Diesel 30-50 tysięcy

Diesel 30-50 tysięcy

07 Cze 2016, 11:34

Witam serdecznie. Jeżdżę obecnie passatem b5fl 1.9 tdi 101KM (tak wiem...), na taki samochód kiedyś było mnie stać i tak już został. Uznałem ostatnio, że odłożyłem trochę kasy i czas zmienić samochód na coś fajnego.
Na samochód chcę wydać około 40 tysięcy +- 10(na sam samochód).

Dlaczego diesel?
Moja droga do pracy to 36km w tym 30 km poza miastem, lub 70/80km autostradą, a później chwile po mieście. Jednak zdarza się, że 2-4 dni jeżdżę tylko po mieście, z tego tytułu DPF odpada. Passatem w rok przejechałem około 75 tysięcy, teraz myślę, że rocznie będzie około 40-50 tysięcy.

A czemu nie gaz? No właśnie... nigdy nie miałem "zaufania" do gazu, ale zaczynam się przekonywać, nie wiem czy jestem już gotowy na to ^^. Do gazu przekonuje mnie możliwość zakupu samochodu z mniejszym przebiegiem.


Czego wymagam?
1) Bezawaryjność, nie mogę sobie pozwolić by pewnego dnia nie dojechać do pracy.
2) Mocy, jeździłem tym passatem 2 lata, z tego sporo po autostradach i 101 koni to za mało jak na jego masę.
3) Koszt ubezpieczenia, za ubezpieczenie passata, samo oc zapłaciłem 1400zł w zeszłym roku, w tym 1000zł. Do nowego samochodu z cała pewnością będę chciał kupić też ac i jeżeli się tak da oczywiście nie chciałbym na to przeznaczyć połowy wartości. (Jestem młodym kierowcą, pesel też całkiem nowy, do zniżek za wiek jeszcze parę lat).
4) Spalanie, samochód to moje narzędzie pracy, więc byłoby dobrze gdyby na paliwie dało się zaoszczędzić parę groszy, tym bardziej, że noga raczej lekka nie jest, szczególnie na autostradzie.
5) Koszty części, z tego samego powodu co niskie spalanie.
6) Komfortu, w samochodzie spędzam trochę czasu dziennie, nie tylko podczas jazdy, ale także czekając na klientów, pracując na tablecie(nie jestem zwolennikiem pracowania w kawiarniach), czy czekając, na dziewczynę 30min która miała zejść za 5min. Zdarza się też przespać czasami w samochodzie, tak zwana drzemka autostradowa ;) (mile widziane fotele z pamięcią ustawień). W miarę cicha jazda, chociaż ciężko mi sobie wyobrazić głośniejszą niż w passacie przy 140 km/h z lekko wygiętymi drzwiami ^^ :lol:
7) Pojemności, duży sedan lub kombi, to będzie mój jedyny samochód, dość często wyjeżdżam sam, lub z kilkoma osobami na parę dni(praca wymaga). Czuje się pewnie w dużych samochodach.
8) Trwałości, Co by złego nie mówić o passacie to łącznie przejechałem nim około 170 tysięcy kilometrów, obecnie ma 450 tysięcy i ma się dobrze (dbałem o niego). Samochód planuje kupić na kilka lat więc potrzebuje samochodu, który był zaprojektowany na więcej niż 300tyś kilometrów ;)
9) Skrzynia, raczej manualna, jestem młody i jakoś mnie to bawi :ok:
10) Wyposażenie, wygodne siedzenia, wszystkie szyby elektryczne, klimatyzacja, dużo miejsca w środku(na tylnej kanapie też), tempomat to absolutna podstawa, mile widziane też czujniki parkowania(bardzo ciasny parking przy biurze) i generalnie jestem gadżeciarzem, więc im więcej tym lepiej.
11) 5 miejsc, piąte nie musi być komfortowe ale być musi ;)
12) Rocznik, wiem że należy patrzeć na stan techniczny ale samochód nie może być starszy niż z 2008 roku ;)
13) Napęd, na tył odpada a z tym bmw i mercedes :( Tylko przód lub 4 koła.

Wiem, że wymagania są typowo cebulowe, dobre wyposażenie, diesel który mało pali, tani w utrzymaniu, nie psuje się, nie ma z nim problemów i nie istnieje, ale szukam kompromisu, oglądałem już kilka samochodów i mam kilka typów, a mianowicie:
Audi a6 c6 TYLKO S LINE
Audi a4 b8 Tylko S line (wolę a6)
Ford Mondeo MK4
Passat CC
Zdaję sobie sprawę z tego, że jest to średnio wyszukana lista i typy są dość typowe ;) O wasze typy, proszę razem z silnikiem i mocą i jeżeli się da.
Byłem już zdecydowany na A6 C6 2.0 136 KM, ale dałem sobie namieszać w głowie przez wszystkich ich propozycjami, znajomy ma ten silnik w swoim Audi i... chyba troszeczkę brakuje tych koni ;)

Jestem z okolic Krakowa, jeżeli ktoś by widział ofertę z okolic czegoś wartego uwagi, to proszę o link ;)
Exymus
Nowicjusz
 
Posty: 11
Rejestracja: 03 Kwi 2016, 15:23
Prawo jazdy od: 13 01 2012
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: VW Passat b5fl
Silnik: 1.9 TDI 101KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: Diesel 30-50 tysięcy

07 Cze 2016, 12:53

Exymus napisał(a): Trwałości, Co by złego nie mówić o passacie to łącznie przejechałem nim około 170 tysięcy kilometrów, obecnie ma 450 tysięcy i ma się dobrze (dbałem o niego). Samochód planuje kupić na kilka lat więc potrzebuje samochodu, który był zaprojektowany na więcej niż 300tyś kilometrów


Exymus napisał(a):Audi a6 c6 TYLKO S LINE
Audi a4 b8 Tylko S line (wolę a6)
Exymus napisał(a):Passat CC


To się wyklucza

Myślę że powinieneś się przekonać do LPG , dobrej instalacji i dobrze wyregulowanej nie ma co się obawiać.
I na LPG będą dużo mniejsze koszty utrzymania jak i przejechanych km.

Exymus napisał(a):2-4 dni jeżdżę tylko po mieście, z tego tytułu DPF odpada

W współczesnych dieslach wszędzie już chyba jest montowany
Wyjątkiem jest C5 2.0 HDI gdzie jest FAP i jest trochę mniej problematyczny

W twoje wymagania idealnie by pasował Lexus GS 430 ale koszty OC Cię zjedzą

Z diesli proponuję
C5 2.0 HDI
Ford Mondeo 2.0
Honda Accord VII albo VIII 2.2
Renault Laguna 2.0 DCI
Alfa Romeo 159 1.9 2.4 JTD

Benzyniaki z możliwością zagazowania
Honda Accord 2.0 2.4
Laguna 2.0 T
C5 2.0
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 559
Rejestracja: 28 Sty 2014, 20:41
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

Re: Diesel 30-50 tysięcy

07 Cze 2016, 18:02

Exymus napisał(a):Audi a6 c6 TYLKO S LINE
Audi a4 b8 Tylko S line (wolę a6)

tylko właściciele VAGów tak zwracają na te listewki "eslajn" uwagę jakby to było niewiadomo co ;)

DPFa/FAPa nie ominiesz w aucie za taką kasę. Od 2010r. jest montowany seryjnie w każdym.

Co Ci przeszkadza w napędzie na tył?

Ogólnie A6 jest bardzo drogie w utrzymaniu i po relatywnie prostym passacie z drogim zawieszeniem jak na to auto możesz przeżyć szok w serwisie z A6. No i w tej kasie to głównie początek produkcji, a nie 2008.
Z Twoich typów jestem za Mondeo, bo jest po prostu pewny i popieram propozycje kolegi wyżej.
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 13274
Zdjęcia: 101
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Diesel 30-50 tysięcy

07 Cze 2016, 20:17

Volvo S60/S80 lub V70III w 50 tyś kupisz. DPF-a zawsze można wyciąć ;)
Szukasz nowego Volvo lub Forda, nie wiesz które?
Potrzebujesz pomocy w skonfigurowaniu wymarzonego Volvo,
Chcesz porównać oferty dealerów?
Mogę pomóc, zawsze znajdzie się lepsza oferta ;)
pisz PW.
Rom33
Zaawansowany
 
Posty: 930
Rejestracja: 20 Lut 2012, 02:03
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy od: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Diesel 30-50 tysięcy

07 Cze 2016, 22:48

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, nie spodziewałem się, że właścicielowi passata B5 ktoś odpisze ;)

S-Line, bo jak podjedziesz pod kościół.... generalnie chodzi o lepsze/wygodniejsze wyposażenie które jest dla mnie bardzo ważne. Lecz!!! Dobrze zrobiłem, że napisałem na forum, ponieważ moje myślenie się zmieniło i to o 180 stopni, mianowicie: Audi wypadło z gry, podobnie jak Passat CC
Zostało Mondeo MK4 i Citroen C5 III generacji, przy czym o wiele bardziej podoba mi się Citroen, ze względu na wyposażenie, cene, wygląd etc, przejrzałem oferty i znalazłem jedną która szczególnie mi się spodobała, mianowicie: [link wygasł] Cud miód tylko automat fe fe. Taki tylko z manualem.

Co do silnika 2.2 czytałem bardzo różne opinie, chciałbym poznać wasze zdanie. Wyposażenie które robi wrażenie jak najbardziej na plus.
Jest to kawałek drogi ode mnie dlatego wcześniej chciałbym podpytać, może ktoś coś podpowie ;)

I jeszcze pytanko, na co warto zwrócić uwagę przy tym Citroenie?
Jak się spisuje to zawieszenie i czy jest drogie w eksploatacji (zdaję sobie sprawę, że za komfort się płaci)

Wiem, że to komis a komisy to komisy ;)
Exymus
Nowicjusz
 
Posty: 11
Rejestracja: 03 Kwi 2016, 15:23
Prawo jazdy od: 13 01 2012
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: VW Passat b5fl
Silnik: 1.9 TDI 101KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: Diesel 30-50 tysięcy

07 Cze 2016, 23:32

Jak szukasz z polskiego salonu, to ten może nie być.
Sprawdź sobie auto z Danii (szkody, przebieg) na stronce:
http://www.samochodyzdanii.pl - poradnik.
tomekdk
Zaawansowany
 
Posty: 768
Rejestracja: 20 Maj 2016, 17:16
Miejscowość: Dania
Prawo jazdy od: 20 01 1998
Auto: Mazda 3, 2010 r.
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Popular - samochodowa ikona ze sportowym sukcesem Skoda Popular - samochodowa ikona ze sportowym sukcesem
    Dokładnie 80 lat temu rajdowy duet Zdeněk Pohl/Jaroslav Hausman ukończył ŠKODĄ Popular legendarny Rajd Monte Carlo na drugim miejscu w klasie o pojemności silnika poniżej 1500 cm3. Prekursor dzisiejszej ŠKODY ...
    Audi Audi "królem wyścigów długodystansowych"
    Audi zorganizowało spotkanie pięciu zespołów mających na swoim koncie zwycięstwa w wyścigach na długich dystansach. Po raz pierwszy, podczas sesji fotograficznej spotkały się zespoły, które w sezonie 2012, od ...

  • Re: Diesel 30-50 tysięcy

    08 Cze 2016, 11:30

    Automat i tak odpada, preferowałbym 2.0 163KM ;)
    I wersja wyposażenia EXCLUSIVE.
    Chyba, że polecacie inną moc silnika 2.0? Czy warto brać to zawieszenie? Słyszałem wiele dobrego (komfort) i wiele złego (koszta)
    Exymus
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Rejestracja: 03 Kwi 2016, 15:23
    Prawo jazdy od: 13 01 2012
    Przebieg/rok: 50tys. km
    Auto: VW Passat b5fl
    Silnik: 1.9 TDI 101KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    Re: Diesel 30-50 tysięcy

    08 Cze 2016, 13:39

    A jechales kiedys automatem, czy tylko tak zaslyszales, ze dla dziadkow i nie ma frajdy z jazdy? :naughty:
    Imo automat w samochodzie to podstawa, a szczegolnie w dieslu gdzie masz krociotkie biegi i maly zakres obrotow.
    :naughty:
    959
    Aktywny
     
    Posty: 289
    Rejestracja: 20 Mar 2016, 00:33
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: E320 CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Automatyczna

    Re: Diesel 30-50 tysięcy

    08 Cze 2016, 13:51

    Zdarzało się jeździć automatem i nie było w tym nic złego, sugeruje się tylko tym co przeczytałem, czyli skrzynia w C5 działa bardzo... Ciężko? powoli reaguje.
    Exymus
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Rejestracja: 03 Kwi 2016, 15:23
    Prawo jazdy od: 13 01 2012
    Przebieg/rok: 50tys. km
    Auto: VW Passat b5fl
    Silnik: 1.9 TDI 101KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    Re: Diesel 30-50 tysięcy

    08 Cze 2016, 17:18

    Automat w C5 może być ryzykowny, więc lepiej jak szukasz manuala.
    Jak C5 to tylko z hydropneumatyką, bo to jest bajka. Trwałością przewyższa konwencjonalne i w ogólnym rozrachunku wychodzi podobnie w serwisie.
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13274
    Zdjęcia: 101
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Diesel 30-50 tysięcy

    08 Cze 2016, 23:47

    Już poszukuje wymarzonego egzemplarza ;)
    Pytaniem tylko jest silnik? 2.0 163KM to mój typ, co o tym myślicie? (najwięcej pozytywnych opinii na forach)
    Exymus
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Rejestracja: 03 Kwi 2016, 15:23
    Prawo jazdy od: 13 01 2012
    Przebieg/rok: 50tys. km
    Auto: VW Passat b5fl
    Silnik: 1.9 TDI 101KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    Re: Diesel 30-50 tysięcy

    09 Cze 2016, 10:16

    2,0HDI to bardzo udana jednostka - jedna z najlepszych w tej klasie pojemnościowej.
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13274
    Zdjęcia: 101
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Diesel 30-50 tysięcy

    09 Cze 2016, 23:07

    A więc zdążyłem już obejrzeć kilka citroenów i.... w każdym coś było źle, natomiast znalazłem ogłoszenie które przykuło moją uwagę, ale jest daleko ode mnie, więc o wiele bardziej doświadczonych kolegów chciałbym zapytać o wasze zdanie?
    [link wygasł]
    Do absolutnej pełni szczęścia brakuje jedynie kamery cofania na której mi kompletnie nie zależy ;)
    Pytam, bo jest możliwość, że komuś z was rzuci się w oczy coś czego nie zauważyłem? Może powiem co mi nie odpowiada
    1) komis.... wszyscy wiemy czemu ;)
    2) brak informacji skąd sprowadzony (dzwoniłem, ale Pan nie był wstanie odpowiedzieć, a szefa akurat nie było)
    3) W zdjęciu, gdzie widać fotel kierowcy, dlaczego w miejscu do zapięcia pasa bezpieczeństwa jest końcówka ów pasa? Żeby nie pikało o nie zapiętych pasach?
    4) Na prawo od kierownicy, miejsce na 3 przyciski, do czego mogą służyć bo nigdzie nie znalazłem samochodu który by tam coś miał
    5) Cena... i tutaj nie wiem co mam myśleć, pełne wyposażenie(bez tej kamery), 2012 produkcja/13 pierwsza rejestracja, 130 tysięcy przebiegu. Taki egzemplarz na rynku niemieckim (sprawdziłem) jest delikatnie mówiąc... droższy (wiadomo, że kurs euro wysoki i są jeszcze inne kraje)
    Samochód pojadę obejrzeć 2 razy, raz sam, drugi raz z zaprzyjaźnionym mechanikiem, jeżeli będę już pewien. Ciekaw jestem waszego zdania.

    Ja wiem, że to bardzo cebulowe, wszędzie szukam podstępu, coś nie pasuje, ale to kupa pieniędzy, kilka lat oszczędzania.

    PS: chciałem podziękować wszystkim za pomoc, jeżeli uda się zakupić owego Citroena, po jakimś czasie opiszę co i jak, wiem że to nic, ale... no w sumie to nic i koniec ;) Dziękuje jeszcze raz.
    Exymus
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Rejestracja: 03 Kwi 2016, 15:23
    Prawo jazdy od: 13 01 2012
    Przebieg/rok: 50tys. km
    Auto: VW Passat b5fl
    Silnik: 1.9 TDI 101KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    Re: Diesel 30-50 tysięcy

    10 Cze 2016, 12:40

    Mimo, że od handlarza to zobaczyłbym. Przebieg realny, a nie jakieś 50tys. jak to w PL przy 3-letnich.

    Klamra od pasa jest do tego co opisujesz.
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13274
    Zdjęcia: 101
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Diesel 30-50 tysięcy

    11 Cze 2016, 15:30

    Dzida dziękuje Ci bardzo za pomoc ;)
    Już chyba ostatnie pytanie, bo w poniedziałek jadę obejrzeć samochód, jaką cenę powinienem zaproponować/wynegocjować, rozrzut niesamowity w cenach tych Citroenów ;)
    Znawcą nie jestem, a wiadomo, im więcej wynegocjuje tym lepiej, nie chce zacząć niczym głupim ^^
    Dzida, jestem Ci winien dobre piwko ;)
    Exymus
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Rejestracja: 03 Kwi 2016, 15:23
    Prawo jazdy od: 13 01 2012
    Przebieg/rok: 50tys. km
    Auto: VW Passat b5fl
    Silnik: 1.9 TDI 101KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004
     
    • Skoda Yeti na rampie
      Nissan 200SX s13, drift, 3
      Ford Focus C-MAX
      Grave Digger - Monster Truck, 14