Czy warto kupić Dodga Durango 3,6 z przebiegiem ok 200 tyś

31 Lip 2021, 05:27

Witam, zastanawiam się nad zakupem Dodga Durango, ze względów finansowych raczej szukam samochodu z przebiegiem ok 200tyś. rocznik 2014-2015 i stąd moja prośba o Wasze opinie. Czy samochód z takim przebiegiem posłuży jeszcze jakiś czas czy raczej będę więcej spędzał w serwisie niż na drodze ?. Na co zwrócić uwagę przy zakupie. Czy ktoś ma takie auto i może się pochwalić jakimś większym przebiegiem? samochód planuję kupić na kilka lat więc chciałbym, żeby wytrzymało jeszcze przynajmniej ze 100 tyś kilometrów. Z góry dziękuję za pomoc.
fireset13
Nowicjusz
 
Posty: 4

31 Lip 2021, 09:13

Silnik który wymieniłeś to bardzo dobra i trwała jednostka. Spokojnie znosi instalacje LPG i jest w stanie bez większego problemu zrobić 300tkm. Jeżeli samochód kupisz w dobrym stanie to myślę że kolejne 100tkm nie zrobi na nim jakiejś większej różnicy jak będziesz dbał o serwisowanie go na czas.

Musisz jednak wiedzieć że prawie wszystkie te modele są sprowadzone z USA i mają jakąś historie kolizyjna. Dlatego warto by było wiedzieć co tam dokładnie było w modelu który będziesz kupował.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

31 Lip 2021, 09:58

Dzięki za odpowiedź, staram się szukać samochodu tylko z tytułem clear ze stanów / na lekko uszkodzone nawet nie patrzę ;) Dzisiaj rozmawiałem ze znajomym, który wspominał że w Silniku Pentastar trzeba wymieniać jakąś podstawkę w silniku plus przy okazji świece i płyn w chłodnicy, czy ktoś coś takiego robił, ile może to kosztować ?
fireset13
Nowicjusz
 
Posty: 4

31 Lip 2021, 11:11

fireset13 napisał(a):staram się szukać samochodu tylko z tytułem clear ze stanów / na lekko uszkodzone nawet nie patrzę

Tia a świstak tak zawijał te czekoladki w sreberka :ok:
Z takim podejściem spokojnie możesz odpuścić bo szkoda czasu + prosisz się o włożenie Cię na tzw. mukę bo często "clear" to jest stan papierów a nie auta. Czysztka papierach jest zabiegiem wyjścia w kierunku polskich moto Januszy.
Lepiej się zainteresuj carfax i dopiskami w dowodzie. Do tego są stronki ktore śledziły dane auto. Weryfikacja zostaw komuś kto się zna bo zazwyczaj laik po zdjęciach auta do wyceny wypada z butów a decyduje się na podrobionego trupa bo to też jest częste czyli auto podrabiane z aukcji na aukcje.
fireset13 napisał(a): w silniku plus przy okazji świece i płyn w chłodnicy, czy ktoś coś takiego robił, ile może to kosztować ?

A jakie to ma znaczenie?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Lip 2021, 11:27

Świece, płyn chłodniczy, olej, filtr oleju, powietrza - to są podstawowe rzeczy które się wymienia w każdym silniku podczas eksploatacji więc na to nie ma co patrzeć. Silnik z okresu który szukasz raczej jest pozbawiony wad które występowały na początku jego produkcji więc nie mas się co tu sugerować jakimiś dodatkowymi wymianami.

Co do pochodzenia auta to faktycznie poszukaj kogoś kto dobrze się zna na sprowadzanych z USA pojazdach bo można się nieźle naciąć jak wspomniał [email widoczny po zalogowaniu]
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

31 Lip 2021, 14:17

Czyli reasumując: 200 tysięcy kilometrów dla durango to żaden przebieg i nie kupię sobie skarbonki ?
fireset13
Nowicjusz
 
Posty: 4

31 Lip 2021, 19:09

Odżałuj kasę i szukaj z mniejszym nalotem będzie potem łatwiej sprzedać. Kupisz auto mające 200k.km. dostukasz 100k.km.i masz ponad 300k.km.a tego w PL kupcy nie lubią :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Sie 2021, 04:46

@szybki dziękuję Ci za porady, doceniam czas poświęcony na odpisanie i wiem, że wszystko co napisałeś jest logiczne, ale ja potrzebuję konkretów a budżet mam taki jaki mam i nie będę czekał kolejnego roku, żeby odłożyć na samochód z mniejszym przebiegiem, dlatego prosiłbym o odpowiedź kogoś kto ma Durango i najlepiej kupił taki samochód z większym przebiegiem/ pozdrawiam
fireset13
Nowicjusz
 
Posty: 4

01 Sie 2021, 08:05

fireset13 napisał(a):dlatego prosiłbym o odpowiedź kogoś kto ma Durango

Mam kilka amerykańcow i serwisuje bliźników durango :ok:
Zadajesz ogólne pytania więc dostajesz ogólne odpowiedzi. Sam silnik jest ok.chociaż ma pewne przypadłości tupowo amerykańskie poprawiane wraz z rocznikami. Wiem że przewijał się problem głowic czyli prowadnic zaworów z dzwigienkami i litersami. Z pompą oleju też były jakieś jazdy. Ogólnie jakość gm-owa czyli a to poleci czujnik abs a to kompresor klimy a to jakiś przewód od niej.
Masz typowego amerykańca który jest po środku psujactwa a w stosunku do aut eu nie jest źle.
Do tego na wszelki wypadek znajdź sobie firmę która pośredniczy w wysyłkach z usa. Ułatwia to mocno życie szczególnie gdy popsuje się coś czego nie ma w pl. W usa korzystaj z rockauto.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Wrz 2022, 19:15

Witam,
podepnę się pod temat bo też jestem zainteresowany zakupem Durango, w zasadzie waham się między Grand Cherokee a Durango. W obu przypadkach biorę pod uwagę motory 3,6 V6 benzynka.
Czy osoby mające styczność z tymi autami mogą powiedzieć na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie (poza wspomnianą wypadkowością)? Poza miejską jazdą nie miałem możliwości jechać żadnym z tych aut na trasie - jak wygląda sprawa komfortu, ciszy w tych modelach (powiedzmy przy prędkościach rzędu 150-160 km/h)?
Roczniki jakie mnie interesują ze względu na budżet to 2012-2015.
majq
Nowicjusz
 
Posty: 4

23 Wrz 2022, 08:30

majq napisał(a):Poza miejską jazdą nie miałem możliwości jechać żadnym z tych aut na trasie - jak wygląda sprawa komfortu, ciszy w tych modelach (powiedzmy przy prędkościach rzędu 150-160 km/h)?
A często będziesz jeździł w tarasy? To nie są samochody stworzone do jazdy z takim prędkościami wystarczy spojrzeć na nadwozie. Komfortowo jedziesz powiedzmy tak do 130km/h przy jeszcze w miarę akceptowalnym poziomie spalania. Później to już to wszystko drastycznie się załamuje bo wzrasta hałas i spalanie. Biorąc pod uwagę prędkości które podałeś moim zdaniem lepiej wypada Dodge.

majq napisał(a):Czy osoby mające styczność z tymi autami mogą powiedzieć na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie (poza wspomnianą wypadkowością)?
Na pewno na napęd, czy działa prawidłowo, zawieszenie i tu warto przejechać się kawałek po trasie z większą prędkością jak i po jakiejś drodze która pozwoli przez chwilę popracować zawieszeniu. Jeżeli samochód były z USA co w przypadku Dodge jest wielce prawdopodobne to warto sprawdzić powypadkowość auta (ocenić też podwozie pod względem ewentualnej korozji) i to jak zostało ono naprawione. Czy oświetlenie jest zmienione na EU itd.

Silnik który bierzesz pod uwagę raczej jest dobrą jednostką i jest montowany w bardzo wielu modelach samochodów. Miał jakie problemy na początku swojego debiutu ale później było tylko lepiej i nie powinien sprawiać problemów.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

23 Wrz 2022, 15:00

Rokiko napisał(a):A często będziesz jeździł w tarasy?


z reguły do 130 km/h, choć przynajmniej dwa razy w roku jeżdżę w dalsze trasy (ok. 900-1000km - jakieś wakacje) i wtedy potrzebuję się szybciej przemieścić by połowy urlopu nie spędzić w aucie, a tak to te 130km/h w komforcie mi wystarcza (w tych okolicach wyjazdy już są znacznie częściej). Ten samochód ma służyć generalnie na wyjazdy bo na miasto żona ma jakąś pierdułkę, a ja na co dzień mam służbowy samochód.

majq napisał(a): Czy oświetlenie jest zmienione na EU itd.

właśnie, czy wizualnie da się to jakoś sprawdzić w ciągu dnia, czy tylko wieczorową porą lub na diagnostyce?

Do którego roku występowały w tych silnikach (benzyna 3,6 v6) problemy wieku dziecięcego?
majq
Nowicjusz
 
Posty: 4

25 Wrz 2022, 11:57

majq napisał(a):właśnie, czy wizualnie da się to jakoś sprawdzić w ciągu dnia, czy tylko wieczorową porą lub na diagnostyce
Da się sprawdzić jak wiesz jakie oświetlenie powinien mieć samochód w UE. Trochę gorzej ze światłami mijania i tu lepiej sprawdzić gdzieś na ścianie po zmroku lub od razu podjechać na stację diagnostyczną i poprosić o przegląd oświetlenia czy jest dostosowane do naszych przepisów.

majq napisał(a):Do którego roku występowały w tych silnikach (benzyna 3,6 v6) problemy wieku dziecięcego?
Pamiętam, że to było przez pierwsze dwa lata coś z przegrzewaniem głowicy później problem został rozwiązany. Ogólnie silnik jest uznawany za bardzo trwały i całkiem oszczędny. Znam parę osób które miały auta z tymi motorami i były zadowolone. Informacji na temat problemów i usterek tego silnika najlepiej szukać na stronach w stanach bo tam tych silników jest cała masa eksploatowanych w różnych samochodach.

Tu masz listę samochodów w których spotkasz ten silnik (nie wiem czy to wszystkie :)):
  • Dodge Avenger (2011-2014)
  • Ram Cargo Van (2011-2015)
  • Chrysler Town & Country (2011-2016)
  • Chrysler 200 (2011-2017)
  • Dodge Journey (2011-2019)
  • Dodge Grand Caravan (2011-2020)
  • Chrysler 300 (2011->)
  • Dodge Challenger (2011->)
  • Dodge Charger (2011->)
  • Dodge Durango (2011->)
  • Jeep Grand Cherokee (2011->)
  • Jeep Wrangler (2012-2018)
  • Ram 1500 (2012->)
  • Ram ProMaster (2013->)
  • Chrysler Pacifica (2016->)
  • Chrysler Voyager (2020->)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

17 Paź 2022, 19:18

Witam,
zaczynam podróże w poszukiwaniu Durango - chciałem się dowiedzieć jaka jest fabryczna grubość lakieru w DD, rocznik 2014-2015? Oglądałem jakieś filmiki z nowymi DD i te mają po 250mikronów, czy podobne wartości są w starszych egzemplarzach?

Pozdrawiam
majq
Nowicjusz
 
Posty: 4

17 Paź 2022, 20:16

majq napisał(a):zaczynam podróże w poszukiwaniu Durango - chciałem się dowiedzieć jaka jest fabryczna grubość lakieru w DD,

To nie ma najmniejszego znaczenia. Bierz Vin, jedź z fotami do blacharza a potem oglądać auto. Oczywiście koniecznie z kimś ogarniętym no bo jak zaczniesz od mikronów to dajesz sygnał handlarzowi o niewiedzy.

P.s.

Mikronów nie określisz wg rocznika.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe