REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
To jest dobre podsumowanie, Ja też tak uważam. Jednak do tego aby jazda o tzw. "kropelce" była możliwa to kierowca musi posiadać też spore doświadczenie w prowadzeniu auta.yeti65 napisał(a):Jeżeli jednak porównujemy do oszczędnej "jazdy o kropelce", to tempomat nie dorówna takiej jeździe z wykorzystaniem sprzyjających warunków drogowych.
Dobra pytanie! Jazda będzie różna bo automat jest o tyle lepszy w tej kwestii że sam sobie zredukuje bieg lub wrzuci wyższy jak będzie tego potrzebował (np. zaczynamy jechać pod górę i wzrasta obciążenie silnika). Moim zdaniem lepsze połączenie to automat z tempomatem aczkolwiek jadąc na trasie powyżej tych 100km/h manual też się dobrze sprawdzi.MotoAlbercik napisał(a):Czy automat zachowuje się adekwatnie do manuala, czy manual jest lepszy?
Tempomat adaptacyjny to będzie taki który współpracuje z różnymi czujnikami i kamerami. Główną jego zaletą jest to że potrafi sam zwolnić jeżeli napotka przed sobą wolniej jadący samochód. Wtedy prędkość dostosuje do jego prędkości, a samochód zachowa bezpieczna odległość jadąc za nim dalej.MotoAlbercik napisał(a):Nikt też nie wspomniał, że mamy zwykły tempomat i adaptacyjny..
Moskito napisał(a):Moim zdaniem lepsze połączenie to automat z tempomatem
Moskito napisał(a):sam sobie zredukuje bieg lub wrzuci wyższy jak będzie tego potrzebował (np. zaczynamy jechać pod górę i wzrasta obciążenie silnika)
Moskito napisał(a):Tempomat adaptacyjny to będzie taki który współpracuje z różnymi czujnikami i kamerami. Główną jego zaletą jest to że potrafi sam zwolnić jeżeli napotka przed sobą wolniej jadący samochód. Wtedy prędkość dostosuje do jego prędkości, a samochód zachowa bezpieczna odległość jadąc za nim dalej.