Do 15k odporne na rdzę.

03 Lut 2019, 13:55

Witam.
Przymierzam się do zmiany auta, obecnie mam is200, ale mam dość walki z rudą szmatą i blacharzami, którzy nie potrafią należycie wykonać roboty nawet jeśli kilkukrotnie powie się, że priorytetem jest trwałość i jakość naprawy, a nie cena...

Niestety auto kupiłem w dość kiepskim stanie i dużo w nie wpakowałem (kupiłem za 12, włożyłem ponad drugie tyle z instalką LPG). Lexus wylądował u dwóch blacharzy, z czego u pierwszego 3 razy w ciągu miesiąca na poprawki... Jednym słowem mówiąc dramat - a opinie w google wysokie, niewiadomo skąd.

Do sedna:
-MAX 14-15k
-brak korozji
-wyciszenie przynajmniej w okolicach is200 (nie wiem skąd jaranie się w internetach wyciszeniem tego auta - Vectra c 2.2 odczuwalnie jest cichsza, chyba za dużo ludzi z Civiców przesiada się do is200)
-nietrzeszczące wnętrze
-klima automatyczna
-chętnie, choć niekoniecznie diesel 1.6 90km ze względu na koszty utrzymania (brak dwumasy, wtryski Boscha, turbo ze stałą geometrią) i bajeczne spalanie (w lexie co 300-350km tankowanie jest upierdliwe, szczególnie zimą)

Z typów jakie chyba można dorwać w dobrym stanie z tymi wymaganiami to chyba tylko Ford Focus MK2 1.6 TDCi, albo 308. Z tym, że patrząc pod kątem korozji to 308 wypada chyba znacznie lepiej? Ciekawi mnie który z nich jest lepiej wyciszony.

A może jakieś inne propozycje?
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 163
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

03 Lut 2019, 16:59

Żadnych sugestii?
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 163
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

03 Lut 2019, 17:14

całkiem niedawno miałem Peugeota 407 z DK z 2007R, jestem pod dużym wrażeniem na jakość blach, i to jeszcze w duńskim klimacie naprawdę korozji tam nie miał żadnej, a konserwacji też tam nie było, twoje założenia spełnia, wg. mnie blachy są dużo lepsze niż w japończyku.
Silniki benzynowe 1.8/2.0 Diesel np. 2.0 HDI ....godne polecenia
Budżet taki akuratny...właśnie sprzedaliśmy go klientowi za równe 15 000zł :ok:
Ostatnio edytowany przez andrewb25, 03 Lut 2019, 17:16, edytowano w sumie 1 raz
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

03 Lut 2019, 17:15

Volvo S60 2.4 benzyna, niestety nie będą to młode roczniki i nie ma co liczyć na zupełnie fabryczny lakier czy zabezpieczenie antykorozyjne, jednak ogólnie Volvo opiera się rdzy dość dobrze.
Vogue
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 177
Prawo jazdy: 14 04 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus GS 300
Silnik: 3.0 V6 249KM
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

03 Lut 2019, 17:31

Możesz popatrzeć na e39 po lifcie, super wyciszenie, jakość wykonania wnętrza na wysokim poziomie, auto z niskim statusem awaryjności no i komfort.

Rozważasz Vectrę C i to niezły wybór ale ten silnik 2.2 to ma takie opinie pół na pół krótko mówiąc ryzykowny. Najmniej ryzykowny to 1.8

Można też zainteresować się Volvem S60? C30? może c70? tam za bardzo korozji nie uświadczysz a auto jest zadowalająco wyciszone i wykończone.

W focusie komfortu i wyciszenia się nie doszukuj i braku korozji też nie :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16253
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Lut 2019, 18:09

Za często widzę pordzewiałe Beemki, a koszty utrzymania takiego leciwego już E39 raczej niskie nie będą + tylny napęd jest naprawdę ekstra, ale to dodatkowe koszty w przypadku jakichś stukań/wibracji/drgań itd...

Volvo S60 jest spoko, ale tu wchodzi w grę chyba tylko wolnossące 2.4 do zagazowania (kolejny większy koszt), które trzeba kręcić jak każdą wolnossącą benzynę (+ i tak ma dwumas). W dizlu 2 tysie i już można jechać, a po 2 hondach i IS200 nie ukrywam, że mam dość hałasu przy wyprzedzaniu, ciągłym redukowaniu biegów. Diesle w Volvo odpadają ze względu na spalanie.

We Vectrze C spoko tylko spasowanie wnętrza nie dawało by mi żyć na nierównościach - dojeżdżam ze znajomym do pracy i jest kiepsko. 2.2 147 (nie z wtryskiem bezpośrednim).

C30/C70 - raczej więcej nie kupię auta 2 drzwiowego - miałem już dwie takie Hondy - zdziadziałem :P

Peugeot 407 spoko tylko 1.8 i 2.0 benz/gaz odpada, a 2.0HDI już w razie problemów nie będzie tanie w utrzymaniu...

Miał ktoś styczność z tym 308 1.6hdi 90KM (brak dwumasy, dpf,a turbo o stałej geometrii)? Niestety na temat wyciszenia tego auta nie bardzo mogę znaleźć informacje o wyciszeniu, a przeczytałem kilka artykułów porównawczych do Focusa, Kii Ceed, Bravo i innych kompaktów i nigdzie o tym ani słowa... Da się w ogóle kupić w dobrym stanie takie 308 do 15k?

Co do tego wyciszenia raczej bardzo rzadko przekraczam 110-120km/h. Jeździłem Focusem mk3 2015 1.5tdci i gdyby mnie ktoś zapytał czy zamieniłbym za is200 to przez ułamek sekundy bym się nie zastanawiał - we Foce znacznie ciszej i przyjemniej przyspiesza. Dla przykładu dwumasa TRZYKROTNIE tańsza niż do Lexa. Tylko niestety takie kosztują 40koła więc nie mój budżet :cry:
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 163
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak bezpiecznie pokonywać zakręty?
    Pokonywanie zakrętów nie jest takie łatwe, jakby mogło się wydawać. Redukcja prędkości i skręcenie kierownicy to nie jedyne zadania, jakie musi uwzględnić kierowca. Kluczowa jest płynność wykonania manewru, a do tego ...
    Lexus RX L 450h - test spalania
    Ten bogato wyposażony, luksusowy SUV imponuje niskim zużyciem paliwa. Zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę, że testom poddano największego SUV-a w gamie japońskiej marki na europejskim rynku – do tego w dłuższej i wyższej ...

03 Lut 2019, 18:44

Tak jak czytam to chyba tylko nowy samochód wchodzi w gre... :)

Bo w is200 przeszkadza Ci hałas więc co tam robią stare diesle?
Chcesz oszczędności a Twoje dieslowe typy palą w przeliczeniu około 14l lpg.
Wszystko fajniejsze od lexa tylko tak jak już raz Ci napisałem porównuj auta rocznikami i klasami bo jak dotąd wygrywa focus 1,5dci za 40k z lexusem za 12k... a ja bym poczekał do pierwszej awarii tej focusa dci.

Ogólnie odstrzeliłeś wszystkie auta a te co zostawiłeś do Twoich wymagań średnio pasują. Tym bardziej że jesteś mocno wyliczony więc możesz się przejechać myśląc że po zmianie nic nie zainwestujesz...bo znowu podałeś że kupiłeś trupa za 12k i włożyłeś drugie tyle tylko jak sobie odejmiesz lpg przy r6 i koszty rudej to nie zostanie taka abstrakcyjna kwota której stary diesel nie jest w stanie pochłonąć.

A jeszcze zapominasz o bardzo ważnej kwestii takiej jak konstrukcja silnika więc np: s60 2,4 nie potrzebuje wiercenia takiego jak is/honda.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10404
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Lut 2019, 19:12

rbkt666 napisał(a):Volvo S60 jest spoko, ale tu wchodzi w grę chyba tylko wolnossące 2.4 do zagazowania (kolejny większy koszt), które trzeba kręcić jak każdą wolnossącą benzynę (+ i tak ma dwumas).


- do zagazowania nadaje się każdy silnik
- na rynku jest maaaaasa egzemplarzy z lpg
- podstawowe 2.4/140 ma max moc przy 4500rpm a max moment przy 3300 (dla porównania w is miałeś moc przy 6200 i nm przy 4600) - te silniki jadą "z pojemności".

rbkt666 napisał(a):W dizlu 2 tysie i już można jechać, a po 2 hondach i IS200 nie ukrywam, że mam dość hałasu przy wyprzedzaniu, ciągłym redukowaniu biegów.

rbkt666 napisał(a):Miał ktoś styczność z tym 308 1.6hdi 90KM (brak dwumasy, dpf,a turbo o stałej geometrii)?


W sumie kupując takiego peżota nie będziesz wyprzedzał więc i hałasu nie będzie :mrgreen:

W sumie
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

03 Lut 2019, 19:15

Mam wrazenie ze jest tu kupa tematow, w ktorych autor chcialby kupic auto za 10-20k, w stanie salonowym, bez wkladu, bez rdzy, z dynamicznym silnikiem, zeby malo palil, byl cichy, dobrze wyposazony i ogolnie cacy.
Czas troche zejsc na ziemie bo tak samo jak nie kupi sie uzywanej lodowki za 300 zl w super stanie, tak samo nie kupi sie idealnego auta za 15k.
Ja juz bym wolal tego lexa zostawic, przynajmniej autor wsadzil swoj pakiet startowy. Kupi co innego za 15k i moze wsadzic kolejne 10 niedlugo po zakupie.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

03 Lut 2019, 19:37

- do zagazowania nadaje się każdy silnik - na rynku jest maaaaasa egzemplarzy z lpg - podstawowe 2.4/140 ma max moc przy 4500rpm a max moment przy 3300 (dla porównania w is miałeś moc przy 6200 i nm przy 4600) - te silniki jadą "z pojemności".
Czytaj więcej: posting.php?mode=reply&f=7&t=113377
Absolutnie nie jestem przeciwnikiem gazu i wiem o tym. Przeszkadza mi tylko wożenie zapasówki w bagażniku i tankowanie co 300-350km zwłaszcza zimą...
W sumie kupując takiego peżota nie będziesz wyprzedzał więc i hałasu nie będzie
Czytaj więcej: posting.php?mode=reply&f=7&t=113377
Zawsze można wirusa zrobić :naughty:

Mam wrazenie ze jest tu kupa tematow, w ktorych autor chcialby kupic auto za 10-20k, w stanie salonowym, bez wkladu, bez rdzy, z dynamicznym silnikiem, zeby malo palil, byl cichy, dobrze wyposazony i ogolnie cacy. Czas troche zejsc na ziemie bo tak samo jak nie kupi sie uzywanej lodowki za 300 zl w super stanie, tak samo nie kupi sie idealnego auta za 15k. Ja juz bym wolal tego lexa zostawic, przynajmniej autor wsadzil swoj pakiet startowy. Kupi co innego za 15k i moze wsadzic kolejne 10 niedlugo po zakupie.
Czytaj więcej: posting.php?mode=reply&f=7&t=113377
Każdy by tak chciał, ale wiadomo, że to nierealne :( Tylko ja w to auto wkładam i wkładam i jest d..a, bo trafiam na pi*dy nie fachowców. Sprzęgło zmieniałem kompletne z dwumasą na jednomas, bo mi szarpało, skrzypiało i piskało na puszczonym sprzęgle. Po zmianie tylko szarpać przestało. 2 razy byłem u mechanika i po 2 dni spokoju, a potem znowu piszczenie na puszczonym sprzęgle i skrzypienie przy wciskaniu.

Blacharz - końcówki progów poprawiał dwa razy w ciągu miesiąca (rok temu w styczniu po zakupie). Niespełna rok i już się pryszcze pod lakierem robią. Serio, nie mam już siły jeździć i prosić się "fachowców" o to, żeby zrobili to solidnie nawet za większy hajs. Ruda szmata i tak wraca...

Hałas powyżej 100km/h - głównie chodzi o uszczelki drzwi i obroty silnika. Przy 100km/h jest 2800-2900RPM i pomimo szczelnego wydechu dla mnie jest "akceptowalnie", ale mogłoby być lepiej, szczególnie przy obciążeniu. IS200 po prostu jest niejadącym mułkiem.

Raczej pomimo poniesionych kosztów dalej będę chciał sprzedać to auto, choćby ze względu na to, że jednak po czasie przeszkadzają mi różne odcienie lakieru.

Kupiłem IS'a z założeniem, że kupię tańszy egzemplarz, doinwestuję go i będę zadowolony. No niestety nie wyszło...

Co do S60 to nawet mi się podoba i mógłbym takim jeździć, ale na otomoto w kwocie do 15 tysięcy z silnikami 2.4 w manualu mamy 80 sztuk. Po zaznaczeniu opcji: "bezwypadkowy", "zarejestrowany w kraju" i benzyna + lpg zostaje 1 sztuka, więc nie przesadzałbym z tą masą egzemplarzy z podltenkiem biedy :P
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 163
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

03 Lut 2019, 19:52

rbkt666 napisał(a):Zawsze można wirusa zrobić :naughty:

Ale to za darmo Ci ktoś to zrobi?
rbkt666 napisał(a):Tylko ja w to auto wkładam i wkładam i jest d..a, bo trafiam na pi*dy nie fachowców.

No ale nagle ci fachowcy dostana oświecenia? Jak nie potrafią sobie poradzić z konstrukcją prostą jak cep to na 100% będziesz zadowolony z nich mając diesla :no:

rbkt666 napisał(a):Co do S60 to nawet mi się podoba i mógłbym takim jeździć, ale na otomoto w kwocie do 15 tysięcy z silnikami 2.4 w manualu mamy 80 sztuk. Po zaznaczeniu opcji: "bezwypadkowy", "zarejestrowany w kraju" i benzyna + lpg zostaje 1 sztuka, więc nie przesadzałbym z tą masą egzemplarzy z podltenkiem biedy :P


Twoja roszczeniowość jest przednia... :D

p.s.

Piszesz o uszczelkach... ale co jest nimi nie tak?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10404
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Lut 2019, 19:55

rbkt666 napisał(a): Sprzęgło zmieniałem kompletne z dwumasą na jednomas, bo mi szarpało, skrzypiało i piskało na puszczonym sprzęgle. Po zmianie tylko szarpać przestało. 2 razy byłem u mechanika i po 2 dni spokoju, a potem znowu piszczenie na puszczonym sprzęgle i skrzypienie przy wciskaniu.

To zmienia sie na takie jak powinno być a nie kombinacje , a później lament że coś nie działa jak powinno.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

03 Lut 2019, 20:00

andrewb25 napisał(a):To zmienia sie na takie jak powinno być a nie kombinacje , a później lament że coś nie działa jak powinno.
myślę że jakbyś miał wydać 4k na sprzęgło to sam byś się zastanowił nad sztywniakiem :naughty:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16253
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Lut 2019, 20:06

andrewb25 napisał(a):To zmienia sie na takie jak powinno być a nie kombinacje , a później lament że coś nie działa jak powinno.


Już nie przesadzajmy że włożenie jednomasu jest wielką kombinatoryką i to przy tak porywających parametrach silnika 1g :D . Nie wspomnę że akurat w przy IS jest chora cena dwumasy :bored: . Sztywne koło ludzie montują i nie słyszałem żeby komuś zaczynało skrzypieć :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10404
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Lut 2019, 20:24

Poza tym i tak wolalbym samemu lpg zalozyc niz kupowac juz z instalacja, tym bardziej nie wiadomo jak uzytkowana.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009