Generacje silnika 1.8 TSI - którą wersję wybrać i jak odróżnić?

08 Mar 2022, 13:32

Silniki 1.8 TSI miały problemy z nadmiernym spalaniem oleju chodzi tu o zbyt szybie zużycie pierścieni (uznano to za wadę). Wszystkie odmiany silnika 1.8 TSI pochodzą z rodziny jednostek oznaczonych EA888. Z tej samej rodziny pochodzi także motor 2.0 TSI.

Silnik 1.8 TSI Gen 1 (2007-2011)
Wato zaznaczyć że tu nie była to jednostka z serii EA888, tylko starsza 2.0 FSI/TFSI o kodzie EA113.

Silnik 1.8 TSI Gen 2 (2011-2014)
  • wyciągające się ogniwa łańcucha rozrządu (możliwe zerwanie lub przeskoczenie),
  • wadliwe napinacze łańcuch rozrządu,
  • pierścienie tłokowe kiepskiej jakości, cienki i szybko wycierające się (skutkiem był powiększający się pobór oleju),
  • tłoki źle zaprojektowane wraz z rowkami i pierścieniami,
  • odkładający się nagar na tłokach (czasem powodowało to zapiekanie się pierścieni),
Generacje silnika 1.8 TSI - którą wersję wybrać i jak odróżnić? Silnik 1.8 TSI Gen 3 (2014-2018)
  • wyeliminowany całkowicie problem z ogromnym poborem oleju,
  • 8 wtryskiwaczy paliwa (4 - pośrednio i 4 bezpośrednio podające paliwo do komory spalania),
  • nowy napinacz rozrządu (wyeliminował problemy z rozciągającym się łańcuchem),
  • przekonstruowana została także głowica oraz tłoki i pierścienie,
  • nowa 16-zaworowa głowica wykonana z aluminium,
  • głowica zintegrowana z kolektorem wydechowym,
  • zmienne fazy rozrządu na dwóch wałkach (po tym rozpoznasz bez problemu tą generację silnika silnik-tfsi-3-generacji-ea888-gen-3-vt110195.htm)
Generacje silnika 1.8 TSI - którą wersję wybrać i jak odróżnić? Jeżeli macie jeszcze jakieś informacje co do tego silnika to komentarze mile widziane :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9756
Zdjęcia: 34