Mitsubishi Eclipse Cross - SUV coupe

23 Lut 2018, 13:12

Nowy model Mitsubishi Eclipse Cross, którego bezpośrednimi konkurentami będą modele Volkswagen Tiguan, Mazda CX5 i Volvo XC40, wyróżnia się sportową sylwetką SUV-a coupe, znakomitymi osiągami i wyjątkową precyzją prowadzenia dzięki sztywnemu, choć komfortowemu zawieszeniu i najnowszej generacji znanego z Mitsubishi Lancera Evolution układu kontroli napędu na 4 koła - Super-All Wheel Control. Do napędu posłuży zupełnie nowy, turbodoładowany silnik benzynowy z podwójnym systemem wtryskowym o pojemności 1.5 litra i mocy 163 KM współpracujący z 8-biegową automatyczną przekładnią CVT i 6-biegową, manualną skrzynią biegów.
Mitsubishi Eclipse Cross - SUV coupeNowa konstrukcja Mitsubishi oferuje wyrafinowaną jakość wykończenia dysponując cichym, komfortowym i świetnie rozplanowanym wnętrzem z panoramicznym, otwieranym dachem oraz innowacyjnymi układami sterowania i łączności, jak na przykład SDA - wyświetlacz dotykowy smartphone display audio ze sterownikiem gładzikowym (touchpadem) czy przezierny wyświetlacz HUD. Nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów czuwa kilkanaście najnowocześniejszych systemów oraz opatentowana przez Mitsubishi Motors konstrukcja RISE rozpraszająca energię podczas zderzenia.

Przewagę nad konkurencją daje nowemu modelowi Mitsubishi Eclipse Cross niezwykle bogate wyposażenie już w podstawowej wersji, która oferuje między innymi automatyczne światła drogowe, system ograniczający skutki kolizji czołowych FCM, system ostrzegający o nieplanowanej zmianie pasa ruchu LDW, tempomat ze sterowaniem w kierownicy, automatyczną klimatyzację, 16-calowe aluminiowe obręcze kół, 7 poduszek bezpieczeństwa, radioodtwarzacz CD/MP3, czujnik deszczu, przyciemniane szyby, relingi dachowe czy podgrzewane boczne lusterka.

Nowe Mitsubishi Eclipse Cross jest w Polsce dostępne w 8 konfiguracjach, 5 wersjach wyposażenia i 7 kolorach nadwozia.

Całkowicie nowy model
Debiut Mitsubishi Eclipse Cross rozpoczyna nowy rozdział w historii firmy Mitsubishi Motors, która produkuje samochody już od stu lat, mając za sobą 80 lat doświadczeń w dziedzinie konstruowania i produkcji samochodów napędzanych na 4 koła. Najnowszy model Mitsubishi Motors to nowe otwarcie, ale także kontynuacja największych osiągnięć marki, przełożona na język nowoczesnego designu w oparciu o rosnące wymagania klientów.

Buntownicza sylwetka SUV-a coupe
Eclipse Cross to pierwszy w historii Mitsubishi Motors SUV typu coupe o sportowym charakterze, podkreślonym przez linię nadwozia. Łączy zalety auta idealnego do użytku w mieście z wysokim, praktycznym i nielękającym się żadnego podłoża modelem uterenowionym i usportowionym autem czerpiącym pełnymi garściami z obfitego dziedzictwa Mitsubishi związanego z motorsportem. Eclipse Cross wyróżnia się na tle innych aut z tej kategorii dzięki absolutnej odmienności języka designu. Uwagę zwracają wyraziste, zarazem ostre i miękkie linie, doskonałe wkomponowanie bezwzględnej funkcjonalności w stylistyczną głębię, perfekcyjnie wtopione w nadwozie SUV-a akcenty sportowe w postaci wydłużonej linii maski i opadającego w tył dachu z „podwójną bańką” służącą poprawie aerodynamiki i zwiększeniu przestronności kabiny a także duży rozstaw osi i inteligentnie rozwiązana koncepcja optycznie dwudzielnej klapy bagażnika. Wyrazista stylistyka ma też inną stronę: tchnie solidnością jakościową i od pierwszego rzutu oka przemawia do poczucia praktyczności potencjalnego użytkownika. Dzieło wieńczy niespotykany w motoryzacji sposób lakierowania nadwozia, dający trójwymiarowy efekt głębi (kolor P26 – diamentowa czerwień).

Ciche, intuicyjne wnętrze wysokiej jakości i nowinki techniczne
Wnętrze auta urzeka najwyższą jakością wykończenia. Sięgając głęboko do swych tradycji kunsztownego rzemiosła firma Mitsubishi Motors zastosowała zasady ustanowione przez najlepszych rękodzielników japońskich – słynnych na całym świecie z wyrafinowanego smaku i zdolności do tworzenia dzieł sztuki użytkowej. Kokpit wykończono więc tak, by zarazem spełniał najwyższe wymagania klientów – na wszystkich wielkopowierzchniowych elementach zastosowano miękkie, trójwymiarowe materiały, zaś w zgodzie z zasadami rzemiosła japońskiego, połączono je kontrastowo z mocnymi akcentami w typie bardziej inkrustacji, niż listew ozdobnych. Dopełnieniem całości jest doskonałe spasowanie wszystkich elementów. Fotele zaprojektowano od nowa tak, by zapewniały wysoki komfort oraz pozwalały na jak najlepsze zespolenie z autem i widoczność.

Kabina nowego modelu Mitsubishi jest świetnie wyciszona dzięki wygłuszeniu komory silnika, izolacji funkcjonalnej elementów zawieszenia od karoserii oraz sięgnięciu po rozwiązania nadwoziowe o cechach wspierających wyciszenie – jak np. specyficzna konstrukcja obramowania szyb. Kokpit Mitsubishi Eclipse Cross jest wyszukany i starannie przemyślany – zastosowano tu podział funkcjonalny na górną, informacyjną część oraz dolną, wykonawczą. Kierowcę umieszczono zatem w środowisku, które wspiera go swą intuicyjnością. Tu wszystko jest od pierwszego rzutu oka jasne i zrozumiałe, każdy element funkcjonalny jest dokładnie tam, gdzie się go odruchowo szuka – i działa on dokładnie tak, jak podpowiada intuicja. Zaletą takiego ukształtowania otoczenia jest świetna widoczność bez jakichkolwiek elementów zaburzających ocenę sytuacji. Pomaga w tym także zastosowany po raz pierwszy w modelu Mitsubishi – wyświetlacz przezierny HUD, który w polu widzenia kierowcy prezentuje najważniejsze informacje tak, że prowadzący nie musi spuszczać wzroku z drogi, a przeczytanie danych nie wymaga zmiany ogniskowania wzroku. Mitsubishi Eclipse Cross jest pierwszym modelem tej marki, który wyposażono w niezwykle przejrzystą, łatwą w obsłudze i wielofunkcyjną stację multimedialną SDA ze sterownikiem gładzikowym (touchpadem), działającym dokładnie jak jego odpowiednik w laptopie. Stacja Smartphone Display Audio (SDA) z 7-calowym ekranem dotykowym pozwala na obsługę radia cyfrowego DAB, zestawu głośnomówiącego ze sterowaniem z kierownicy, kamery cofania, systemu Rockford Fosgate i funkcji Mirror Link, która umożliwia podłączenie smartphona do stacji multimedialnej i korzystania z funkcji telefonu za pośrednictwem ekranu SDA – m.in. nawigacji, wyświetlenia i czytania wiadomości sms z telefonu.

Zupełnie nowy silnik benzynowy plus 8CVT i 6MT
Do napędu nowego Mitsubishi Eclipse Cross służy ultranowoczesny benzynowy turbodoładowany silnik z podwójnym systemem wtryskowym 4B40 z rodziny silników 4B1, do której należały jednostki wykorzystywane w modelu Lancer Evolution. To zupełnie nowa jednostka o pojemności 1,5 l. i mocy 163 KM. Wykorzystywany przy zapotrzebowaniu na mniejszą moc silnika wtrysk do kolektora dolotowego zapewnia dużą czystość spalin, ponieważ paliwo ma wystarczająco dużo czasu na utworzenie palnej mieszanki. Wtrysk bezpośredni wykorzystywany jest przy dużym zapotrzebowaniu na moc. Wtedy paliwo paruje w cylindrze chłodząc powietrze. Pozwala to na wtłoczenie do cylindra dużych ilości powietrza bez zagrożenia spalaniem stukowym i zapewnia wysoką moc silnika. Podwójny system wtrysku paliwa i inteligentne sterowanie trybami pracy turbodoładowania to tylko dwa spośród nowoczesnych rozwiązań, które znalazły tu zastosowanie. Wśród innych warto wspomnieć o zintegrowaniu kolektora wylotowego z głowicą silnika oraz o zmiennych fazach rozrządu zarówno dla strony dolotowej, jak i wylotowej silnika, czy ultralekkich rozwiązaniach materiałowych. Ten silnik, który imponuje szybkością reakcji na ruchy pedału gazu oraz elastycznością, dostępny jest w połączeniu z nowym wcieleniem automatycznej, bezstopniowej przekładni CVT o predefiniowanych 8 przełożeniach wirtualnych dla trybu jazdy sport oraz zmodernizowaną, manualną, 6-stopniową skrzynią biegów.
Mitsubishi Eclipse Cross - SUV coupe4WD plus Super-All Wheel Control (S-AWC)
Nowy silnik benzynowy w Eclipse Cross może być połączony z napędem tylko na oś przednią lub na obie osie. W tym drugim przypadku Mitsubishi szczodrze czerpało z doświadczeń gromadzonych przez 80 lat produkcji aut 4x4, ale też z 30-letniej tradycji inteligentnego sterowania dostarczaniem napędu do każdego z czterech kół, w czym najbardziej znanym dowodem na mistrzostwo konstruktorów było 5 tytułów mistrzowskich w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata. W autach szosowych takich, jak na przykład słynny Lancer Evolution i Outlander PHEV Mitsubishi od dawna stosuje znakomite rozwiązanie łączące świetną konstrukcję i wyśmienite sterowanie – system nazywany dziś Super-All Wheel Control (S-AWC). Jest to mechaniczno-elektroniczny układ zapewniający w każdych warunkach optymalną dystrybucję siły napędowej pomiędzy koła samochodu w oparciu o dane z Układu Aktywnej Kontroli Znoszenia i czujników umieszczonych w całym aucie, w tym czujnika kąta obrotu kierownicy, czujnika przyspieszenia wzdłużnego, przyspieszenia bocznego, czujnika znoszenia (zestawia rzeczywistą trajektorię ruchu auta z teoretyczną, której życzy sobie kierowca), prędkości, obciążenia itp. S-AWC zapewnia lepszą dokładność śledzenia toru jazdy na zakrętach, podwyższenie stabilności jazdy na wprost, stabilności przy zmianie pasa ruchu czy przy jeździe po nawierzchni o niskim współczynniku przyczepności, standardowo dzieląc moment napędowy na przednie i tylne koła w proporcji 80/20%, która może zostać błyskawicznie i stale zmieniana maksymalnie do 55/45% w trybie AUTO. Napęd może być przenoszony w trzech trybach wybieranych przez kierowcę – są to Auto, Gravel ("szuter") oraz Snow ("śnieg").

Wyjątkowa precyzja prowadzenia
Konstruktorom MMC udało się zbudować samochód z nadwoziem SUV Coupé zapewniający dynamikę odpowiednią dla formy nadwozia coupé i godną sportowych tradycji marki Mitsubishi. Eclipse Cross otrzymał zatem bardzo sztywne nadwozie, które jednocześnie cechuje mała masa własna (dzięki użyciu blach stalowych o wysokiej wytrzymałości, stanowiących ponad 55% struktury nadwozia). Wśród licznych elementów usztywniających strukturę znalazły się trzypunktowe rozpórki kolumn zawieszenia, specjalnie wzmocnione zostało też przednie podszybie, punkty mocowania sprężyn zawieszenia czy tylne narożniki szkieletu dachu. W rezultacie uzyskano bardziej precyzyjne, bezpośrednie wyczucie układu kierowniczego i lepszą stabilność jazdy na wprost przy dużych prędkościach. Strukturalne spojenie szeroko zastosowano w obramowaniach otworów drzwiowych, w obramowaniu drzwi bagażnika i w tylnych nadkolach. Zwiększyło to sztywność skrętną nadwozia, co zapewnia bardziej bezpośrednie wyczucie układu kierowniczego i zwiększa komfort jazdy poprzez redukcję drgań. Zawieszenie kół w Eclipse Cross (kolumny MacPherson z przodu, układ wielodrążkowy z tyłu) zostało opracowane pod kątem precyzji prowadzenia, zachowania samochodu na zakrętach, uzyskania optymalnego połączenia komfortu jazdy i wyczucia drogi, a także ograniczenia przechyłów nadwozia i przenoszonych przez nie drgań. Kalibracja pracy zawieszenia objęła między innymi amortyzatory przedniego i tylnego zawieszenia Eclipse Cross, które wyposażono w zawory zwrotne szybkiego działania, uzyskując poprawę precyzji tłumienia, a konstrukcja sprężyn zawieszenia zapewnia stabilność ich działania w pozycji rozciągniętej. Zastosowanie cieńszych poduszek przednich kolumn zawieszenia i kątowego ustawienia podkładek pozwoliło uzyskać bardziej liniowe charakterystyki obciążeń podczas uginania się zawieszenia. Wynikiem tego jest poprawa stabilności jazdy na wprost i kolejne podwyższenie precyzji wyczucia układu kierowniczego. W tylnym zawieszeniu z nowo opracowaną belką poprzeczną tylnej osi użyto tulei stalowo-gumowych w górnych i obu dolnych wahaczach. Ich duża elastyczność pozwala absorbować więcej wstrząsów przenoszonych z nawierzchni podczas obciążenia zawieszenia i znacznie ogranicza nieprzyjemne drgania w czasie jazdy na wprost. Tylne zawieszenie wielodrążkowe ma bardzo wysoką sztywność przy obciążeniach bocznych, przyczyniając się do dokładniejszego i bardziej bezpośredniego wyczucia zachowania układu kierowniczego, służąc także lepszej stabilności jazdy. Kluczowym elementem koniecznym do zapewnienia precyzyjnej dynamiki jazdy Eclipse Cross był układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem. Zastosowano w nim nowe elementy silnika elektrycznego (cichsza praca, lepsze wyczucie drogi) i większe przełożenie (dalsza poprawa wyczucia drogi). Układ hamulcowy (z wentylowanymi tarczami z przodu i pełnymi tarczami z tyłu) również opracowywano z myślą o wysokich osiągach samochodu, stąd zastosowanie z przodu tarcz o średnicy 17 cali.

Najwyższy poziom bezpieczeństwa
Mitsubishi Eclipse Cross to samochód otaczający swych pasażerów opieką i ochroną, wyposażony w najnowocześniejsze technologie i rozwiązania gwarantujące maksimum zabezpieczenia aktywnego i pasywnego. Na pokładzie auta znajdziemy m.in. system ograniczający skutki kolizji czołowych (oparty na obserwacji przedpola przez kamery oraz sensory radarowe), który ostrzega o ryzyku kolizji, ogranicza jej skutki, a nawet potrafi jej zapobiec dzięki funkcji automatycznego hamowania awaryjnego; system informujący o niezamierzonej zmianie pasa, o obecności innego użytkownika drogi w martwym polu lusterek, o ruchu poprzecznym za samochodem, mamy tu adaptacyjny tempomat z automatycznym utrzymywaniem bezpiecznego odstępu od poprzednika, a także automatyczne sterowanie przełączaniem między światłami mijania i drogowymi, elektryczny hamulec postojowy czy system kamer dookólnych, z których komputer komponuje na ekranie centralnym obraz pokazujący samochód "z lotu ptaka".

Najbogatsze wyposażenie już w standardzie
W polskiej ofercie Mitsubishi Eclipse Cross znajdziemy 8 propozycji, 5 pakietów wyposażenia – Inform, Invite Plus, Intense, Intense Plus i Instyle a klienci mają do wyboru zarówno napęd na dwie, jak i jedną oś a także manualną i automatyczną skrzynię biegów. Zgodnie z oczekiwaniami nabywców aż 5 z tych 8 wersji oferuje automatyczną, 8-biegową przekładnię CVT.

Nowe Mitsubishi Eclipse Cross już w podstawowej wersji Inform oferuje innymi automatyczne światła drogowe, system ograniczający skutki kolizji czołowych FCM, system ostrzegający o nieplanowanej zmianie pasa ruchu LDW, tempomat ze sterowaniem w kierownicy, automatyczną klimatyzację, światła do jazdy dziennej w technologii LED, 16-calowe aluminiowe obręcze kół, 7 poduszek bezpieczeństwa, radioodtwarzacz CD/MP3, czujnik deszczu, przyciemniane szyby, relingi dachowe czy podgrzewane boczne lusterka.
Mitsubishi Eclipse Cross - SUV coupeKolejna specyfikacja - Invite Plus zawiera ponadto stację multimedialną Smartphone Display Audio, kontroler dotykowy - touchpad do sterowania systemem multimedialnym, zestaw głośnomówiący Bluetooth ze sterowaniem w kierownicy, podgrzewane przednie fotele, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, 18-calowe aluminiowe obręcze kół, bezkluczykowy system uruchamiania i dostępu do samochodu, kamerę cofania oraz skórzane obszycie kierownicy i dźwigni zmiany biegów.

W wersji Intense znajdziemy także przezierny wyświetlacz typu HUD (Head-up Display), podgrzewane tylne siedzenia, kierownicę i przednią szybę, przednie i tylne czujniki parkowania, elektrycznie składane lusterka oraz elektromechaniczny hamulec postojowy (tylko CVT).

Specyfikacja Intense Plus oferuje system monitorowania martwego pola (BSW) z asystentem pasa ruchu (LCA) i monitorowaniem ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu (RCTA), system kamer 360 stopni a także przednie reflektory (światła mijania) w technologii LED.

Na liście wyposażenia najbogatszej wersji Instyle znajduje się szklany, panoramiczny, otwierany dach, tempomat adaptacyjny, wyrafinowany system nagłośnienia Rockford Fosgate, skórzana tapicerka siedzeń z pomarańczowymi przeszyciami oraz fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 4 płaszczyznach.

źródło: Mitsubishi
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3781
Zdjęcia: 13077
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

23 Lut 2018, 14:37

Odbyłem jazdę próbną tym autem i nie jestem zachwycony.
Na plus na pewno zalicza się napęd tego auta( jeździłem automatem). Nowa skrzynia CVT w połączeniu z doładowanym silnikiem współpracuje doskonale. Powiedziałbym nawet, że jest lepsza od DSG(jeździłem Kodiaqiem 1,4 150KM DSG). Prowadzi się jak osobówka, ja bym wolał w SUV-ie bardziej miękkie zawieszenie. Fotele bardzo wygodne. Niestety przeszkadzała mi szeroka konsola środkowa i przedzielona tylna szyba. Bagażnik niewielki, za to pasażerom tylnej kanapy, przestrzeni na nogi nie brakuje. Wyciszenie silnika bardzo dobre, ale słychać jakieś szumy, świsty z okolic przednich słupków(wprawdzie wtedy dość mocno wiało). Niestety za dobrymi osiągami idzie spore spalanie. Łatwiej mi było jeździć oszczędnie Outlanderem niż tym Eclipsem.
W sumie to auto daje przyjemność z jazdy, ale funkcjonalnością trochę odstaje od konkurencji(Tucson, 3008, Tiguan)
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3674
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Roadster - bezkompromisowy kabriolet
    Tak jak określenie kabriolet dotyczy szerokiego zbioru samochodów ze zdejmowanym dachem, pod pojęciem roadster kryją się już prawdziwie emocje. "Roadstery wyewoluowały z kabrioletów. W nadwoziu tego typu, o ...