Rodzinne, dynamiczne auto 50-60 tys pln

09 Maj 2025, 20:30

Witam,
poszukuje za ok 50-60 tys w miarę świeżego auta, rodzinnego czyli min. segment D, z mocą ok 180-200 koni (przez ostatni okres jeździłem Bravo 1,4 tjet zrobionego na 200 koni) czyli wygoda, komfort i dynamika.
Najlepiej chyba coś z turbo.

Jak się zapatrujecie w opcje - Ford Mondeo V 2,0 EB 203 konie?
No chyba że coś innego lepszego, bardziej konkretnego?

Znajomy poleca Audi A4 B7 1,8T albo Lagunę III 2,0T ale dla mnie te auta są za stare po prostu.

Co polecacie?
Hamal
Nowicjusz
 
Posty: 10

10 Maj 2025, 18:59

Jak bym miał brać Mondeo, to tylko w dieslu. Są tańsze, trwaszle. A to co zostanie z budżetu przeznaczyć na serwis. Ogólnie segment D jest ciężki jeśli chodzi o coś co nie sprawia większego problemu i ma turbo.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 356
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

10 Maj 2025, 22:26

Ok dzięki, a np Superb 2,0? Szybkie dynamiczne auto i w środku miejsca od cholery.

No chyba że kiepska opcja, drogi serwis?
Oczywiście ja nie oczekuje poziomu napraw i kosztów na poziomie Peugeota 107

Ale jak serwis takiej Skody to poziom BMW 540i to dziękuje
Hamal
Nowicjusz
 
Posty: 10

11 Maj 2025, 10:38

Hamal napisał(a):Ale jak serwis takiej Skody to poziom BMW 540i to dziękuje

Serwis Skody nie odbiega znacząco od serwisu podobnych aut europejskich z turbo, wtryskiem di oraz skrzynią dwusprzęgłową.
Jeżeli przyjmiesz do wiadomości koszty właściwe dla pewnych usterek i to że masz spore prawdopodobieństwo że wystąpią to niczym nie będziesz zaskoczony.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11196
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Maj 2025, 14:07

No tak ale jednak BMW silnik 4,0 i 8 cylindrów to chyba coś innego niż 2,0 i do tego auto typu Skoda.

A w ogóle jakie w takim razie auto poleciłbyś?
Hamal
Nowicjusz
 
Posty: 10

11 Maj 2025, 15:31

Hamal napisał(a):No tak ale jednak BMW silnik 4,0 i 8 cylindrów to chyba coś innego niż 2,0 i do tego auto typu Skoda.

Ale skoda to nie jest klasa BMW więc nie ma czego porównywać.
Hamal napisał(a):w ogóle jakie w takim razie auto poleciłbyś?

O tyle nie mam pomysłu że trudno jest zastąpić rozmiary superba i 2,0t z aut już nowszych.
Mondeo o którym wspomniałeś jest to jakaś opcja.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11196
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Maj 2025, 16:02

Ok ale tego Superba odrzucić od razu? Czy niekoniecznie? szukałem opcji w manualu to poza 1,6 tdi nie ma ich zbyt wiele, z resztą trudno oczekiwać że przy takim aucie w XXI wieku ktoś będzie kijem wachlował.
Hamal
Nowicjusz
 
Posty: 10

11 Maj 2025, 16:13

Hamal napisał(a):ale tego Superba odrzucić od razu

Nie wiem skąd taki wniosek ? Napisałem że jest to trudne auto do zastąpienia go innym modelem/marką bo żadna z nich nic podobnego nie oferuje.
Hamal napisał(a):resztą trudno oczekiwać że przy takim aucie w XXI wieku ktoś będzie kijem wachlował.

Co Ty tak się fiksujesz na ten xxi ? Chyba za dużo reklam oglądasz :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11196
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Maj 2025, 18:19

Dla wszystkich których interesuje temat, zakupiona Skoda Superb 2,0 i moc 220 koni z dsg, genialne jest to auto.
W środku można się gonić, bagażnik masakra, 2 metrowy chłop by się wyspał, dobrze wyciszone, dobre nagłośnienie, dynamika masakra, to auto zasuwa jak AMG jakieś, jedynie spalanie ciężko zejśc poniżej 10l
Dla odmiany Mondeo - tandeta, niby ładne ale w środku jak auto za 20k
Insignia niby ok ale ciaśniejsza i gorzej się siedzi za kierownicą.

Ogólnie bardzo spodobała mi się charakterystyka tych jednostek w Superbie, ciągną od 1500 obrotów czy nawet 1400 i to się czuje, a do tego cichutko i jak na limuzynę przystało tak z klasą.|
Jedyne musiałem nieco dopłacić ale bardzo zadbany egzemplarz, Salon PL, 125 tys przebiegu z pełna historią, wszystko wiadomo co było robione.
Myślę, że posłuży.
Hamal
Nowicjusz
 
Posty: 10