Diesle TDI

08 Lut 2009, 21:20

chcialem sie dowiedziec który silnik jest lepszy i czym sie one różnią
chodzi mi o TDI 110km i TDI 115 na pompowtryskach
pompowtryski chodzą duzo ciszej, mniej palą i są dynamiczniejsze od pompy wtryskowej? czy odwrotnie?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

08 Lut 2009, 21:28

Te silniki co możnabyło licznik przekręcić kilka razy to miały 90 km, ale te 110km też są ok i też się da licznik przekręcić i tak samo z tymi 116km.
116konny jest trochę cichszy od 110km.Różnią się niewiele budową.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

08 Lut 2009, 21:41

TDI 115 km to pierwszy silnik vw na pompowtrysku, będzie bardziej dynamiczny od 110km, pompowtrysk wytwarza ok 2000 barów ciśnienia. Są też minusy, pompowtryski są wrażliwe na jakość paliwa, wymagany jest odpowiedni olej, praca pompowtrysków jest głośna, ale nie wiem jak wygląda to w porównaniu z TDI 110km. Silniki te ogólnie nie należą do cichych klekot będzie wyraźny, zwłaszcza przy zimnym silniku.
Poranek
Początkujący
 
Posty: 72
Miejscowość: Turek/Bydgoszcz

08 Lut 2009, 22:47

No wiesz, ja mam 116 w a4, a kumpel ma 110 w a6 i u mnie jak jest zimny i po odpaleniu od razu dodasz gazu to lekko zaklekota, ale jak będzie ciepły to cichutko chodzi.W jego a6 czy jest zimny czy ciepły to i tak klekota.Te 110 głośniejsze są.116 jest dynamiczniejszy mi się wydaje.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

09 Lut 2009, 10:08

a ile pali ci w tym a4?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

09 Lut 2009, 10:20

Wszystko ładnie pięknie do momentu jak ci przyjdzie wymienić te pompowtryski, wtedy zatęsknisz za normalnym tdi. Poza tym rozwiązanie na dłuższą metę się nie przyjęło więc nie jest chyba najlepsze.
pirlo333
Początkujący
 
Posty: 128
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Następca Lexusa LFA całkiem możliwy
    Lexus LFA, supersamochód wyprodukowany jedynie w 500 egzemplarzach, na zawsze odmienił wizerunek japońskiej marki premium, przybliżając ją miłośnikom ostrej jazdy, a jego zdeklarowanym fanem jest nawet znany z cynicznego ...

09 Lut 2009, 12:30

Jeśli tak twierdzisz, że 110km jest głośniejszy to ja nie zaprzeczam, bo nie porównywałem nigdy tych silników w praktyce. Stwierdzam ogólnie, że praca pompowtrysku jest głośna i bardziej "twarda" niż diesli na common rail (wiem, że temat nie dotyczy silników common rail tylko daję porównanie). Zresztą obecnie nawet vw/audi przeszli na system common rail, aby ich silniki pracowały bardziej "kulturalnie". Co oczywiście nie zmienia faktu, że tdi na pompowtrysku to wg mnie dobry silnik dynamiczny i oszczędny.
Poranek
Początkujący
 
Posty: 72
Miejscowość: Turek/Bydgoszcz

09 Lut 2009, 16:10

aha wiec pompowtryski TDI są silnikami cichszymi, bardziej cywilizowanymi i pracującymi bardziej miękko, są dynamiczne i mniej palą od TDI 110km na pompie wtryskowej?
a z usterkowością psują sie? słyszałem ez pompowtryski są najgorsze pod względem trwałości
i słychalem tez ze są strasznie słośne
chciałem sie dowiedziec ile spali takie audi a4 w silniku TDI 110km a ile w TDI 115km
prawdą jest ze w trasie zejdzie to 4,5l?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

09 Lut 2009, 16:26

Mój brat potrafił zejść w Volvo 2.5 TDI do 4,5-5l na trasie 200km to 1.9 powinien spokojnie się zmieścić przy spokojnej jeździe.
slowik93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 478
Miejscowość: Augustów

09 Lut 2009, 16:36

piotrauto napisał(a):aha wiec pompowtryski TDI są silnikami cichszymi, bardziej cywilizowanymi i pracującymi bardziej miękko, są dynamiczne i mniej palą od TDI 110km na pompie wtryskowej?
a z usterkowością psują sie? słyszałem ez pompowtryski są najgorsze pod względem trwałości
i słychalem tez ze są strasznie słośne
chciałem sie dowiedziec ile spali takie audi a4 w silniku TDI 110km a ile w TDI 115km
prawdą jest ze w trasie zejdzie to 4,5l?


Wrażliwe na gorsze paliwo są.
stasiowski121
 

10 Lut 2009, 16:18

slowik93 napisał(a):Mój brat potrafił zejść w Volvo 2.5 TDI do 4,5-5l na trasie 200km to 1.9 powinien spokojnie się zmieścić przy spokojnej jeździe.

ten silnik z volvo v70 czy s80 2,5TDI to jest produkcja volvo czy ta fatalna i psująca sie jednostka vw i audi?

Wrażliwe na gorsze paliwo są.

to mnie nie obchodzi bo tankuje zawsze na stacjach a nie leje do baku opał
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

10 Lut 2009, 16:49

Ja nie wiem co Ty tam lejesz nie mówię że opal przecież, mówię ogólnie, prosiłeś o opinie to masz.
Z resztą na stacjach też potrafią swoje z paliwem zrobić :)
stasiowski121
 

10 Lut 2009, 17:57

piotrauto mylisz silniki kolego!
Ten o którym mówisz to jest 2.5 TDI V6, jest to silnik 6 cylindrowy, który jest dosyć awaryjny. M.in. stosowany w VW Passat, Audi A6 C5.
W Volvo jest stosowany silnik 2.5 TDI R5 czyli 5 cylindrowy, o wiele lepszy od tego V6. Bardzo dynamiczny i wytrzymały, pozatym mało wrażliwy na jakość paliwa. Był stosowany min. w VW T4, LT, Audi A6 C4, 100, Volvo S70/V70, 850, S80.
slowik93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 478
Miejscowość: Augustów

10 Lut 2009, 20:58

aha to ten silnik nie jest od volvo tylko vw?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

10 Lut 2009, 21:03

Jednostka V6 jest od VW jak pisze kolega awaryjna.
2.5 R5 jest to jednostka z Volvo i potrafi bezproblemowo przejechać setki tyś km i być przy tym oszczędna i w miarę dynamiczna.
stasiowski121