Coś co nie zawiedzie do 17000 zł, kombi diesel..

24 Maj 2011, 08:06

arciasty napisał(a):
Biedrona napisał(a):co do silniki to odpusc sobie SDI (straszny mul chyba ze przyspieszenie nie jest Ci potrzebne)

Jeździłem SDI i nie ma tragedii. wiadomo że powyżej 120km/h ciężko ją bujnąć ale za to po mieście radzi sobie całkiem nieźle. Demon prędkości to to nie jest ( szału przyśpieszenia pod remizą nie pokażesz) ale za to bezawaryjny i oszczędny.


Niby dlaczego bezawaryjny?Bo tak Ci sie wydaje?
Nie zamontowali mu tylko TURBO!
ale dwumase i pompowtrysk ma jak każdy diesel nowoczesny a dla samego braku Turbo nie wydaje mi sie aby byl warty zakupu....wystarczy zerknąć na dane techniczne-> ni to mało pali a na pewno nie jedzie.
Jak masz wybierać bierz 1.9 105KM
Pozdro.
Pozdrawiam.
przemo.d
Początkujący
 
Posty: 56
Miejscowość: Polska

24 Maj 2011, 08:11

przemo.d napisał(a):Niby dlaczego bezawaryjny?Bo tak Ci sie wydaje?
Nie zamontowali mu tylko TURBO!
ale dwumase i pompowtrysk ma jak każdy diesel nowoczesny a dla samego braku Turbo nie wydaje mi sie aby byl warty zakupu....wystarczy zerknąć na dane techniczne-> ni to mało pali a na pewno nie jedzie.
Jak masz wybierać bierz 1.9 105KM
Pozdro.


haha SDI nowoczesny, motor sprzed 30 lat, a 105 jest na pompo wtryskiwaczach :shock:

Prawda jest taka ze lepiej jednak TDI 90km, palic bedzie moze glupie 0,2l wiecej, turbina starcza na dobre 200k km, regenerowala pewnie ponizej 1000zl, wiec nie ma tragedii. A jak sie okarze ze SDI jednak jest za slabe, bo miedzy Astra, a Octavia bedzie roznica, Octavia i ciezsza i motor wolnossacy, to potem bedzie za pozno zeby cos z tym zrobic, pozostanei tylko wymiana silnika na mocniejszy. Jeszcze jadac w 1 osobe pewnie bedzie jako tako, ale w 2-3 + cos tam w bagaziku, to pewnei przy 70km/h bedzie trzeba dluga prosta zeby wyprzedzic glupia ciezarowke czy autobus w miare bezpiecznie. A wszyscy wiemy jakie sa Polskie drogi, krete, bez pobocza z 1 pasem ruchu. Tak naprawde do dynamicznego wyprzedzania trzeba conajmniej 1,9 TDI 130KM, w 110KM, to sie czuje moc tylko w zakresie 500rpm, wyrwie na 4tym biegu na poczatku, a potem zdycha.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

24 Maj 2011, 08:22

Czimi napisał(a):
przemo.d napisał(a):haha SDI nowoczesny, motor sprzed 30 lat, a 105 jest na pompo wtryskiwaczach :shock:
Prawda jest taka ze lepiej jednak TDI 90km, palic bedzie moze glupie 0,2l wiecej, turbina starcza na dobre 200k km, regenerowala pewnie ponizej 1000zl, wiec nie ma tragedii. A jak sie okarze ze SDI jednak jest za slabe, bo miedzy Astra, a Octavia bedzie roznica, Octavia i ciezsza i motor wolnossacy, to potem bedzie za pozno zeby cos z tym zrobic, pozostanei tylko wymiana silnika na mocniejszy. Jeszcze jadac w 1 osobe pewnie bedzie jako tako, ale w 2-3 + cos tam w bagaziku, to pewnei przy 70km/h bedzie trzeba dluga prosta zeby wyprzedzic glupia ciezarowke czy autobus w miare bezpiecznie. A wszyscy wiemy jakie sa Polskie drogi, krete, bez pobocza z 1 pasem ruchu.


Widzisz bo ludzie jak Ty sugerują się tylko pierwszym SDI i głupoty wypisują ,że to silnik 30-to letni a to ta 3-ecia prawda czyli g..no prawda -> masz tu link do aukcji dwumasy do SDI [link do oferty na Allegro wygasł]
do pompek także puścić?
A co 1.9tdi 105KM nie jest na pompowtrysku?oczywiście , że jest.
Pozdro.
Ostatnio edytowany przez przemo.d, 24 Maj 2011, 08:23, edytowano w sumie 1 raz
Pozdrawiam.
przemo.d
Początkujący
 
Posty: 56
Miejscowość: Polska

24 Maj 2011, 08:23

[ Dodano: 24 Maj 2011, 08:28 ]
Joter napisał(a):Dlatego lepiej rozważyć TDI 90KM lub 110 KM to silniki proste, a już dające poczucie względnej mocy. Nie demonizowałbym tez tej turbiny. Pada jak się ktoś nie umie dieslem obsługiwac, do miasta raczej się nie nadaje, bo silnik potrzebuje się dogrzac i od czasu do czasu zerwać pajęczynki No ale jakby nawet padło to regeneracja kosztuje ok tysiaka.


ja jezdzilem 90KM TDI na krotkich odcinkach (1,5KM sklep - dom) przez 2 lata i nie robilem nic przy turbince jak sprzedawalem to byla w bardzo dobrej kondycji, w firmie mam fabie 110KM od 2005 roku przebieg 190 000 przy turbince tez nikt nic nie robil, a auto ma kilku kierowcow. Wiec ta turbinka wiele wytrzymuje :grin: i nikt po zatrzymaniu nie stoi 60 sek w celu "uspokojenia się turbiny" silnik jest wylaczany od razu po zatrzymaniu auta
Skoda w 1,9 TDI godna polecenia :cool:
Biedrona
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 168
Miejscowość: rzeszow
Auto: Honda accord VII

24 Maj 2011, 08:48

Co fakt, to fakt ze do niektorych starszej generacji motorow wsadzali dwumasy, ale Skody z SDI chyba dwumasu akurat nie maja, bo to ze dales link ze w Polo jest, nie znaczy ze w Octavii montowali, a wiarygodnej informacj cos nie moge cos znalezc o dwumasie w Skodach. Zreszta nawet jak Octavia SDI ma dwumas, to on wytrzyma dlugo i dlugo, ten motor ma bardzoooooo slabiutki moment obrotowy przeciez.

I nie zaprzeczam ze 1,9 TDI 105KM jest na pompo wtryskiwaczach, sam to napisalem przeciez, chodzi mi ze autor tematu, juz kompletnie takich wynalazkow nie chce.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

24 Maj 2011, 09:11

Czimi napisał(a):Co fakt, to fakt ze do niektorych starszej generacji motorow wsadzali dwumasy, ale Skody z SDI chyba dwumasu akurat nie maja, bo to ze dales link ze w Polo jest, nie znaczy ze w Octavii montowali, a wiarygodnej informacj cos nie moge cos znalezc o dwumasie w Skodach. Zreszta nawet jak Octavia SDI ma dwumas, to on wytrzyma dlugo i dlugo, ten motor ma bardzoooooo slabiutki moment obrotowy przeciez.

I nie zaprzeczam ze 1,9 TDI 105KM jest na pompo wtryskiwaczach, sam to napisalem przeciez, chodzi mi ze autor tematu, juz kompletnie takich wynalazkow nie chce.


Faktycznie w Skodzie nie ma dwumasy - sprawdziłem ale jak sam widzisz czasem można się zdziwić , ze to jednak nie taka stara konstrukcja..
Jak znajomy w polo SDI musiał wymienić to z początku także go wyśmiałem ale faktycznie jak rozebraliśmy to szok;O
Pozdro.
Pozdrawiam.
przemo.d
Początkujący
 
Posty: 56
Miejscowość: Polska

24 Maj 2011, 10:27

Na co ostatecznie decyduje sie autor watku ?
Biedrona
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 168
Miejscowość: rzeszow
Auto: Honda accord VII

24 Maj 2011, 17:54

Jeszcze raz serdeczne dziękuje za zainteresowanie tematem.


Wybór co do marki został już podjęty - będzie to Skoda Octavia

Dziś miałem okazję przejechać się wersją wyposażoną w 90- konny silnik i powiem, ze w porównaniu do mojej starej Astry to rakieta, która na dodatek mniej pali.

Tak jak wspomniałem często mam bardzo załadowane auto - więc powoli skłaniam się jednak ku silnikowi TDI nie SDI.

Wybaczcie, ze męczę ale , który z silników 90, 105 czy 110 konny jest najbardziej korzystnym wyborem z ekonomicznego punktu widzenia (eksploatacja, naprawy).


Pozdrawiam
el capitan
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Luboń

24 Maj 2011, 18:09

Ja bym wybrał AFN( i jego odmiany) 110 km jest o wiele bardziej elastyczny od 90km (1z). Obydwa silniki są na VP więc nie ma problemów z paliwem, poza tym rygory serwisowe są znacznie niższe niż 105km PD. W PD trzeba stosunkowo szybko wymieniać rozrząd bo po 60tys km. Poza tym PD nie toleruje innego oleju jak 5W30 (bądź lepszy). Poza tym silniki z PD są bardzo trwałe a naprawa porównywalna (cenowo). Większość awarii jest typowo winą wyeksploatowania.
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

24 Maj 2011, 20:13

Jeśli masz czasem autko załadowane po sufit może popatrz na Peugeota Partnera. Ostatnio takowym jeździłem w dieslu 1,6 HDI wrażenia pozytywne. Oczywiście w wersji osobowej dłuży bagażnik naprawdę autko godne polecenia
Mam zepsuty klakson. Obserwuj środkowy palec u ręki.
S3bastjan
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Trzebiatów

25 Maj 2011, 11:03

Czy jest duża różnica w spalaniu jeśli chodzi o wersję 90 i 110? Bardzo szanuję pedał gazu ale suma sumarum brałbym i tak oszczędniejszą jednostkę.

A i jeszcze jedno kolega zamienił w swoim (z koniecznosci) VW B5 1.9 tdi koło dwumasowe na jednomasowe - czy gdyby zaszła taka koniecznośc podobny numer przeszedłby w skodach?

Jeśli chodzi o Partnera to mój kolega ma to autko i zawieszenia daje mu się mocno we znaki...Octavia tez wizualne bardziej mi pasuje - ale dziękuje za propozycję..
el capitan
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Luboń

25 Maj 2011, 11:25

90 i 110KM tyle samo beda palic przy spokojnej jezdzie, ewentualna roznica to jakies 0,2-0,3l. Zejdziesz ponizej 5l w trasie, w obu motorach. Mocniejszy motor, przy spokojnej jezdzie i zaladowanym autku, moze nawet spalic ciut mniej od slabszej jednostki, ktora to po prostu sie bedzie troche meczyla.

Z dwumasem przejdzie w Skodzie, bo to ten sam motor, ta sama skrzynia biegow i itp. Ale motor 110KM, nie rozwali szybko dwumasa, on nie ma jakiegos mega momentu obrotowego, dwumas to pada czesto w tych 130km, czy najnowszysch 2.0.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

25 Maj 2011, 22:14

to nie prosciej kupić np toledo z silnikiem 1.6 SR kod silnika AKL silnik ma kolektor o zmiennej długosci i moc 101 koni oraz przepiękną krzywą momentu obrotowego , jest 8 zaworowy więc ciśnie od dołu a spalanie w trasie to 8l (8.5 LPG ) silnik jest wręcz stwożony do LPG wystarcza prosty a zarazem dobry konfig czyli stag 300plus listwa valtek , reduktor tomasseto z robocizną wyjdzie go to 2200-2500 i koszty eksploatacji nizsze niz w dieslu , nie ma zadnego dwumasowego koła zamachowego ani nic , raz na rok pasuje przeczyscic przepustnice bo zmieraja sie na niej brudy z odmy (odpowietrzenia skrzynki korbowej) i zaczynaja falować obroty , silnik do dzis jest wkładany do nowej fabi ma jedynie inne plastiki itd , cena uzywanego dobrego silnika jest nizsza niz cena regeneracji turbiny , przyspieszenie tego wariata jest lepsze niż 90 konnego TDI i wolałbym go nawet od 110 konnego afn czy 101 axr czy atd silnik poprostu wychodzi tanio przy dobrym konfigu

dostanie go w leonie , octavi , passacie , borze , toledo , golfie iv , audi a3 , audi a4

i cena auta z tym silnikiem nie powinna przekroczyc 12 tys do tego gaz 2500 i smigać za grosze bezawaryjnie i z klasa ( klima itd ) nikt nie wierzy ze te auta maja tylko 100 koni i tak chodzą ale przypominam że to 8 zaworowy silnik czyli jego odpowiednij w reanulcie np 1721 bodajze kod silnia f3n ma 74 konie przy pojemnosci 1.8 i tez dobrze chodzi a ten ma ponad 100 z pojemnosci 1595cm3 i jako 8v ciągnie od dołu czyli od 3000 a od cos ponad 3000 ma pełną moc NM i ciągnie piękną krzywą momentu aż do 6500

pozdrawiam

PS 10l LPG po miescie = 10x 2.38 = 24zł na 100km a 7l ON - 7x5zł (4,90np) = 35zł a np 10l pb95 = 51zł na 100km wiec widac róznice w ekonomi jednak pasuje dodać ze cena eksploatacji jest 5x mniejsza (prznosnia wiec prosze nie wyliczac mi ze 4 a nie 5 czy cos ) niz w przypadku diesla , silnik 800zł :) a renegeracja turbiny to np 1200 , zaworek n75 kosztuje 1/3 silnika do benzyny :P


zmiana koła z dwumasu na jednomas konczy sie wczesniej czy puzniej rozwaleniem silnika najczesciej :) bo nalezy pamieatać że koło zamachowe jest jednoczesnie odwaznikiem wału korbowego ( na jednomasie sa nawiercenia na zebach ( tych dla rozrusznika ) , wstawienie jednomasu bedzie skracać żywotność silnika i skrzyni
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Miejscowość: małopolska

28 Maj 2011, 07:28

Bardzo wam koledzy dziękuję za porady. Troszkę x50sr mi namieszał w głowie.
Do tej pory jeździłem różnymi samochodami począwszy od Wartburga 353s, poprzez Seicento 900 z gazem i ostatnie 200 tysięcy zrobiłem Astrą w dieslu ....

Chciałem diesla bo jestem leniwy i nie lubię przekraczać 2 tysięcy na obrotomierzu;)....ale ceny paliw jakie są wszyscy widzimy..

Jedno wiem na pewno kupuję Octavię - auto przyjemne, spokojne, dość przestronne - w moim typie.

Byłem już zdecydowany na 1.9 tdi a tu kolega wyskoczył z tym silnikiem 1.6...

Do wydania mam jakieś 22 tysiące - więc rocznikowo spokojnie mogę kupić przyzwoitą Octavię w tdi z 2005 lub 1.6 z 2006/2007 - oczywiście nadwozie kombii.

Jechałem 1.9 tdi 90 koni i jest super - ale moze ten zagazowny benzyniak nie bedzie zły?

Co o tym sądzicie?
el capitan
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Luboń

28 Maj 2011, 09:35

diesel super sprawa ale przy aktualnych cenach paliw sam zrezygnowalem na korzysc PB+lpg ktore planujeza nidlugo zalozyc do swojej H, co do octavi 1,6 to troche malo KM zaladowana moze byc troche mulowata wez lepiej 1.8 150 KM i tutaj pytanie do x50sr, jak ten silnik pracuje z lpg ??
Biedrona
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 168
Miejscowość: rzeszow
Auto: Honda accord VII