Daily/sport do 35 tysięcy

01 Paź 2019, 08:07

Witam serdecznie, przymierzam się do zakupu auta, będę go używać jako daily, lecz potrzebne jest mi sportowe zacięcie przy ludzkich kosztach utrzymania, dla singla więc vany i kombi odpadają
Kwota którą dysponuje to 35 tysięcy na gotowe auto
Interesowałem się lecz zrezygnowałem np z : golfa v gti, focusa 3, volvo c30/s40, audi a3, ds3, giulietta
Obecnie rozważam między astra j gtc, abarth grande punto, honda civic viii 1.8 i type r)
Z type r byłby oczywisty wybór lecz obawiam się, że naciesze się nim rok i ktoś go ukradnie :(
Rozglądam się głównie za segmentem b, c i coupe
Oczywiście benzyna, ponieważ pokonuje max 8k rocznie
Macie jakieś propozycje, uwagi, porady?
Joncik
Nowicjusz
 
Posty: 6

01 Paź 2019, 11:52

Najlepiej to sie przejedz kazdym z nich, kazdy ma inaczej zestrojony uklad kierowniczy, zawieszenie i charakterystyke silnika

Jeśli o mnie chodzi to #1 byloby A3 8P 2.0TFSI 200km z Twojej listy, opcjonalnie Leon 2 FR 2.0 TSI 200km jako moja propozycja
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Paź 2019, 11:55

No to Civic UFO, jak nie potrzebujesz rakiety to 1.8 da radę, tym bardziej, że jeździsz sam a kręcenie go też ma swój urok, no i bardzo dobry silnik, nie musisz się bawić w rozkodowanie jaki silnik tam siedzi, żeby się nie naciac na minę. Miałem 3 x UFO i żaden nie brał ani ml oleju (auta z przebiegiem ok 100k).
Trzyma się drogi jak przyklejony, do tego bardzo sztywny układ kierowniczy, także odczucia, których poszukujesz.
Skup się na roczniku od 2009 (polift) ale też nie ma co płacić za jak najmlodszy rocznik, bo wtedy przepłacasz dlatego, że auto już na rynku jest sporo lat i jak najswiezszy rocznik nie jest tego warty, płacąc 35k za 2011 nigdy tego nie odzyskasz, bo następna generacja młodsza powoli już wchodzi w ten budżet.
Niestety następna generacja nie jest tak sportowa jak VIII.
tomekdk
 

01 Paź 2019, 12:00

tomekdk napisał(a): Miałem 3 x UFO i żaden nie brał ani ml oleju (auta z przebiegiem ok 100k)

Nie wiem po co wspominasz o tym oleju, honda tez nie ustrzegla sie wpadek i sporo 8 generacji jak i 9 bierze olej
https://www.civicforum.pl/showthread.ph ... k-2012-Zbiórka
https://www.civicforum.pl/showthread.ph ... mierny-pobór-oleju-Honda-civic-1-8-2012

po co to wklejam? bo widze jawna prowokacje z Twojej strony
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Paź 2019, 13:03

Raziel11 napisał(a):ie wiem po co wspominasz o tym oleju, honda tez nie ustrzegla sie wpadek i sporo 8 generacji jak i 9 bierze olej
https://www.civicforum.pl/showthread.ph ... k-2012-Zbiórka
https://www.civicforum.pl/showthread.ph ... mierny-pobór-oleju-Honda-civic-1-8-2012

po co to wklejam? bo widze jawna prowokacje z Twojej strony


R11 ale nie bądź taki uczulony no bo chyba tsi jest symbolem brania oleju i rycerzy od literek w oznaczeniu silnika.

P.s.

Mój kolega kupił teraz kilka szt. Tsi motor shaden w ch.to mówi że ludzie którzy do niego dzwonią z ogł.to już u nich nie jest stan kieszeni tylko ducha :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10180
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Paź 2019, 13:09

szybki napisał(a):bo chyba tsi jest symbolem brania oleju

Chyba tylko wsrod zagorzalych przeciwnikow VAG'a bo praktycznie w kazdym koncernie zdarzaly sie takie przypadki, chyba bez wyjatku, opel, mazda, honda, toyota, caly koncern vag, lexus, bmw, ford, nie wiem jak tam z mercedesem

Problem nigdy nie dotyczy wszystkich silnikow a tylko pewnej czesci, po co wiec usilnie wrzucacie caly czas wszystkie TSI do jednego worka?
ja nigdy nikomu miny nie polecam wiec spokojnie nie musicie na kazdym kroku pisac ze kazde tsi bierze olej
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pasażerowie, nogi w dół!
    W Polsce ponad 90% kierowców i pasażerów zapina pasy(1). Mogą one jednak nie spełnić swojej funkcji, jeśli nie zapniemy ich prawidłowo i nie zajmiemy odpowiedniej pozycji. Kierowca powinien ustawić zagłówek, ...

01 Paź 2019, 13:23

Raziel11 napisał(a):Chyba tylko wsrod zagorzalych przeciwnikow VAG'a bo praktycznie w kazdym koncernie zdarzaly sie takie przypadki, chyba bez wyjatku, opel, mazda, honda, toyota, caly koncern vag, lexus, bmw, ford, nie wiem jak tam z mercedesem

Problem nigdy nie dotyczy wszystkich silnikow a tylko pewnej czesci, po co wiec usilnie wrzucacie caly czas wszystkie TSI do jednego worka?
ja nigdy nikomu miny nie polecam wiec spokojnie nie musicie na kazdym kroku pisac ze kazde tsi bierze olej


No i ja już nie będe tego komentował... dlatego jesteście pośmiewiskiem :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10180
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Paź 2019, 13:36

szybki napisał(a):No i ja już nie będe tego komentował... dlatego jesteście pośmiewiskiem


Coż, nawet te "poprawione" z lat 2013+ biorą olej i już takich naście widziałem. Ostatnio hitem był niespełna dwuletni arteon 280 hp biorący prawie 1l oleju na 1000km. Może w jakimś 2040 po kolejnych 5 poprawkach wreszcie dopracują te silniki :lol:
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

01 Paź 2019, 14:16

Właśnie o vagach i tsi itp słyszałem tyle, że stwierdziłem, że nie będę się w kłopoty mieszać.
Jeśli chodzi o silniki turbo to fiatowskie 1.4 lub oplowskie
Zapomniałem dodać że będę ze Szwecji sprowadzać
Jeździłem m.i a3, astra, focusem i honda właśnie tylko niewiem czy po jakimś czasie będzie mi brakować mocy i pożałuje że type r nie wziąłem
Joncik
Nowicjusz
 
Posty: 6

01 Paź 2019, 16:11

Joncik napisał(a):Właśnie o vagach i tsi itp słyszałem tyle, że stwierdziłem, że nie będę się w kłopoty mieszać.

Tak sie tworza mity ktore powielaja ludzie ktorzy nie maja nic wspolnego z tymi autami, sam posiadam auto z 2.0tsi i zlego slowa nie powiem, oleju na 4 tys to wzial cale 100ml

trainpro napisał(a):Ostatnio hitem był niespełna dwuletni arteon 280 hp biorący prawie 1l oleju na 1000km.

Taa, ty same hity zawsze widzisz o VAG'u
czyzbys mowil o tym Arteonie od Zachara? bo jesli tak to troche sie mijasz z prawda bo wlasciciel pisal ze dolal litr na 30.000tys

Joncik napisał(a):Jeździłem m.i a3, astra, focusem i honda właśnie tylko niewiem czy po jakimś czasie będzie mi brakować mocy i pożałuje że type r nie wziąłem
Type R na tle konkurencji z turbo wypada mizernie, jedyny jego atut to wysoka niezawodnosc, sam wiec musisz sobie przekalkulowac czy bardziej zalezy Ci na osiagach czy niezawodnosci

szybki napisał(a):No i ja już nie będe tego komentował
A co bys mial komentowac, dobrze wiesz ze mam racje i w kazdej z wymienionych marek zdarzaja sie silniki biorace olej
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Paź 2019, 16:27

Raziel11 napisał(a):Taa, ty same hity zawsze widzisz o VAG'u
czyzbys mowil o tym Arteonie od Zachara? bo jesli tak to troche sie mijasz z prawda bo wlasciciel pisal ze dolal litr na 30.000tys


Nie oglądam takich programów. O Arteonie, który był u mnie na warsztacie.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

01 Paź 2019, 17:11

Raziel11 napisał(a):A co bys mial komentowac, dobrze wiesz ze mam racje i w kazdej z wymienionych marek zdarzaja sie silniki biorace olej

Tak... oczywiście... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10180
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Paź 2019, 17:14

szybki napisał(a):Tak... oczywiści

A co nie?
Dureteki w fordzie nie biora oleju?
2.0 w mazdzie nie bierze oleju?
N54 nie bierze oleju?
Ecotec w oplu nie bierze oleju?
Silniki z serii Fire we fiatach nie biora oleju?
1.6 1zz w toyocie nie bierze oleju?
1.8 w civicu 9Gen nie bierze oleju?
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Paź 2019, 18:31

Apeluję o rozsądek. Chcecie się kłócić - zapraszam na priv
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Paź 2019, 19:47

mike napisał(a):Apeluję o rozsądek. Chcecie się kłócić - zapraszam na priv

Ale ja się nie kłócę tylko przytakuje ;-)

Raziel11 napisał(a):A co nie?
Dureteki w fordzie nie biora oleju?
2.0 w mazdzie nie bierze oleju?
N54 nie bierze oleju?
Ecotec w oplu nie bierze oleju?
Silniki z serii Fire we fiatach nie biora oleju?
1.6 1zz w toyocie nie bierze oleju?
1.8 w civicu 9Gen nie bierze oleju?


Tak, tak oczywiście ;-)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10180
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe