Toyota Mark II w wersji X100 2.5 AT FWD (200 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu kombi produkowany w latach od 1996 do 1999 roku. Model ten otrzymał sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 2492 cm³ (2.5L) osiągający maksymalną moc 200 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 245 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o czterech przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 11.1 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 170 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 15.6 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 70 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 449 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4775 mm, jest szerokie na 1785 mm, a wysokość jego jest równa 1470 mm. Rozstaw osi na poziomie 2670 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Toyota
Model: Mark II
Generacja: X100
Seria: Qualis kombi
Modyfikacja: 2.5 AT FWD (200 KM)
Rodzaj nadwozia: Kombi
Lata produkcji: 1996 - 1999
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4775 [mm]
Szerokość: 1785 [mm]
Wysokość: 1470 [mm]
Rozstaw osi: 2670 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1545 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1520 [mm]
Masa własna: 1530 [kg]
Prześwit: 145 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 1507 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 617 [litr]
Ładowność: 450 [kg]
Masa całkowita: 1980 [kg]
Średnica zawracania: 11.00 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
Pojemność silnika: 2492 [cm³]
Moc silnika: 147 [kW] | 200 [KM]
Maksymalne obroty: do 6 000 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 245 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
Układ cylindrów: Widlasty (typu V)
Liczba cylindrów: 6
Średnica cylindra: 86.0 [mm]
Skok tłoka: 71.0 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 4 600 [obr/min]
Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb95 - benzyna
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Automatyczna
Liczba biegów: 4
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 20.50 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 15.60 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 12.20 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 11.1 [s]
Zasięg: od 340 do 570 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO I i po 1996 roku EURO II
Pojemność zbiornika paliwa: 70 [litr]
Prędkość maksymalna: 170 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Kolumny MacPhersona
Zawieszenie tylne: Zawieszenie pół zależne - tylna belka skrętna