Peugeot 607 w wersji I 2.2 HDi MT (133 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu sedan produkowany w latach od 2000 do 2004 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik diesla o pojemności skokowej 2179 cm³ (2.2L) osiągający maksymalną moc 133 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 314 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 10.4 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 205 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 6.8 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 80 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 1176 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4871 mm, jest szerokie na 1826 mm, a wysokość jego jest równa 1460 mm. Rozstaw osi na poziomie 2800 mm i większy jest zarezerwowany dla samochodów klasy wyższej-średniej i luksusowych limuzyn co pozwala na komfortowe dłuższe podróże i zapewnia wystarczającą ilość przestrzeni na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu tak aby czuli się komfortowo.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Peugeot
Model: 607
Generacja: I
Seria: Sedan
Modyfikacja: 2.2 HDi MT (133 KM)
Rodzaj nadwozia: Sedan
Lata produkcji: 2000 - 2004
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4871 [mm]
Szerokość: 1826 [mm]
Wysokość: 1460 [mm]
Rozstaw osi: 2800 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1539 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1537 [mm]
Masa własna: 1590 [kg]
Prześwit: 110 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 470 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 470 [litr]
Masa całkowita: 2095 [kg]
Średnica zawracania: 11.40 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla
Pojemność silnika: 2179 [cm³]
Moc silnika: 98 [kW] | 133 [KM]
Maksymalne obroty: do 4 000 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 314 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Common Rail
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 2 000 [obr/min]
Rodzaj paliwa: B7, B10, XTL, ON - olej napędowy
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
Liczba biegów: 5
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 9.30 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 6.80 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 5.30 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 10.4 [s]
Zasięg: od 860 do 1 510 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO II i po 2000 roku EURO III
Pojemność zbiornika paliwa: 80 [litr]
Prędkość maksymalna: 205 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona
Zawieszenie tylne: Niezależne, Wielowahaczowe