Renault Vel Satis w wersji I Lift 2.2 dCi MT (115 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu hatchback produkowany w latach od 2005 do 2009 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik diesla o pojemności skokowej 2188 cm³ (2.2L) osiągający maksymalną moc 115 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 320 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 13.5 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 182 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 7.2 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 80 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 1111 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4860 mm, jest szerokie na 1860 mm, a wysokość jego jest równa 1577 mm. Rozstaw osi na poziomie 2840 mm i większy jest zarezerwowany dla samochodów klasy wyższej-średniej i luksusowych limuzyn co pozwala na komfortowe dłuższe podróże i zapewnia wystarczającą ilość przestrzeni na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu tak aby czuli się komfortowo.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Renault
Model: Vel Satis
Generacja: I Lift
Seria: Hatchback
Modyfikacja: 2.2 dCi MT (115 KM)
Rodzaj nadwozia: Hatchback
Lata produkcji: 2005 - 2009
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4860 [mm]
Szerokość: 1860 [mm]
Wysokość: 1577 [mm]
Rozstaw osi: 2840 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1575 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1550 [mm]
Masa własna: 1665 [kg]
Prześwit: 120 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 460 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 460 [litr]
Masa całkowita: 2255 [kg]
Średnica zawracania: 12.00 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla
Pojemność silnika: 2188 [cm³]
Moc silnika: 85 [kW] | 115 [KM]
Maksymalne obroty: do 4 000 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 320 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Common Rail
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 87.0 [mm]
Skok tłoka: 92.0 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 1 750 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: B7, B10, XTL, ON - olej napędowy
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
Liczba biegów: 6
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 9.30 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 7.20 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 6.00 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 13.5 [s]
Zasięg: od 860 do 1 330 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO IV
Pojemność zbiornika paliwa: 80 [litr]
Prędkość maksymalna: 182 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona, Sprężyny śrubowe
Zawieszenie tylne: Zależne, Wielowahaczowe, Kolumny MacPhersona