Dławienie silnika - problem po regeneracji głowicy

Dławienie silnika - problem po regeneracji głowicy

25 Cze 2019, 22:41

Witam serdecznie posiadam pande 2, 2005 r 1.1 silnik benzyna/gaz.
Miałem problem z układem chłodzenia, bardzo mi się grzał, brał olej i "wodę". Zostawiłem auto u mechanika, werdykt uszczelka pod głowicą.
Mechanik stwierdził że auto jest bardzo przegrzane i najlepiej jakbym druga głowicę załatwił, ponieważ koszt drugiej będzie delikatnie większy niż planowanie owej.
Tak zrobiłem, kupiłem drugą głowicę( w starej się okazał pęknięty zawór), kupiłem wszystkie uszczelki pod kolektor wydechowy,ssący,świece,pod klawiature uszczelke. Kupiona głowica była planowana i wyszlifowana, mechanik zrobił auto.
Nastąpiły owe problemy. Na początku auto na benzynie chodziło wmiare ok, chociaż czułem delikatne szarpanie jak dałem pedał w podłogę.Na gazie auto miało problem z ruszaniem tzn mi szarpał i ciągle automatycznie mi przerzucał z benzyny na gaz jeśli tylko wcisnałem pedał w podłogę na niskim biegu. (mi się wydaje jakby dostawał złą mieszanke paliwa/powietrza albo olej w komorze spalania?)
Po przejechaniu 200 km od wymiany głowicy i uszczelki, nagle silnik zaczął mi się dławić, sądziłem że gaz sie skończył albo faktycznie to zbieg okoliczności i coś jest nie tak z gazem, jednak na benzynie też się dławił i dławi do tej pory. Akurat tak się stało że zaczęło się to dziać 2 km od warsztatu w którym robiłem, mechanik stwierdził że zrobił wszystko dobrze a to wina paliwa które zatankowałem, a że gazownikiem nie jest to nie wie co się dzieje. Wracając od niego Benzyny miałem około 15 litrów nagle zapalił się check engine, spaliłem z tego z 5-10, zatankowałem na innej stacji kolejne 20, nic nie pomogło, check engine był dalej.
Podjechałem do kolegi który się troche zna, okazało się że sonda lamba była przybrudzona olejem, wyczyściliśmy, check engine zgasł natomiast dławi się dalej , a na gazie ciągle przełącza benzyna/ gaz, no chyba że jadę na 5 biegu i nie przyspieszam, wtedy jest na gazie i nic się nie przełącza
Rozrząd wymieniany 20 tys temu, olej świeży max z 4-5 tys km, kable wn rok temu, pompa paliwa pół roku temu.Dodam że auto już ma delikatny wyciek oleju z pod głowicy po przejechaniu 250 km.
Dodam że auto odpala "Od strzała"
Czy to mechanik spartolił ? Czy może moja wina że mu złą uszczelke/głowice dałem ? Dodam że dałem mu 2 różne pod głowicę jedną grubszą drugą(po planowaniu silnika) a drugą oryginalną na nowe głowice
Proszę o pomoc co to może być ponieważ włożyłem 800 zł w auto a jest w gorszym stanie niż było przed
mieru94
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 25 Cze 2019, 22:24

Re: Dławienie silnika - problem po regeneracji głowicy

26 Cze 2019, 00:14

mieru94 napisał(a):Dodam że auto już ma delikatny wyciek oleju z pod głowicy po przejechaniu 250 km.
No to reklamacja po takim przebiegu nie może być wycieku jak jest wszystko dobrze. Dodatkowo po wymianie głowicy powinieneś jeździć na benzynie żeby sprawdzić czy wszystko jest ok, jak jest źle to nie ma sensu przerzucać na LPG tylko trzeba znaleźć przyczynę problemu. Czy po wymianie głowicy była sprawdzana kompresja?

Wszystko wskazuje na to że coś poszło nie tak i stąd te problemy.
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 2830
Zdjęcia: 11
Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
Auto: Nie mam

Re: Dławienie silnika - problem po regeneracji głowicy

27 Cze 2019, 16:53

Spotykałem się z opiniami,że uszczelka pod głowicą w tych Pandach wytrzymuje do 100 tyś km,na LPG,kolega miał,przy prawie 100 tyś km robił to,jeszcze jedno gniazdo i sam zawór miał do wymiany.Też sądzę,że mechanik czegoś nie dopatrzył,zwalanie winy od razu na paliwo jest nie na miejscu,mydlenie oczu,myślę,że trzeba zwalac głowicę jeszcze raz.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 7354
Rejestracja: 02 Lut 2009, 12:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Dławienie silnika - problem po regeneracji głowicy

27 Cze 2019, 20:17

Dziękuję bardzo wam za pomoc. Byłem dzisiaj u innego mechanika podpiął komputer, wyszło wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, na 99% mówi że to jedna z dwóch cewek(ta z3 cylindra) . Dlatego czasem mi się dławi i nie chce zmienić na gaz. Jutro jadę kupić, zmienię i dam znać. Dodam że w poprzedniej głowicy wypaliło mi trzeci zawór.
mieru94
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 25 Cze 2019, 22:24
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus GX 460 - bezpieczny i bardziej terenowy Lexus GX 460 - bezpieczny i bardziej terenowy
    To już koniec plotek. Lexus zaprezentował właśnie odświeżony model GX 460. Zmiany nie są rewolucyjne, ale wyraźnie widoczne - samochód otrzymał nową stylistykę przodu, systemy bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System ...
    Audi AI remote parking pilot - garage pilot Audi AI remote parking pilot - garage pilot
    Funkcja automatycznego parkowania Audi AI remote parking pilot oraz funkcja automatycznego wjazdu do garażu Audi AI remote garage pilot znacznie ułatwiają parkowanie. Systemy samoczynnie wprowadzają pojazd na równoległe ...

  •