Dodatkowa moc w gaźniku

27 Mar 2010, 01:22

Witam!
Ostatnio miałem okazje przejechać sie Golfem 3 1.9 TDI z zamontowanym rezystorem, przestawiającym pompę na wtrysk dodatkowej dawki paliwa po wciśnięciu przycisku.. Efekty są bardzo dobre, samochód ma "kopa".

Chciałbym zrobić coś takiego w Trabancie 1.1 na gaźniku WEBER 32 . Mianowicie nadmiar paliwa z odstojnika paliwa, które nie poszło do zasilania gaźnika zamiast wracać z powrotem do baku, szło by do dodatkowego rozpylacza nad gaźnikiem. Dopływ paliwa do tego rozpylacza byłby sterowany elektrozaworem. Wiadomo więcej paliwa przy pełnym otwarciu przepustnicy = większa moc, pod warunkiem nie przekroczenia granicy zapalności mieszanki.

Czy takie rozwiązanie będzie mieć sens? Czuć będzie efekty? Wzbogacenie byłoby używane tylko chwilowo.

Proszę o poważne wypowiedzi.

Pozdrawiam
Trabant-moj mały świat...
Hajs
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 128
Miejscowość: Zamość

27 Mar 2010, 01:36

:mrgreen:
załóż kompresor
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

30 Mar 2010, 14:48

Może się okazać, że przyniesie to skutek odwrotny do zamierzonego. Za bogata mieszanka paliwa, spalanie nie będzie kompletne a w najgorszym przypadku może się okazać, że z braku tlenu będzie się wydzielał czad (CO) i wszystko Ci zasmoli.
zaq88
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: J-no
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wpływ opon ciężarowych na bezpieczeństwo i biznes
    Wielkość taboru samochodowego wykorzystywanego w transporcie drogowym szacowana jest na ponad 600 tys. pojazdów. Dla każdego z nich jedynym punktem styku z drogą są opony, które odpowiadają za przenoszenie napędu ...