Coś co nie zawiedzie do 17000 zł, kombi diesel..

28 Maj 2011, 08:40

W benzynie masz tanszy koszt ewentualnych napraw , wtryski itp wynalazli w nowych dieslach, ja tez bym bral benzyne i gazowal :] sam jestem na kupnie autka i tez myslalem o dieslu ale te ceny to porazka :/
s1ash
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 130
Miejscowość: Ze wsząd

28 Maj 2011, 09:58

Nowoczesne instalacje gazowa nie sprawiaja zadnych problemow, zakladasz przykladowo sekwencje BRC za 2600zl(2 lata gwarancji + brak limitu kilometrow), i jezdzac glownie w trasie zwraca ci sie ona po 30k km juz spokojnie. Przy 1.6 to ci butla w kole starczy spokojnie na jakies 400k km wiec zle tez nie bedzie. Minus jest taki ze kolo zapasowe trzeba wozic w bagazniku, a troche ono zajmuje miejsca. No i jezdzac na krotkich odcinkach, tym bardziej w zimie, to jezdzisz na samej benzynie, bo instalacja na gaz przelaczy sie dopiero po osiagnaiciu temp silnika 30 stopni, ale diesel zimny tez sporo wiecej pali zima.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

29 Maj 2011, 22:44

silnik 1.6 SR o oznaczeniu AKL o kolektorze o zmienej długosci wtrysków przyjmuje gaz świetnie bo ma 8 zaworów , wiec nie ma problemu , zadnych zmiennych faz itd.

co do wyboru czy brac 1.6 sr 101 koni czy 120 w 1.8 20v to odpowiedz teoretyczna to : 120 koni to wiecej niz 101 i tu jest mały zonk :) te 101 koni ma 150 NM juz w dolnym zakresie :) i ciągnie nimi bardzo długo :) za to 120 konny owszem będzie szybciej przyspieszał ale pod warunkiem redukcji a różnica i tak nie będzie duża , natomiast ze świateł szybszy będzie 1.6 , ma lepszy przebieg momentu obrotowego , na youtubie był wyscij 1.6fsi (115 koni ) w golfie 4 vs 101 koni 1.6 SR , 3 próby , wszystkie wygrał 101 konny silnik a dane techniczne mówia co innego .

mam 3 samochody ( no i 3 kierowców ) ale nagłośnie jedynie dwa :)
1.9dci volvo v40 ( silnik renaulta 130 koni ( to juz drugi silnik )
golf iv 1.6 SR i LPG ( od niedawna)

golfa kupiłem bo była okazja , był po wypadku ja chciałem tdi , ale okazało sie że golfy z 98 ( miałem 3000 euro a to bylo 2 lata temu ) z silnikiem TDI maja juz nieco ponad 400tys przebiegu , jeden miał ponad 300 tys i był jasno zielony wiec kupilem benzynke , pierwsze co zauwyazylem to fakt że bardzo fajnie sie zbiera , lepiej niz 130 konny diesel ( do 80 , na 3 biegu volvo juz zaczyna isc nieco szybciej (ale w golfie 100 zrobie na 2 wiec i tak do 100 dam mu rade ) tak sie porobiło że wybrałem więc benzynke a dieslem smiga kobieta (twierdziła że w dużym czuje się bezpieczniej ) poczatkowo dokuczał mi fakt że auto paliło 10l benzyny po miescie ( z moim stylem jazdy górna granica to 14.5l ) po wyczyszczeniu przepustnicy i wymianie plastików od dolotu (łapał lewe powietrze ) auto zaczeło palić 20-30% mniej , nie założyłem odrazu gazu bo myślałem golfa sprzedać , wtedy to było ponad 4 tyś zysku ale z czasem zauważyłem że 30 tyś km nic nie dołożyłem do auta a do volvo owszem i tanio nie było ( diesel ) co najgorsze ? turbina i wtryski , niedługo pasuje wymienić pompe paliwa albo zmienić mape zapłonową gdyż cięzko pali na ciepłym ( wyrobione tłoczysko) ew wlutuje opornik 1000ohm z wyłącznikiem w kabinie pod czujnik temperatury cieczy chłodzącej

ale wracajac do tematu , pojezdziłem autkiem i stwierdziłem że świetny silnik , że będę nim jezdził , na miasto jak znalazł i założyłem gaz na raty ( bo przeciez zwraca sie tez w ratach ) raty mam elastyczne w żaglu wiec moge spłacac od 1 do 30 rat miesiecznie więc płace po 3 raty ( a koszty same sie zmniejszaja )

dąże do tego że to sie nazywa ekonomia , auto pali mi 7-8l gazu na trasie przy predkosci normalnej czyli cały czas 100-110 czasem wiecej , czasem mniej :) a po miescie 10-11 litrów czyli po miescie tdi musiało by palic 5l na 100 a w trasie 3-4
odnosnie gazu to sam zrobiłem sobie konfig , komputer stag 300 plus ( bo dla mnie najlepszy ) reduktor tomasseto bo dla mnie wystarczajacy i znacznie lepszy od np alaska ( w moim odczuciu) mam na nim zapas mocy , listwa wtrysków to zwykły valtek ( bo tani , żadko się psuje ale ma jedna wade , jest głośny ) gwarancja taka jak w przypadku brc choc stag takiej nie oferuje to gazownik owszem .

mimo wszystko gdybym robił same trasy to wybrałbym diesla ale nie 1.9 tdi czy tez 1.5 dci itd , wybrałbym co najmniej 3 litrowego diesla o mocy od 210 koni

silniki tdi robie na codzien w caddy bo mam 2 miejsca pracy w tym jedno w firmie dowozącej paczki no i powiem szczeże że 700 tyś nalatane i caddy dalej chodzi , ale jest na zwykłej pompie i ma 90 koni oraz nie ma turbiny o zmiennej geometri

silniki o których pisali koledzy ( diesle ) to cóż :
1.pompowtryski
2. zapiekajace sie kierownice turbiny
3. przepływomierze
4. zawory n75
5. hydrauliczny wysprzęglnik (nie czuc zuzycia tarczy sprzęgła)
6. dwumasowe koło zamachowe
7.turbina
( o egr nie ma sensu pisac i wiecej wad nie ma )

ja zamiast 1.9 tdi wybrałbym 1.8Turbo 150 koni lub 180 ( szukaj w beetlu itd lub w wersjach amerykanskich lub przerób poprzez chip u prawdziwego tunera z hamownią ) i masz moc około 190 koni jesli silnik zdrowy

spalanie na poziomie tdi lub nieznacznie wyższe , dlaczego?
bo 11l gazu na 100 km - 5.5l ON a moc jest niesamowita a jedyna wada silnika to turbo , ale jak o nie dbasz to smiga

jesli silnik 1.6 CI nie odpowiada to bierz 1.8 z turbina ( będzie ciągnoł od dołu jak tdi a rył w góre ja v-tech ) i przerób na gaz , cena instalacji to 2400zł na podzespołach jakie podałem , turbina na gazie działa tak samo jak na benzynie

pozdrawiam :)

ps jakbys sie wahał nad passatem to odrazu go olej , zawias np przedni lewy 980zł prawy również :) dla porównania seat toledo II cena 70zł :O , golf 4 , bora itd również

coraz ciężej o zadbane auto , tym bardziej w dieslu
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Miejscowość: małopolska

30 Maj 2011, 21:29

Serdeczne dzięki kolego za tak wyczerpujący opis. Jak tylko sprawię sobie nowy wóz:) postaram się również o odpowiedni załącznik dla Ciebie;)

Pozdrawiam:) i jeszcze raz dziękuję
el capitan
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Luboń
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Fabia MONTE CARLO - wariant sportowo-lifestylowy
    Nowa SKODA FABIA MONTE CARLO dopełnia czwartą generację gamy modelowej kompaktowego bestsellera marki. Wariant MONTE CARLO symbolizuje rajdowe korzenie SKODY, a jego cechami charakterystycznymi są czarne elementy nadwozia ...