Diagnoza przepalonej/pękniętej uszczelka pod głowicą

Diagnoza przepalonej/pękniętej uszczelka pod głowicą

30 Mar 2017, 20:45

Witam,

Zakupiłem sobie Audiczkę a3 1.6. Obejrzałem wszystko i całkiem mi przypasowała. Jedyny mankament to brązowy osad (majonez) pod korkiem oleju. Przeleciałem pełno forów zanim się zgodziłem, bo w wielu przypadkach pisano, że nie musi to oznaczać niczego poważnego. Niski przebieg (nie, nie kręcony) uwiarygodniłby krótkie dystanse - 2 właścicieli - oraz ww. osad. Stwierdziłem, że UPG może być przyczyną tej mazi. Sprzedawca jednak zaprzeczył. Ale jest to sprzedawca... Także wymusiłem na nim miesięczną gwarancję na uszczelkę i wszystkie skutki z jej zniszczeniem związane.

I teraz moje pytanie... Jak w ciągu tego miesiąca jeździć? Do pracy mam zaledwie 15km - troszkę miasta i większość prostej, poza zabudowanym.
Jedynym objawem jest ww. nalot pod korkiem oleju. Ciecz chłodząca mogła zostać wymieniona. Zamierzam kupić test - to po pierwsze.
Dodatkowo mówi się o szybkim ubytku płynu chłodzącego - ale to szybko to ile? Jak jeździć by wywołać taki stan i szybko to zobaczyć? Dodatkowo mówi się o przybytku oleju - to również będę kontrolował.

Z góry dziękuje za wszystkie informacje.
Pozdrawiam,
Przemo
encoresin
Nowicjusz
 
Posty: 41
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 07 Wrz 2011, 23:39
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 8V
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Diagnoza przepalonej/pękniętej uszczelka pod głowicą

30 Mar 2017, 20:57

Musisz przede wszystkim jeździć tak żeby silnik się dogrzewal przydałaby się jakaś dłuższą trasa no i kontroluj olej i płyn chłodniczy. A jak zakupisz ten tester to już wtedy będziesz wiedział na 100 procent
Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5005
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Alfa Romeo GTV Jaguar X-type
Silnik: 2.0 V6 TURBO, 2.0 D
Paliwo: Benzyna

Re: Diagnoza przepalonej/pękniętej uszczelka pod głowicą

30 Mar 2017, 21:54

Silnik osiąga swoje +-90 stopni już niedługo po wyjechaniu z mojego miasta. Więc chyba jest ok. Na dłuższe wędrówki, chwilowo nie mam czasu niestety...
Po jakim czasie i jaki ubytek powinienem osiągnąć? Tak na oko...? - pewnie bardzo zależne jest to od wielkości 'uszkodzenia', ale może jednak...?

I dziękuje serdecznie za odpowiedź.
encoresin
Nowicjusz
 
Posty: 41
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 07 Wrz 2011, 23:39
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 8V
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Diagnoza przepalonej/pękniętej uszczelka pod głowicą

30 Mar 2017, 22:28

encoresin napisał(a):Zakupiłem sobie Audiczkę a3 1.6
No i fajnie. Jaki rok , jaki motor ? kod silnika ? Jak to A3 (8L1) z motorem AEH , AKL lub APF to masełko pod korkiem jest zawsze. Taki urok tych silników.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2778
Rejestracja: 10 Sty 2007, 20:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Diagnoza przepalonej/pękniętej uszczelka pod głowicą

31 Mar 2017, 20:44

Brazowa maz pod korkiem wlewu oleju swiadczy raczej o przedostawaniu sie plynu chlodniczego do oleju,dlatego twoje obawy sa sluszne.Natomiast jak to jest rzeczywiscie z tym maselkiem pod korkiem przy sprawnym silniki I ukladzie chlodzenia?Zasada ,wymieniac olej zawsze tuz przed zima.Od czerwca do teraz pokonuje w kazdy dzien 5km w jedna strone i 5 z powrotem wolnossacym dieslem,9 miesiecy w kazdy dzien,niedziele tez,no i co? Zadnego maselka nie ma,olej wymienilem tuz przed zima.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 7230
Rejestracja: 02 Lut 2009, 12:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Diagnoza przepalonej/pękniętej uszczelka pod głowicą

31 Mar 2017, 21:44

PhantomASA1 napisał(a):Brazowa maz pod korkiem wlewu oleju

Tak na marginesie. Tej zimy zobaczyłem bajoro mazi nie na korku a .....

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

w kolektorze ssącym po zdemontowaniu przepustnicy. Punto EVO 1,4. Nie miało to nic wspólnego z UPG :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2778
Rejestracja: 10 Sty 2007, 20:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak poruszać się po kierownicy? Jak poruszać się po kierownicy?
    Prawidłowe ułożenie rąk na kierownicy ma zasadniczy wpływ na bezpieczeństwo jazdy, ponieważ właśnie dzięki niej kierowca ma kontrolę nad układem kierowniczym i zawieszeniem. Tylko prawidłowe trzymanie koła kierownicy umożliwia ...
    VW Golf:  II 1,6TD / III 1,9TDI / IV 1,9TDI / V 1,9TDI / VI 1,6TDI VW Golf: II 1,6TD / III 1,9TDI / IV 1,9TDI / V 1,9TDI / VI 1,6TDI
    Podstawowe kryteria zestawienia: - Golfy z dieslem - porównanie kosztów utrzymania różnych generacji tego samego modelu Wytypowane modele do zestawienia: - VW Golf II 1,6 TD - 70KM - VW Golf III 1,9 TDI ...

  • Re: Diagnoza przepalonej/pękniętej uszczelka pod głowicą

    31 Mar 2017, 22:03

    Czy to jest kolor brazowy?
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7230
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 12:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: Diagnoza przepalonej/pękniętej uszczelka pod głowicą

    05 Kwi 2017, 15:26

    Ja tam mam nadzieję, że to nie UPG.
    Mam jeszcze dodatkowe pytanka... Zakupiłem test - jeszcze nie doszedł, ale chciałbym się doedukować na zapas:

    Silnik zimny czy ciepły? - na aukcji ta druga opcja, gdzieś na jakimś forum ktoś pisał, że lepiej na zimnym...
    Gazować troszkę czy nie?
    I najważniejsze - ile czekać? Na filmikach widziałem, że niektórym robi się praktycznie od razu inny kolor płynu. A inni czekają. Ale to czekanie to pewnie nie do skutku? Więc 2min? 5min?
    encoresin
    Nowicjusz
     
    Posty: 41
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 07 Wrz 2011, 23:39
    Auto: Audi A3 8L
    Silnik: 1.6 8V
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Diagnoza przepalonej/pękniętej uszczelka pod głowicą

    05 Kwi 2017, 19:29

    Postępuj według instrukcji obsługi
    Porady blacharsko-lakiernicze
    Kao
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5005
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Alfa Romeo GTV Jaguar X-type
    Silnik: 2.0 V6 TURBO, 2.0 D
    Paliwo: Benzyna
     
    • Nysa i remont, warsztat
      Scania serii R V8 730KM
      Lexus LF-Gh Hybrid
      Zawodnicy na trasie - zdjęcie 5