Opel Kadett w wersji E 1.3 MT (68 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu hatchback produkowany w latach od 1984 do 1991 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1297 cm³ (1.3L) osiągający maksymalną moc 68 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 98 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o czterech przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Zbiornik paliwa ma pojemność 42 litrów.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 3998 mm, jest szerokie na 1663 mm, a wysokość jego jest równa 1400 mm. Rozstaw osi na poziomie 2520 mm występuje zazwyczaj w małych samochodach miejskich należących do segmentów A i B.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Opel
Model: Kadett
Generacja: E
Seria: Hatchback 3-drzwi
Modyfikacja: 1.3 MT (68 KM)
Rodzaj nadwozia: Hatchback
Lata produkcji: 1984 - 1991
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 3998 [mm]
Szerokość: 1663 [mm]
Wysokość: 1400 [mm]
Rozstaw osi: 2520 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1400 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1406 [mm]
Prześwit: 135 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 1385 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 485 [litr]
Średnica zawracania: 10.50 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
Pojemność silnika: 1297 [cm³]
Moc silnika: 50 [kW] | 68 [KM]
Maksymalne obroty: do 5 800 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 98 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Gaźnik
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Średnica cylindra: 75.0 [mm]
Skok tłoka: 73.4 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 2
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 3 400 [obr/min]
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
Liczba biegów: 4
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Norma ekologiczna EURO: Nie obowiązuje
Pojemność zbiornika paliwa: 42 [litr]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Hamulce tarczowe
Hamulce tylne: Bębnowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona, Amortyzatory, Sprężyny śrubowe, Stabilizator przechyłów
Zawieszenie tylne: Pół-niezależne, Amortyzatory, Sprężyny śrubowe