Kia Lotze w wersji Advance Lift 2.0 D-LEV MT (146 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu sedan produkowany w latach od 2007 do 2008 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik diesla o pojemności skokowej 1991 cm³ (2L) osiągający maksymalną moc 146 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 314 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 9.9 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 202 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 6.7 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 62 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 925 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4755 mm, jest szerokie na 1820 mm, a wysokość jego jest równa 1480 mm. Rozstaw osi na poziomie 2720 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Kia
Model: Lotze
Generacja: Advance Lift
Seria: Sedan
Modyfikacja: 2.0 D-LEV MT (146 KM)
Rodzaj nadwozia: Sedan
Lata produkcji: 2007 - 2008
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4755 [mm]
Szerokość: 1820 [mm]
Wysokość: 1480 [mm]
Rozstaw osi: 2720 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1560 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1550 [mm]
Masa własna: 1500 [kg]
Prześwit: 160 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 425 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 425 [litr]
Ładowność: 325 [kg]
Masa całkowita: 1825 [kg]
Średnica zawracania: 10.80 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla
Pojemność silnika: 1991 [cm³]
Moc silnika: 107 [kW] | 146 [KM]
Maksymalne obroty: do 4 000 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 314 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Common Rail
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 83.0 [mm]
Skok tłoka: 92.0 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 2 000 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: B7, B10, XTL, ON - olej napędowy
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
Liczba biegów: 6
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 7.60 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 6.70 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 4.90 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9.9 [s]
Zasięg: od 820 do 1 270 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO IV
Pojemność zbiornika paliwa: 62 [litr]
Prędkość maksymalna: 202 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona, Sprężyny śrubowe, Stabilizator przechyłów
Zawieszenie tylne: Niezależne, Wielowahaczowe, Kolumny MacPhersona, Stabilizator przechyłów