Opel Insignia w wersji A Lift 1.4 Turbo ecoFLEX MT (140 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu sedan produkowany w latach od 2013 do 2018 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1364 cm³ (1.4L) osiągający maksymalną moc 140 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 200 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 10.9 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 205 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 5.3 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 70 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 1321 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4842 mm, jest szerokie na 1858 mm, a wysokość jego jest równa 1498 mm. Rozstaw osi na poziomie 2737 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Opel
Model: Insignia
Generacja: A Lift
Seria: Sedan
Modyfikacja: 1.4 Turbo ecoFLEX MT (140 KM)
Rodzaj nadwozia: Sedan
Lata produkcji: 2013 - 2018
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4842 [mm]
Szerokość: 1858 [mm]
Wysokość: 1498 [mm]
Rozstaw osi: 2737 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1585 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1588 [mm]
Masa własna: 1413 [kg]
Prześwit: 160 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 500 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 500 [litr]
Ładowność: 647 [kg]
Masa całkowita: 2060 [kg]
Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcami): 3310 [kg]
Średnica zawracania: 10.90 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
Pojemność silnika: 1364 [cm³]
Moc silnika: 103 [kW] | 140 [KM]
Maksymalne obroty: od 4 900 do 6 000 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 200 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 72.5 [mm]
Skok tłoka: 82.6 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: od 1 850 do 4 900 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb95 - benzyna
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
Liczba biegów: 6
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 7.40 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 5.30 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 4.10 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 10.9 [s]
Zasięg: od 950 do 1 710 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO VI
Pojemność zbiornika paliwa: 70 [litr]
Prędkość maksymalna: 205 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona
Zawieszenie tylne: Niezależne, Wielowahaczowe