Czym smarować tłoczki i prowadnice zacisków?

01 Paź 2014, 16:29

Chciałem zapytać czy tłoczki i prowadnice należy smarować tym samym uniwersalnym smarem do tłoczków(np. ate w małych tubeczkach po 5 g.) czy lepszy jest smar silikonowy, króry nie reaguje z gumowymi uszczelkami? I druga sprawa czym smarować krawędzie klocków i blaszki na których osadzone są klocki w zacisku. I czy w ogóle to robić czy wystarczy tylko zeszlifować krawędzie klocków?Bo wydaje mi sie że czym bysmy nie posmarowali krawedzie klocków i blaszki to i tak zaraz smar nazbiera syfu i efekt może być odwrotny. Ale z drugiej strony słyszałem że powinno sie te miejsca smarowac, tak samo jak miejsce na klocku w którym styka sie z cylinderkiem.Tylko nie wiem czym?Zaznaczam że nie raz zmieniałem już klocki w swoich autach i tłoczki i prowadnice smarowałem tym ate, a jak nie miałem to zwykłym towotem, a krawędzi klocków i blaszek nie smarowałem wcale, ale to były stare strucle(Micra k11, civik 5)wiec sie nie przejmowałem. Teraz mam lepsze auto wiec chciałbym to zrobic porządnie. Z góry dzieki za podpowiedzi
mawis
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Toyota corolla e15
Silnik: Dual vvti 1.6

03 Paź 2014, 13:12

mawis napisał(a):Zaznaczam że nie raz zmieniałem już klocki w swoich autach i tłoczki i prowadnice smarowałem tym ate, a jak nie miałem to zwykłym towotem, a krawędzi klocków i blaszek nie smarowałem wcale

Krótko... Rób tak dalej i nie kombinuj,bo te czynności są zupełnie wystarczające. Klocek powinien być suchy i będzie pracował. Jak zostawiasz stare tarcze ,to gumówką zjedź tylko kołnierz na krawędzi i tyle. Bębny jeśli są ładne czyść i lekko przejedź papierkiem w środku. Wydmuchaj syf i rdzę i będzie chodzić. Ostatnio wymieniałem tłoczek w bębnie z tyłu i smarowałem prowadnice towotem bez kombinacji. Czasem jak wymieniam same klocki,to zmniejszam ich "wymiar zewnętrzny" lekko doszlifowując kanty (nie kanty cierne !) Klocek musi lekko wchodzic w zacisk. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5708
Zdjęcia: 33
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,Octavia 2,0
Silnik: 116 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Cze 2017, 11:39

Są specjalne pasty/smary do smarowania tłoczków i cylinderków hamulcowych, które zapobiegają i chronią przed korozją oraz zabezpieczają przed zatarciem. Warto je stosować ponieważ pozwalają na swobodę ruchu tych elementów szczególnie przy cofaniu się kiedy odpuszczamy hamulec.

Takie zabiegi powinno wykonywać się przy każdej wymianie klocków hamulcowych.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6841
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana baterii w elektronicznym kluczyku - Toyota
    Dzisiaj przyszedł czas na wymianę baterii w elektronicznym kluczyku. Przed wyłączeniem zapłonu przyciskiem otrzymałem informację o niskim stanie naładowania baterii w kluczyku i na zegarach wyświetliła się kontrolka w kształcie ...
    [D] 159 1,9JTDM / 320d e90 / C 220 CDI w203 / S60 2,4 D5
    Podstawowe kryteria zestawienia: - sedan segmentu D - silnik diesla o mocy ok. 150KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2005r. Wytypowane modele do zestawienia: - Alfa Romeo 159 1,9JTDM - 150KM - BMW 320d ...

  •