Mitsubishi Pajero w wersji II 2.8 TD AT (125 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu suv produkowany w latach od 1991 do 1997 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik diesla o pojemności skokowej 2835 cm³ (2.8L) osiągający maksymalną moc 125 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 292 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o czterech przełożeniach która przenosi napęd na cztery koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 16.8 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 150 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 12.5 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 92 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 736 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy sześć miejsc dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 7 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4700 mm, jest szerokie na 1695 mm, a wysokość jego jest równa 1890 mm. Rozstaw osi na poziomie 2725 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Mitsubishi
Model: Pajero
Generacja: II
Seria: Semi High Roof Wagon SUV 5-drzwi
Modyfikacja: 2.8 TD AT (125 KM)
Rodzaj nadwozia: Suv
Lata produkcji: 1991 - 1997
Liczba miejsc: 7
Wymiary i masa
Długość: 4700 [mm]
Szerokość: 1695 [mm]
Wysokość: 1890 [mm]
Rozstaw osi: 2725 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1420 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1435 [mm]
Wymiary przestrzeni ładunkowej (dł. x szer. x wys.): 1640x960x1135 [mm]
Masa własna: 1985 [kg]
Prześwit: 190 [mm]
Masa całkowita: 2720 [kg]
Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcami): 6020 [kg]
Średnica zawracania: 11.80 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla
Pojemność silnika: 2835 [cm³]
Moc silnika: 92 [kW] | 125 [KM]
Maksymalne obroty: do 4 000 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 292 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk bezpośredni – wtryskiwacz umieszczony jest w cylindrze
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 95.0 [mm]
Skok tłoka: 100.0 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 2
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 2 000 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: B7, B10, XTL, ON - olej napędowy
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Automatyczna
Liczba biegów: 4
Rodzaj napędu: 4x4
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 15.50 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 12.50 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 10.70 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 16.8 [s]
Zasięg: od 590 do 860 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO II
Pojemność zbiornika paliwa: 92 [litr]
Prędkość maksymalna: 150 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Drążek skrętny, Podwójne wahacze, Stabilizator przechyłów
Zawieszenie tylne: Nie rzeźbione przednia, Wielowahaczowe, Stabilizator przechyłów