BMW Seria 5 w wersji F07/F10/F11 Lift 518d AT (143 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu kombi produkowany w latach od 2013 do 2018 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik diesla o pojemności skokowej 1995 cm³ (2L) osiągający maksymalną moc 143 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 360 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o ośmu przełożeniach która przenosi napęd na tylne koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 10.0 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 205 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 4.9 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 70 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 1429 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4907 mm, jest szerokie na 1860 mm, a wysokość jego jest równa 1462 mm. Rozstaw osi na poziomie 2968 mm i większy jest zarezerwowany dla samochodów klasy wyższej-średniej i luksusowych limuzyn co pozwala na komfortowe dłuższe podróże i zapewnia wystarczającą ilość przestrzeni na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu tak aby czuli się komfortowo.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: BMW
Model: Seria 5
Generacja: F07/F10/F11 Lift
Seria: Touring kombi
Modyfikacja: 518d AT (143 KM)
Rodzaj nadwozia: Kombi
Lata produkcji: 2013 - 2018
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4907 [mm]
Szerokość: 1860 [mm]
Wysokość: 1462 [mm]
Rozstaw osi: 2968 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1600 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1626 [mm]
Masa własna: 1805 [kg]
Prześwit: 141 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 1670 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 560 [litr]
Ładowność: 650 [kg]
Masa całkowita: 2380 [kg]
Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcami): 4680 [kg]
Średnica zawracania: 12.00 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla
Pojemność silnika: 1995 [cm³]
Moc silnika: 105 [kW] | 143 [KM]
Maksymalne obroty: do 4 000 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 360 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Common Rail
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 84.0 [mm]
Skok tłoka: 90.0 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: od 1 750 do 2 500 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: B7, B10, XTL, ON - olej napędowy
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Automatyczna
Liczba biegów: 8
Rodzaj napędu: Tylny
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 5.70 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 4.90 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 4.40 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 10.0 [s]
Zasięg: od 1 230 do 1 590 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO VI
Pojemność zbiornika paliwa: 70 [litr]
Prędkość maksymalna: 205 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Wentylowane tarcze hamulcowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Amortyzatory, Sprężyny śrubowe, Stabilizator przechyłów
Zawieszenie tylne: Niezależne, Wielowahaczowe, Kolumny MacPhersona, Stabilizator przechyłów