Co wybrać Forester Allroad c5 Xc70

19 Kwi 2015, 22:10

Witam szanownie forumowiczów
Szukam informacji które pomogły by mi podjąc decyzje co do wyboru auta.
Przymierzam się do 3 modeli tylko automat
Audi allroad c5 4,2 lub 2,7bi
Subaru forester 2 2,0b
VolvoXc70 1 disel lub benz.
Wiem już o awaryjnych miechach audii ii słabym dieslu, słabej skrzyni w volvo xc 70, a o subaru tylko tyle ze dobry samochód.
Czy macie jakies informacje odnosnnie automatycznych skrzyni tych aut, awari silnika, ogóólnie o esplotacji i kosztach utrzymania. Kusi mnie audi rozsądek mysli o volvo a każe kupić subaru :-) :mrgreen:
Co sądzicie o tych trzech modelach? Czy któryś wyjątkowo absurdaslnie drogi w utrzymanniu?
Z góry dziękuje
Andrzej
mb300
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 15 12 1981
Auto: Opel Zafira B Cosmo
Silnik: 1.9CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

20 Kwi 2015, 17:58

Jeśli CI zależy na napędzie 4x4 to Subaru będzie najlepsze, potem Audi i Volvo
W dodatku Subaryna ma jeszcze dobrego boxera 2,0, bo wersje 2,5 miały problemy ze sprzęgłami i panewkami. Ja wybierałbym pomiędzy Subaru i Volvo, bo Audi tanie w serwisie nie będzie szczególnie z tymi silnikami.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Kwi 2015, 21:45

niby 4,2 w Audi najmniej awaryjny ale wiadomo to V8 wiec tam wszystkiego dużo wchodzi, podoba mi sie w nim zawieszenie pneumatyczne ale wiem że to będą koszty. Volvo nie wiem czy benzyna czy diesel wybierać?
mb300
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 15 12 1981
Auto: Opel Zafira B Cosmo
Silnik: 1.9CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

21 Kwi 2015, 08:31

Leśnik napęd ma git. Jednak boxer 2.0 to muł straszny 125KM i do sprawnej jazdy odpada. Wersja 2.0XT z turbiną jest zdecydowanie lepsza, autko już jedzie.
Automat jest 4biegowy należy do trwałych.
XT jest w DHOC wiec trzeba przed zakupem znalezc serwis, który zajmię się regulacją zaworków, która jest dość kłopotliwa. Kiepski serwis wywali Ci silnik z budy do tego zabiegu więc to są koszta, ale są też tacy co robią to bez wywalania silnika.
Co do 2.5 to wolnossaki sa warte uwagi sa trwałe i nie robią wielu problemów, ale zas uturbione miały wiecej bolączek i do trudnej regulacji zaworków dochodziła wymiana uszczelki pod głowicą.
Silniki Subaru przyjmują LPG i nic złego się im nie dzieje jak instalacja jest prawidłowo dobrana i ustawiona.
Diesle boxer juz znacznie awaryjne.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Kwi 2015, 16:47

jak chcesz diesla to zostaje tylko Volvo
benzyniak to Subaru z turbo
A6 w obydwu wypadkach wypadnie gorzej ale wiem, że V8 kusi. Jednak serwis tego silnika i samo spalanie dobija w porównaniu do ww
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Kwi 2015, 18:31

czyli a6 ogólnie pachnie skarbonką :D o Forku myslałem 2.0 156KM ,2.0XT włąśnie niewiem nic o trwałości. A co do Volvo to lepszy tam diesel czy benzyna z turbiną co trwalsze?
mb300
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 15 12 1981
Auto: Opel Zafira B Cosmo
Silnik: 1.9CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Lancer najbardziej niezawodnym modelem
    Mitsubishi Lancer zostało uznane przez specjalistów z firmy Warranty Direct za najbardziej niezawodny model ostatnich 15 lat. Obchodząca 15 urodziny firma poddała analizie ponad 200 tyś. aktualnych i wygasłych polis ...

24 Kwi 2015, 18:34

obydwa w Volvo są ok więc kwestia czy wolisz benzynę czy diesla
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Kwi 2015, 20:50

o dieslu d5 szłyszałem że trawły, ale dzisiaj żadna oszczędność diesel, no i też ciekawe ile w mieście pali. A benzyna turoo niebardzo wiem jaka ona jest :D gaz do niej dołożyć??
mb300
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 15 12 1981
Auto: Opel Zafira B Cosmo
Silnik: 1.9CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

25 Kwi 2015, 07:53

Gaz założysz, ale zrobi to tylko kumaty instalator, tanio nie bedzie i dowiedz się o regulacje zaworków.
Najlepiej się gazuje wolnossaki stosownej pojemnosci bez wynalazków w osprzęcie. Warto tez zwrócić uwagę na regulację zaworków i dostęp do nich.
Jak była wczesniej mowa o Subaru to taki H6 w starszej wersji 209KM tutaj większego problemu nie robi, ale nowsza wersja tego silnika już problem robi :)
Jak chcesz coś 4x4 to zobacz Outbacka z wolnossącym 2.5 + lpg.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

26 Kwi 2015, 21:19

Outback żonie sie niepodoba :D jej pasi Leśnik w 2 wydaniu po lifcie, ja skłaniam się się chyba ku xc70 , tylko czy benz/gaz czy disel to jest pytanie??. Wole autka na benzynke, ropniaka mam pierwszego w życiu i może jusz straczy tego kleklekle. Tyle że podobno ropniak w volvo trwały a niewim jak z bezynką turbo.
mb300
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 15 12 1981
Auto: Opel Zafira B Cosmo
Silnik: 1.9CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005