Coupe/hatchback pod LPG 2008+ 30-40TYS

15 Lut 2023, 15:34

Potrzebuję pomocy w jakich samochodach się rozglądać. Aktualnie poruszam się Citroen C4 1.6, na gazie zrobione 120tysięcy w 6 lat, bez żadnych problemów i szukam czegoś podobnego, nowszego.

Wymagania dość krótkie - nieduży samochód z silnikiem dobrym pod lpg, rozsądny w kosztach utrzymania.

Trochę poczytałem i muszę sobie uporządkować wiadomości i poradzić się.
W przypadku LPG należy bać się regulacji luzów zaworowych? Namąciło mi w głowie czytanie internetu i jakoś z automatu odrzuciłem wszystkie silniki bez hydraulicznej regulacji luzów. Strasznie zawęziło mi to wybór, a nie wiem czy tak szczerze mówiąc jest się czego bać.

Gabarytowo szukam samochodu jako poniżej i potrzebuję porady, ewentualnie sugestii jakie silniki/modele jeszcze pominąłem.

Megane 3 1.6/2.0TCE (w przypadku 2.0 będzie graniczyło z cudem żeby to kupić, więc raczej 1.6)
Astra J 1.4T
Citroen DS4 1.6 VTI 120KM (samochód jako samochód mój faworyt, ale czytając opinie na temat silnika to podobno padaka. Ciekawi mnie tylko czy ludzie nie mylą go z silnikiem 1.6 THP)
Alfa Romeo Giulietta 1.4TB 120KM

Chętnie poczytam też inne propozycje, bo na pewno coś przeoczyłem.
Podsumowując szukam samochodu w miarę niezawodnego, na dłuższy okres czasu, 5-6lat, a najprawdopodobniej to i do mojego lub jego końca.
albert93k
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: nie mam

15 Lut 2023, 17:52

albert93k napisał(a):W przypadku LPG należy bać się regulacji luzów zaworowych? Namąciło mi w głowie czytanie internetu i jakoś z automatu odrzuciłem wszystkie silniki bez hydraulicznej regulacji luzów. Strasznie zawęziło mi to wybór, a nie wiem czy tak szczerze mówiąc jest się czego bać.


Kilka stów co 30-40 tysięcy kilometrów, dla niektórych rzecz nie do przeskoczenia bo jak można jechać autem do serwisu zanim samo stanęło na drodze :mrgreen:
Jeśli istnieje auto, które odpowiada ci pod każdym względem i ma regulację szklankami to nie widzę powodu żeby go nie kupować

* zapytaj z ciekawości jakiegoś właściciela np. forda na lpg kiedy regulował zawory. Prawie nikt tego nie robi a jakoś jeżdżą. W takim np. volvo 2.4 mało kto zagląda do tego przed przebiegiem 300kkm a przecież na benzynie też powinno się luzy kontrolować


albert93k napisał(a):Megane 3 1.6/2.0TCE (w przypadku 2.0 będzie graniczyło z cudem żeby to kupić, więc raczej 1.6)


Jest jeszcze 1.4tce

albert93k napisał(a):Astra J 1.4T


Spoko, 1.6/180 też możesz brać pod uwagę

albert93k napisał(a):Citroen DS4 1.6 VTI 120KM (samochód jako samochód mój faworyt, ale czytając opinie na temat silnika to podobno padaka. Ciekawi mnie tylko czy ludzie nie mylą go z silnikiem 1.6 THP)


Nie mylą, zresztą blok silnika jest ten sam, sprawiający problemy układ zmiennych faz rozrządu również jest ten sam, skopany rozrząd również masz w obydwu

albert93k napisał(a):Alfa Romeo Giulietta 1.4TB 120KM


może być, trochę taniej masz też bravo


albert93k napisał(a):Chętnie poczytam też inne propozycje, bo na pewno coś przeoczyłem.


Jeśli ma być tanio w utrzymaniu i dobrze współpracować z LPG to moim zdaniem ideałem za taką kasę byłby hjundaj i30 1.6/120. Niewiele ich jest ale naprawdę wdzięczna konstrukcja. W przypadku kiedy zadowolisz się zamulaczem to jest tam jeszcze 1.4/100 i doszłaby ci jeszcze kia ceed bo w niej również ten silnik montowali.
Popatrz też na focusa 1.6/125 i 1.6/105
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Lut 2023, 17:59

albert93k napisał(a):W przypadku LPG należy bać się regulacji luzów zaworowych?
To zależy jaka jest tam regulacja. W przypadku szklanek może być ona kosztowna, ale np. w Civic VIII z silnikiem 1.8 i-VTEC masz regulację na tzw. śrubkę więc tu śmiało można brać silnik pod uwagę bo w tym przypadku regulacja zaworów to nie problem. Oczywiście przy silnikach z hydrauliką masz takie regulacje z głowy.

Pominąłeś jeszcze Aurisa 1.6 Valvematic tu jest hydraulika z na zaworach z tego co pamiętam.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

15 Lut 2023, 18:01

albert93k napisał(a):Megane 3 1.6/2.0TCE (w przypadku 2.0 będzie graniczyło z cudem żeby to kupić, więc raczej 1.6)

O jakim cudzie mówisz ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe