Diesel czy benzyna

10 Sty 2009, 22:47

qki007 napisał(a):
A benzyna jest dla kogoś kto nie lubi klekotu i lubi trochę się "pościgać".


To ciekaw jestem jaka wolnossąca benzyna "ścigęła" by mój silnik.

Wolnossąca musiałaby być sporych rozmiarów, ale zaraz zaczniesz krzyczeć, że to nie ta liga. Natomiast turbo doładowana benzyna to np. Audi A3 (stara buda) 1.8T w wersji przynajmniej 180 KM. Myślę nawet, że 150 KM wersja na autostradzie przy wysokich prędkościach byłaby lepsza.

Z nowszych modeli to Audi A3 2.0 TFSI 200 KM i sądzę, że wąchałbyś tylko jego smród.

Fiat faktycznie pod względem kultury jazdy konstruuje dobre diesle. JTD nie cierpią na klekot tak jak 1.9 TDI.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

10 Sty 2009, 22:54

Diesel...tyle.
Requiem for a Dream.
Piter
Stały forumowicz
 
Posty: 2942
Zdjęcia: 239
Miejscowość: Kłodzko
Prawo jazdy: 15 03 2007
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 1.9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

10 Sty 2009, 23:05

Dishman Bo JTD są na CR, a TDI do 2007(chyba) były na pompowtryskach :lol:
slowik93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 478
Miejscowość: Augustów

10 Sty 2009, 23:07

Duże benzyny ok, bardzo pięknie sobie radzą na drodze, przyspieszają szybko, mają duży vmax - ale nie ta liga w sensie że dużo też łyknie a to w warunkach normalnych - nie wyścigowych - bierzemy też pod uwagę. Silniczek 3.2 w Brerze pięknie brzmi i ma wyczepiste osiągi ale jednak dystans na nim zrobisz mniejszy niż na dieselku.

Turbodoładowane benzynki wiadomo że ścigną diesla ale to tak samo jak i wyżej..
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

10 Sty 2009, 23:13

Ja szczegolnie zwracam uwage na moment bo mocy i tak nie bede wykorzystywal w miescie pelnej a moment zawsze sie przyda. A jesli chodzi o popowtryskiwacze to ci mowie ze jedeynym konstrukcyjnym konkurentem common rail sa narazie pompowtryskiwacze i jakby bylo klekotanie to by bylo bez sensu konstruowanie wtryskiwaczy. Ale i tak wole benzyniaki. Poz
dawidbn
Zaawansowany
 
Posty: 777
Miejscowość: Koszalin

11 Sty 2009, 11:08

dawidbn napisał(a):Ja szczegolnie zwracam uwage na moment bo mocy i tak nie bede wykorzystywal w miescie pelnej a moment zawsze sie przyda. A jesli chodzi o popowtryskiwacze to ci mowie ze jedeynym konstrukcyjnym konkurentem common rail sa narazie pompowtryskiwacze i jakby bylo klekotanie to by bylo bez sensu konstruowanie wtryskiwaczy. Ale i tak wole benzyniaki. Poz

We wszystkich testach TDI z pompowt. pisze że są głośne :)
A tak pozatym myślisz czemu VW/Audi wycofało już silniki z pompowtryskami???
slowik93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 478
Miejscowość: Augustów
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowco! Odłóż smartfon podczas jazdy
    Badania pokazują, że wykonywanie połączeń przez kierowcę trzymającego telefon/smartfon w dłoni podczas jazdy dwukrotnie zwiększa ryzyko wypadku. Z kolei czytanie i wysyłanie wiadomości zwiększa to ryzyko aż 6-krotnie(1). ...

11 Sty 2009, 14:14

mój kolega uważa a jest mechanikiem
ze diesle na pompie wtryskowej są cichsze, i tańsze a na pompowtryskach strasznie drogie i klekoczące!
myslalem ze diesle sie kupuje ze względu na oszczędność i jak ktos duzo jezdzi a nie ze względu na lepsze osiagi
podsumowując
mamy
vw passata b5 1,6 105km, 1,8 125km, 1,9TDI 90km, 1,9TDI 110km
który silnik jest najszybszy, najelastyczniejszy itd
od najszybszego do mula
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

11 Sty 2009, 15:35

No to zapytaj się swojego kolegi mechanika :roll: Pozatym jest temat o jeździe na benzynie/dieslu z kilkunastoma stronami odpowiedzi.

Edit:
A tak wogóle po co Ci info który z tych silników jest najdynamiczniejszy? Tak samo jak po co Ci info, dlaczego są wypadki w zimie, ile samochod pali na postoju, w czym jeździmy w zimie? Przecież na to wszystko były już odpowiedzi.. Nie przeszkadza mi tak ogólnie dlaczego ktoś się o coś pyta, sam nie jestem jakimś ekspertem, ale Ty codziennie zakładasz temat z mniej lub bardziej sensownym pytaniem... np. dlaczego dochodzi do wypadków w zimie? <ci> Nie mam nic przeciwko pytania się o cokolwiek, ale niedługo założysz temat o tym czy golimy się przed wchodzeniem do samochodu i czy ma to wpływ na styl jazdy :twisted:
eaxene
Aktywny
 
Posty: 485
Miejscowość: Toruń

11 Sty 2009, 18:57

Zgadzam się z kolegą w drugiej części wypowiedzi.
BRIAN842
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 596
Miejscowość: Kraków

11 Sty 2009, 19:12

chcce to poprostu wiedizeć
mamy
vw passata b5 1,6 105km, 1,8 125km, 1,9TDI 90km, 1,9TDI 110km
który silnik jest najszybszy, najelastyczniejszy itd
od najszybszego do mula
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

11 Sty 2009, 19:27

To sobie porównaj głąbie jaki mają moment
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

11 Sty 2009, 20:15

qki007 napisał(a):To sobie porównaj głąbie jaki mają moment

i moc :lol:
slowik93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 478
Miejscowość: Augustów

11 Sty 2009, 21:08

No moment szczególnie porównaj. Bo co Ci z tego że masz dużo mocy jak mały moment obrotowy :D
BRIAN842
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 596
Miejscowość: Kraków

11 Sty 2009, 21:11

Strasznie mi się skojarzyło z:

"Co ci z tego jak masz dużo mocy jak masz mały.... :P " :lol: :lol: :lol:
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

11 Sty 2009, 21:49

Jak masz dużo mocy to i duży moment, a jeśli masz diesla to i masz moment :lol:
slowik93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 478
Miejscowość: Augustów