Diagnoza przepalonej/pękniętej uszczelka pod głowicą

Diagnoza przepalonej/pękniętej uszczelka pod głowicą

30 Mar 2017, 19:45

Witam,

Zakupiłem sobie Audiczkę a3 1.6. Obejrzałem wszystko i całkiem mi przypasowała. Jedyny mankament to brązowy osad (majonez) pod korkiem oleju. Przeleciałem pełno forów zanim się zgodziłem, bo w wielu przypadkach pisano, że nie musi to oznaczać niczego poważnego. Niski przebieg (nie, nie kręcony) uwiarygodniłby krótkie dystanse - 2 właścicieli - oraz ww. osad. Stwierdziłem, że UPG może być przyczyną tej mazi. Sprzedawca jednak zaprzeczył. Ale jest to sprzedawca... Także wymusiłem na nim miesięczną gwarancję na uszczelkę i wszystkie skutki z jej zniszczeniem związane.

I teraz moje pytanie... Jak w ciągu tego miesiąca jeździć? Do pracy mam zaledwie 15km - troszkę miasta i większość prostej, poza zabudowanym.
Jedynym objawem jest ww. nalot pod korkiem oleju. Ciecz chłodząca mogła zostać wymieniona. Zamierzam kupić test - to po pierwsze.
Dodatkowo mówi się o szybkim ubytku płynu chłodzącego - ale to szybko to ile? Jak jeździć by wywołać taki stan i szybko to zobaczyć? Dodatkowo mówi się o przybytku oleju - to również będę kontrolował.

Z góry dziękuje za wszystkie informacje.
Pozdrawiam,
Przemo
encoresin
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 07 Wrz 2011, 22:39
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna

Re: Diagnoza przepalonej/pękniętej uszczelka pod głowicą

30 Mar 2017, 19:57

Musisz przede wszystkim jeździć tak żeby silnik się dogrzewal przydałaby się jakaś dłuższą trasa no i kontroluj olej i płyn chłodniczy. A jak zakupisz ten tester to już wtedy będziesz wiedział na 100 procent
Służe pomocą w dziale blacharstwo-lakiernictwo itp.
Kao
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3223
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: BMW i Jeep Grand Cherokee WG
Silnik: 530i, 4.0 R6
Paliwo: Benzyna

Re: Diagnoza przepalonej/pękniętej uszczelka pod głowicą

30 Mar 2017, 20:54

Silnik osiąga swoje +-90 stopni już niedługo po wyjechaniu z mojego miasta. Więc chyba jest ok. Na dłuższe wędrówki, chwilowo nie mam czasu niestety...
Po jakim czasie i jaki ubytek powinienem osiągnąć? Tak na oko...? - pewnie bardzo zależne jest to od wielkości 'uszkodzenia', ale może jednak...?

I dziękuje serdecznie za odpowiedź.
encoresin
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 07 Wrz 2011, 22:39
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna

Re: Diagnoza przepalonej/pękniętej uszczelka pod głowicą

30 Mar 2017, 21:28

encoresin napisał(a):Zakupiłem sobie Audiczkę a3 1.6
No i fajnie. Jaki rok , jaki motor ? kod silnika ? Jak to A3 (8L1) z motorem AEH , AKL lub APF to masełko pod korkiem jest zawsze. Taki urok tych silników.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2630
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Diagnoza przepalonej/pękniętej uszczelka pod głowicą

31 Mar 2017, 19:44

Brazowa maz pod korkiem wlewu oleju swiadczy raczej o przedostawaniu sie plynu chlodniczego do oleju,dlatego twoje obawy sa sluszne.Natomiast jak to jest rzeczywiscie z tym maselkiem pod korkiem przy sprawnym silniki I ukladzie chlodzenia?Zasada ,wymieniac olej zawsze tuz przed zima.Od czerwca do teraz pokonuje w kazdy dzien 5km w jedna strone i 5 z powrotem wolnossacym dieslem,9 miesiecy w kazdy dzien,niedziele tez,no i co? Zadnego maselka nie ma,olej wymienilem tuz przed zima.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Diagnoza przepalonej/pękniętej uszczelka pod głowicą

31 Mar 2017, 20:44

PhantomASA1 napisał(a):Brazowa maz pod korkiem wlewu oleju

Tak na marginesie. Tej zimy zobaczyłem bajoro mazi nie na korku a .....

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

w kolektorze ssącym po zdemontowaniu przepustnicy. Punto EVO 1,4. Nie miało to nic wspólnego z UPG :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2630
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota ProAce - nowy samochód dostawczy Toyota ProAce - nowy samochód dostawczy
    Toyota ProAce będzie odpowiedzią koncernu na rosnące zapotrzebowanie rynku europejskiego na lekkie pojazdy użytkowe średnich rozmiarów. Nowy model będzie dostępny z możliwością wyboru dwóch długości i dwóch ...
    Koniec ery diesla – czeka nas zmiana prawa w całej Europie Koniec ery diesla – czeka nas zmiana prawa w całej Europie
    Wyniki testu przeprowadzonego przez organizację ADAC nie pozostawiają wątpliwości – nowe samochody z silnikami Diesla mogą przekraczać normy emisji tlenków azotu nawet o 900 procent! Nie powinno więc dziwić, ...

  • Re: Diagnoza przepalonej/pękniętej uszczelka pod głowicą

    31 Mar 2017, 21:03

    Czy to jest kolor brazowy?
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6943
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: Diagnoza przepalonej/pękniętej uszczelka pod głowicą

    05 Kwi 2017, 14:26

    Ja tam mam nadzieję, że to nie UPG.
    Mam jeszcze dodatkowe pytanka... Zakupiłem test - jeszcze nie doszedł, ale chciałbym się doedukować na zapas:

    Silnik zimny czy ciepły? - na aukcji ta druga opcja, gdzieś na jakimś forum ktoś pisał, że lepiej na zimnym...
    Gazować troszkę czy nie?
    I najważniejsze - ile czekać? Na filmikach widziałem, że niektórym robi się praktycznie od razu inny kolor płynu. A inni czekają. Ale to czekanie to pewnie nie do skutku? Więc 2min? 5min?
    encoresin
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 07 Wrz 2011, 22:39
    Auto: Audi A6 C6
    Silnik: 3.2 FSI 255KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna

    Re: Diagnoza przepalonej/pękniętej uszczelka pod głowicą

    05 Kwi 2017, 18:29

    Postępuj według instrukcji obsługi
    Służe pomocą w dziale blacharstwo-lakiernictwo itp.
    Kao
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3223
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: BMW i Jeep Grand Cherokee WG
    Silnik: 530i, 4.0 R6
    Paliwo: Benzyna
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Autosacrum 2009