Coś co nie zawiedzie do 17000 zł, kombi diesel..

Re: Coś co nie zawiedzie do 17000 zł, kombi diesel..

28 Maj 2011, 09:40

W benzynie masz tanszy koszt ewentualnych napraw , wtryski itp wynalazli w nowych dieslach, ja tez bym bral benzyne i gazowal :] sam jestem na kupnie autka i tez myslalem o dieslu ale te ceny to porazka :/
s1ash
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 130
Rejestracja: 06 Kwi 2011, 11:37
Miejscowość: Ze wsząd

Re: Coś co nie zawiedzie do 17000 zł, kombi diesel..

28 Maj 2011, 10:58

Nowoczesne instalacje gazowa nie sprawiaja zadnych problemow, zakladasz przykladowo sekwencje BRC za 2600zl(2 lata gwarancji + brak limitu kilometrow), i jezdzac glownie w trasie zwraca ci sie ona po 30k km juz spokojnie. Przy 1.6 to ci butla w kole starczy spokojnie na jakies 400k km wiec zle tez nie bedzie. Minus jest taki ze kolo zapasowe trzeba wozic w bagazniku, a troche ono zajmuje miejsca. No i jezdzac na krotkich odcinkach, tym bardziej w zimie, to jezdzisz na samej benzynie, bo instalacja na gaz przelaczy sie dopiero po osiagnaiciu temp silnika 30 stopni, ale diesel zimny tez sporo wiecej pali zima.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Rejestracja: 06 Lut 2011, 20:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

Re: Coś co nie zawiedzie do 17000 zł, kombi diesel..

29 Maj 2011, 23:44

silnik 1.6 SR o oznaczeniu AKL o kolektorze o zmienej długosci wtrysków przyjmuje gaz świetnie bo ma 8 zaworów , wiec nie ma problemu , zadnych zmiennych faz itd.

co do wyboru czy brac 1.6 sr 101 koni czy 120 w 1.8 20v to odpowiedz teoretyczna to : 120 koni to wiecej niz 101 i tu jest mały zonk :) te 101 koni ma 150 NM juz w dolnym zakresie :) i ciągnie nimi bardzo długo :) za to 120 konny owszem będzie szybciej przyspieszał ale pod warunkiem redukcji a różnica i tak nie będzie duża , natomiast ze świateł szybszy będzie 1.6 , ma lepszy przebieg momentu obrotowego , na youtubie był wyscij 1.6fsi (115 koni ) w golfie 4 vs 101 koni 1.6 SR , 3 próby , wszystkie wygrał 101 konny silnik a dane techniczne mówia co innego .

mam 3 samochody ( no i 3 kierowców ) ale nagłośnie jedynie dwa :)
1.9dci volvo v40 ( silnik renaulta 130 koni ( to juz drugi silnik )
golf iv 1.6 SR i LPG ( od niedawna)

golfa kupiłem bo była okazja , był po wypadku ja chciałem tdi , ale okazało sie że golfy z 98 ( miałem 3000 euro a to bylo 2 lata temu ) z silnikiem TDI maja juz nieco ponad 400tys przebiegu , jeden miał ponad 300 tys i był jasno zielony wiec kupilem benzynke , pierwsze co zauwyazylem to fakt że bardzo fajnie sie zbiera , lepiej niz 130 konny diesel ( do 80 , na 3 biegu volvo juz zaczyna isc nieco szybciej (ale w golfie 100 zrobie na 2 wiec i tak do 100 dam mu rade ) tak sie porobiło że wybrałem więc benzynke a dieslem smiga kobieta (twierdziła że w dużym czuje się bezpieczniej ) poczatkowo dokuczał mi fakt że auto paliło 10l benzyny po miescie ( z moim stylem jazdy górna granica to 14.5l ) po wyczyszczeniu przepustnicy i wymianie plastików od dolotu (łapał lewe powietrze ) auto zaczeło palić 20-30% mniej , nie założyłem odrazu gazu bo myślałem golfa sprzedać , wtedy to było ponad 4 tyś zysku ale z czasem zauważyłem że 30 tyś km nic nie dołożyłem do auta a do volvo owszem i tanio nie było ( diesel ) co najgorsze ? turbina i wtryski , niedługo pasuje wymienić pompe paliwa albo zmienić mape zapłonową gdyż cięzko pali na ciepłym ( wyrobione tłoczysko) ew wlutuje opornik 1000ohm z wyłącznikiem w kabinie pod czujnik temperatury cieczy chłodzącej

ale wracajac do tematu , pojezdziłem autkiem i stwierdziłem że świetny silnik , że będę nim jezdził , na miasto jak znalazł i założyłem gaz na raty ( bo przeciez zwraca sie tez w ratach ) raty mam elastyczne w żaglu wiec moge spłacac od 1 do 30 rat miesiecznie więc płace po 3 raty ( a koszty same sie zmniejszaja )

dąże do tego że to sie nazywa ekonomia , auto pali mi 7-8l gazu na trasie przy predkosci normalnej czyli cały czas 100-110 czasem wiecej , czasem mniej :) a po miescie 10-11 litrów czyli po miescie tdi musiało by palic 5l na 100 a w trasie 3-4
odnosnie gazu to sam zrobiłem sobie konfig , komputer stag 300 plus ( bo dla mnie najlepszy ) reduktor tomasseto bo dla mnie wystarczajacy i znacznie lepszy od np alaska ( w moim odczuciu) mam na nim zapas mocy , listwa wtrysków to zwykły valtek ( bo tani , żadko się psuje ale ma jedna wade , jest głośny ) gwarancja taka jak w przypadku brc choc stag takiej nie oferuje to gazownik owszem .

mimo wszystko gdybym robił same trasy to wybrałbym diesla ale nie 1.9 tdi czy tez 1.5 dci itd , wybrałbym co najmniej 3 litrowego diesla o mocy od 210 koni

silniki tdi robie na codzien w caddy bo mam 2 miejsca pracy w tym jedno w firmie dowozącej paczki no i powiem szczeże że 700 tyś nalatane i caddy dalej chodzi , ale jest na zwykłej pompie i ma 90 koni oraz nie ma turbiny o zmiennej geometri

silniki o których pisali koledzy ( diesle ) to cóż :
1.pompowtryski
2. zapiekajace sie kierownice turbiny
3. przepływomierze
4. zawory n75
5. hydrauliczny wysprzęglnik (nie czuc zuzycia tarczy sprzęgła)
6. dwumasowe koło zamachowe
7.turbina
( o egr nie ma sensu pisac i wiecej wad nie ma )

ja zamiast 1.9 tdi wybrałbym 1.8Turbo 150 koni lub 180 ( szukaj w beetlu itd lub w wersjach amerykanskich lub przerób poprzez chip u prawdziwego tunera z hamownią ) i masz moc około 190 koni jesli silnik zdrowy

spalanie na poziomie tdi lub nieznacznie wyższe , dlaczego?
bo 11l gazu na 100 km - 5.5l ON a moc jest niesamowita a jedyna wada silnika to turbo , ale jak o nie dbasz to smiga

jesli silnik 1.6 CI nie odpowiada to bierz 1.8 z turbina ( będzie ciągnoł od dołu jak tdi a rył w góre ja v-tech ) i przerób na gaz , cena instalacji to 2400zł na podzespołach jakie podałem , turbina na gazie działa tak samo jak na benzynie

pozdrawiam :)

ps jakbys sie wahał nad passatem to odrazu go olej , zawias np przedni lewy 980zł prawy również :) dla porównania seat toledo II cena 70zł :O , golf 4 , bora itd również

coraz ciężej o zadbane auto , tym bardziej w dieslu
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Rejestracja: 25 Maj 2011, 19:46
Miejscowość: małopolska

Re: Coś co nie zawiedzie do 17000 zł, kombi diesel..

30 Maj 2011, 22:29

Serdeczne dzięki kolego za tak wyczerpujący opis. Jak tylko sprawię sobie nowy wóz:) postaram się również o odpowiedni załącznik dla Ciebie;)

Pozdrawiam:) i jeszcze raz dziękuję
el capitan
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 21 Maj 2011, 07:29
Miejscowość: Luboń
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept Z4 Coupé 2005 BMW Concept Z4 Coupé 2005
    BMW Concept Z4 Coupé zostało stworzone z myślą o kierowcach ze sportowym "zacięciem", którzy cenią wysokie osiągi, dlatego samochód zapewnia podróżującym uczucie przebywania tuż nad nawierzchnią, ...
    BMW xActivity 2003 BMW xActivity 2003
    BMW xActivity, ten koncepcyjny SAV demonstruje połączenie w konstrukcji jednego pojazdu sportowej dynamiki jezdnej oraz przyjemności z podróżowania z otwartym dachem. BMW xActivity, zaprojektowane jako "kabriolet o ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Dziewczyny
      Samurai sj700
      BMW seria 5 E34 M5
      Spacer Farmera - Auto Moto Show, 4