgreen:


Ok, w takim razie jaki motor polecisz do JEEPa w benzin?

Pytanie dodatkowe...
Jakie wersje silnikowe są najwdzięczniejsze do zwiększenia mocy?
dot. etap I - z czasem prawdopodobnie zmieni charakter użytkowania z transportu na fun :twisted:
etap.II - wiadomo :!:
Ostatnio edytowany przez gross813, 17 Sie 2010, 15:32, edytowano w sumie 1 raz
kwadra
gross813
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: holland

17 Sie 2010, 15:23

pocieszny napisał(a):3.0 to mercedes 2,7 i 3,1 to chyba VM na commonrailu ponoć już nie tak wybuchowe jak dawniej ale zawsze

Bardzo możliwe, że masz rację.
pocieszny napisał(a):KTOKUPUJE JEEPAW DIESLU

świetokradztwo tfu tfu tfu
_________________


Święte słowa.

gross813 napisał(a):Ok, w takim razie jaki motor polecisz do JEEPa w benzin?

W modelu WJ/WG, a o takim mówimy z rocznika 1999-2005 silnik polecany to 4,7 V8. Drugi montowany to 4,0 R6, sprawdzony w poprzednich modelach, chyba żywotniejszy, ale słabszy.
Obecnie
Jeep ZJ'95 LPG + 4" MT32"
textor2
Początkujący
 
Posty: 78
Miejscowość: Z lasu

17 Sie 2010, 16:59

1 link to przerysowany parch, te przeszkody pokonasz na 33 z fabryczna blokadą (oprócz rockcrawlingu) dobra guma powiedzmy simex 33x11,5 i robisz tego jak chcesz :mrgreen:
2 link to jest akurat Patrol z TB42T :mrgreen: benzyna 4.2 z turbiną ;D daje rade choć skrzynia nie wytrzymuje tego :mrgreen: trzeba szukać do tego skrzyni wojskowej 4ro biegowej :wink:
ogólnie patrol (Y60) to wdzięczne auto do offroadu, nieco ciężkie, nieco za wielkie, ale za to proste i tanie w motaniu (w miare), to tego sprzętu do motania multum zabawek ;) u nas najbardziej dostępny z silnikiem RD28T jeśli nie zadbasz to wybuchnie ;) ale wdzięczny silniczek :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

18 Sie 2010, 02:14

pocieszny napisał(a):1 link to przerysowany parch, te przeszkody pokonasz na 33 z fabryczna blokadą (oprócz rockcrawlingu) dobra guma powiedzmy simex 33x11,5 i robisz tego jak chcesz :mrgreen:
2 link to jest akurat Patrol z TB42T :mrgreen: benzyna 4.2 z turbiną ;D daje rade choć skrzynia nie wytrzymuje tego :mrgreen: trzeba szukać do tego skrzyni wojskowej 4ro biegowej :wink:
ogólnie patrol (Y60) to wdzięczne auto do offroadu, nieco ciężkie, nieco za wielkie, ale za to proste i tanie w motaniu (w miare), to tego sprzętu do motania multum zabawek ;) u nas najbardziej dostępny z silnikiem RD28T jeśli nie zadbasz to wybuchnie ;) ale wdzięczny silniczek :wink:


dzięki za odp. Linki które wrzuciłem miały na celu pokazać co mam zamiar czynić danym pojazdem, niespecjalnie podniecam się samymi przedstawionymi egzemplarzami.
p.s. mam słabość do Y60 (widzę że Twój jest przyzwoicie użytkowany),
niby ciężki i duży ale co w zamian patrola mógłbym upolować?
kwadra
gross813
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: holland