BMW Seria 1 w wersji E81/E82/E87/E88 Lift 120d AT (177 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu coupe produkowany w latach od 2007 do 2012 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik diesla o pojemności skokowej 1995 cm³ (2L) osiągający maksymalną moc 177 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 350 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach która przenosi napęd na tylne koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 7.8 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 226 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 5.3 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 51 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 962 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy trzy miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 4 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4360 mm, jest szerokie na 1748 mm, a wysokość jego jest równa 1423 mm. Rozstaw osi na poziomie 2660 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: BMW
Model: Seria 1
Generacja: E81/E82/E87/E88 Lift
Seria: Coupe
Modyfikacja: 120d AT (177 KM)
Rodzaj nadwozia: Coupe
Lata produkcji: 2007 - 2012
Liczba miejsc: 4
Wymiary i masa
Długość: 4360 [mm]
Szerokość: 1748 [mm]
Wysokość: 1423 [mm]
Rozstaw osi: 2660 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1474 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1507 [mm]
Masa własna: 1375 [kg]
Prześwit: 145 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 370 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 370 [litr]
Ładowność: 445 [kg]
Masa całkowita: 1820 [kg]
Średnica zawracania: 10.70 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla
Pojemność silnika: 1995 [cm³]
Moc silnika: 130 [kW] | 177 [KM]
Maksymalne obroty: do 4 000 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 350 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Common Rail
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 84.0 [mm]
Skok tłoka: 90.0 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: od 1 750 do 3 000 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: B7, B10, XTL, ON - olej napędowy
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Automatyczna
Liczba biegów: 6
Rodzaj napędu: Tylny
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 6.70 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 5.30 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 4.50 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 7.8 [s]
Zasięg: od 760 do 1 130 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO V
Pojemność zbiornika paliwa: 51 [litr]
Prędkość maksymalna: 226 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Amortyzatory, Sprężyny śrubowe, Stabilizator przechyłów
Zawieszenie tylne: Niezależne, Wielowahaczowe, Kolumny MacPhersona, Stabilizator przechyłów