Czy diesel mnie nie zrujnuje?? Zakup do 20 tys..

11 Lip 2020, 21:33

Witam.
Planuje kupić auto, najlepiej kombi bo rodzina 2+1, w przyszłości 2+2.
Na auto chce przeznaczyć 20 tys, max 22. Na start mam osobny budżet.
Jednak mam dylemat odnośnie paliwa.
Nigdy nie miałem diesla, jechałem nim może z 5 razy w życiu, zawsze miałem auta benzynowe, ew. z lpg.
Auto użytkuje w taki sposób, 5-6 razy w tygodniu do pracy 9 km w jedną stronę przez miasto, co drugi weekend to trasa 2x70 km do rodziny, raz w roku wyjazd na wakacje czyli jakość 2x300 km, do tego jakies pojedyncze wypady na wycieczki z dzieckiem czyli też trasa, w sumie robię około 13-15 tys rocznie. I tu mam pytanie rozważać diesla czy dać sobie spokój w tych pieniądzach? Chodzi mi o serwis żeby się nie okazało że taka jazda po paru miesiącach zarzne auto z dieslem.
Auto jakie myślałem to np. Peugeot 308, Skoda Octavia, Kia Ceed.
Prosiłbym ewentualnie o jeszcze jakieś propozycje co warto brać pod uwagę.
Dzięki.
dmj
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: Opel Astra G

12 Lip 2020, 17:10

Przy takich przebiegach brałbym pod uwagę tylko jakiegoś prostszego diesla bez dwumasy, turbiny ze zmienną geomterią i/lub DPF. Najszybciej przy takiej eksploatacji możesz mieć problem z DPGem, aczkolwiek usługi regenaracji DPF są coraz tańsze.

Przykładowe auta:
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focu ... c201f0801f
https://www.otomoto.pl/oferta/kia-ceed- ... llery-open
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-oct ... 95b53d7a0b
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 6740
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

12 Lip 2020, 21:42

Ford z pierwszego linku nawet ciekawa opcja, zapomniałem że tam jest silnik z PSA. A co z Peugeot 308? Ma jakieś bolączki? I pytanie może głupie, ile jest wtryskiwaczy w tych silnikach diesla? Po jednym na każdy cylinder?
We Francuzach jest filtr FAP czym się on różni od DPF?
dmj
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: Opel Astra G

12 Lip 2020, 22:23

dmj napisał(a):A co z Peugeot 308? Ma jakieś bolączki?
czasem wyjdą jakieś chochliki elektryczne, ale będzie to coś na poziomie często przepalających się żarówek (w Focusie jest zresztą podobnie).
dmj napisał(a):ile jest wtryskiwaczy w tych silnikach diesla? Po jednym na każdy cylinder?
tak
dmj napisał(a):FAP czym się on różni od DPF?
raz na mniej więcej 100k trzeba uzupełnić za kilka stówek specjalny płyn (Eolys), który pomaga wypalać cząstki stałe w filtrze. Teoretycznie auto z tym rozwiązaniem dobrze sprawuje się w mieście (podkreślam - teoretycznie)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13126
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

13 Lip 2020, 09:59

A czy ten filtr zawsze wymaga wymiany? Wyczytałem w internecie że po około 160 tys km należy go wymienić na nowy i trochę on kosztuje. Czy może da się go regenerowac a może po tym uzupełnieniu płynu przy tych około 100 tys km można jeździć bez obaw o tą wymianę?
dmj
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: Opel Astra G

13 Lip 2020, 19:20

Tak, filtry można regenerować jak i czyścić mechanicznie
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13126
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Top 10 najpopularniejszych samochodów elektrycznych BEV
    Samochody w pełni elektryczne (BEV) to najsłabiej reprezentowany w Polsce segment zelektryfikowanych aut. Najwięcej rejestracji samochodów z tym napędem (200 egz.) zanotował Nissan, głównie za sprawą Leafa. ...
    Skoda Kamiq - miejski SUV
    Nowy miejski SUV ŠKODY, dedykowany dla chińskiego rynku model KAMIQ, został oficjalnie zaprezentowany 23 kwietnia. KAMIQ stanowi uzupełnienie gamy SUV-ów ŠKODY, w której znajdują się już modele ...

  • 13 Lip 2020, 19:37

    No to dzięki wielkie mam juz rozjaśnione mniej więcej z czym to się je i jakich aut szukać z jakim silnikiem. A może orientujecie się jaki jest koszt takiej operacji uzupełnienia tego płynu lub regeneracji?
    dmj
    Nowicjusz
     
    Posty: 28
    Auto: Opel Astra G

    14 Lip 2020, 18:56

    Zobacz jeszcze Mondeo MK4 z silnikiem 1.8 TDCI, ta wersja nie ma DPF-a więc dobra na miasto, średnie spalanie na podobnych trasach to 7l ropy.
    actchris
    Początkujący
     
    Posty: 51

    14 Lip 2020, 20:26

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



    Regeneracja to ok. 400-500 zł
    Aczkolwiek na moim terenie jedna firma robi to taniej i też jest OK.
    1.8 TDCI silnik kiepski...o wiele lepszy 2.0 TDCI
    andrewb25
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1517
    Miejscowość: małopolskie

    15 Lip 2020, 10:54

    2.0 TDCI ma wyższą kulturę pracy ale jest bardziej awaryjny, ma DPF-a co przekłada się na wyższe koszta, 1.8 TDCI to stara dobra maszyna ale tylko po 2007 roku kiedy zmienili awaryjne wtryski delphi na siemensa, rozrząd wymienia się co 200 tyś poza tym tylko paliwo , olej, filtry, sam mam taki w Mondeo i nalatane prawie 300 tyś, (auto z 2010r).
    actchris
    Początkujący
     
    Posty: 51

    15 Lip 2020, 12:34

    1.8 TDCI pali tyle co 2.0, a jedzie jak 1.6. nie był zbyt popularny, więc ma droższe części. Nie widzę sensu ekonomicznego tego silnika, w momencie gdy mamy bardzo popularne 2.0.
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6740
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    15 Lip 2020, 16:56

    Dzięki za pomoc i sugestie i wyjaśnienie. Będę szukał aut bez DPF/FAP ale jak trafi się coś godnego uwagi nawet z tym filtrem to wiem jak już się tym zająć.
    dmj
    Nowicjusz
     
    Posty: 28
    Auto: Opel Astra G

    15 Lip 2020, 18:08

    DPF dla mnie to nie problem , dla innych to tragedia życia :lol:

    1.8 nie kupiłbym,
    2.0 od PSA BDB silniki

    że ma DPF to co z tego ? i dobrze bo nie będzie smrodził :ok:

    można kupić 15 letniego parcha i tłuc to do śmierci klinicznej tylko dlatego że nie ma DPFa
    Ale ma z 500 tys na kołach i milion innych rzeczy będzie się sypać.
    andrewb25
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1517
    Miejscowość: małopolskie

    15 Lip 2020, 19:54

    Dlatego też nie odrzucam aut z DPF/FAP, w sumie to rzecz eksploatacyjna którą można naprawić :)
    dmj
    Nowicjusz
     
    Posty: 28
    Auto: Opel Astra G

    15 Lip 2020, 20:56

    i tego się trzymaj, DPF się nie psuje co tydzień, internetowi "doradzacze" którzy boją się wszystkiego , bo trzeba kilka setek raz na 5 lat wydać na czyszczenię DPF , zawsze będą jęczeć i płakać i odradzać bo DPF, a benzyniaki olej żłopią co drugi i jest cud miód bo nie ma DPFa. :ok:

    Ja jeżdżę fajnym autem z dieslem i DPFem...zepsuje się...to będziemy naprawiać. :ok:

    P.S. do benzyniaków też już są montowane takie filtry :lol: ...za 15 lat będzie zmiana , wszyscy będą chcieć diesla, a nie 0,5 TRITURBO + GPF Benzyna :lol: ,, które wytrzyma 50 000km :P

    P.S. 2 dzisiaj przyjechali do nas klienci oglądać benzyniaka z poddębickiej wioski i na ofertę diesla to klasyczna odpowiedź( jak 99% zbałamuconych ludzi) czyli że nie chcę bo do miasta nie wjadą.....ciekawe do k...a jakiego miasta ich nie wpuszczą...jak w Dębicy zapewne większość aut diesli jeździ :lol:

    Ale propaganda ryje beret tym ludziom :lol:

    No chyba ich do Nowego Yorku nie wpuszczą jedynie. Gdzie taki człowiek nie pojedzie nigdzie przez najbliższe 15 lat. Ale diesla nie chce bo go do miasta nie wspuszczą :lol: :lol: :lol:

    W Niemczech w 2019 r więcej sprzedano diesli niż benzyn, w Polsce z dieslem do miasta nie będą wpuszczać :mrgreen: :mrgreen:
    andrewb25
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1517
    Miejscowość: małopolskie
     
    • Warto przeczytać