Mercedes-Benz CLK-Klasa w wersji C209/A209 CLK 55 AT (367 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu cabrio produkowany w latach od 2002 do 2005 roku. Model ten otrzymał ośmiocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 5439 cm³ (5.4L) osiągający maksymalną moc 367 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 510 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach która przenosi napęd na tylne koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 5.4 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 250 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 12.4 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 62 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 500 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy trzy miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 4 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4643 mm, jest szerokie na 1740 mm, a wysokość jego jest równa 1400 mm. Rozstaw osi na poziomie 2715 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Mercedes-Benz
Model: CLK-Klasa
Generacja: C209/A209
Seria: AMG cabrio 2-drzwi
Modyfikacja: CLK 55 AT (367 KM)
Rodzaj nadwozia: Cabrio
Lata produkcji: 2002 - 2005
Liczba miejsc: 4
Wymiary i masa
Długość: 4643 [mm]
Szerokość: 1740 [mm]
Wysokość: 1400 [mm]
Rozstaw osi: 2715 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1495 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1474 [mm]
Masa własna: 1820 [kg]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 390 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 276 [litr]
Ładowność: 405 [kg]
Masa całkowita: 2225 [kg]
Średnica zawracania: 10.76 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
Pojemność silnika: 5439 [cm³]
Moc silnika: 270 [kW] | 367 [KM]
Maksymalne obroty: do 5 750 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 510 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
Układ cylindrów: Widlasty (typu V)
Liczba cylindrów: 8
Średnica cylindra: 97.0 [mm]
Skok tłoka: 92.0 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 3
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 4 000 [obr/min]
Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb95 - benzyna
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Automatyczna
Liczba biegów: 5
Rodzaj napędu: Tylny
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 15.10 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 12.40 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 9.70 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 5.4 [s]
Zasięg: od 410 do 640 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO III
Pojemność zbiornika paliwa: 62 [litr]
Prędkość maksymalna: 250 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Perforowane, wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Perforowane, wentylowane tarcze hamulcowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona, Sprężyny śrubowe
Zawieszenie tylne: Wielowahaczowe, Amortyzatory, Sprężyny śrubowe