Opel Astra w wersji F Lift 1.6 AT (101 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu hatchback produkowany w latach od 1994 do 2002 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1598 cm³ (1.6L) osiągający maksymalną moc 101 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 135 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o czterech przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 13.5 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 173 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 9 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 52 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 578 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4051 mm, jest szerokie na 1688 mm, a wysokość jego jest równa 1410 mm. Rozstaw osi na poziomie 2517 mm występuje zazwyczaj w małych samochodach miejskich należących do segmentów A i B.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Opel
Model: Astra
Generacja: F Lift
Seria: Hatchback 3-drzwi
Modyfikacja: 1.6 AT (101 KM)
Rodzaj nadwozia: Hatchback
Lata produkcji: 1994 - 2002
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4051 [mm]
Szerokość: 1688 [mm]
Wysokość: 1410 [mm]
Rozstaw osi: 2517 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1424 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1423 [mm]
Masa własna: 1030 [kg]
Prześwit: 130 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 1200 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 360 [litr]
Ładowność: 540 [kg]
Masa całkowita: 1570 [kg]
Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcami): 2770 [kg]
Średnica zawracania: 10.50 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
Pojemność silnika: 1598 [cm³]
Moc silnika: 74 [kW] | 101 [KM]
Maksymalne obroty: do 6 200 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 135 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Średnica cylindra: 79.0 [mm]
Skok tłoka: 81.5 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 3 400 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb95 - benzyna
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Automatyczna
Liczba biegów: 4
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 12.70 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 9.00 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 6.90 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 13.5 [s]
Zasięg: od 410 do 750 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO II
Pojemność zbiornika paliwa: 52 [litr]
Prędkość maksymalna: 173 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Hamulce tarczowe
Hamulce tylne: Bębnowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona, Stabilizator przechyłów
Zawieszenie tylne: Pół-niezależne, Amortyzatory, Kolumny MacPhersona