Dodatkowa oś - dodatkowa ładowność, dostawczy DMC 3500

06 Lis 2021, 16:08

Pojedyncza oś spełniająca warunki techniczne dla przyczep. Przyczepa pod podwoziem na której oparta jest zabudowa. Dodatkowa ładowność zestawu +670 kg.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Przyczepa przejmuje częściowo - nacisk na tylną oś pojazdu. Konstrukcja zbudowana w bardzo prosty sposób, kilka połączonych profili stalowych, do których dokręcamy niehamowaną oś Al-Ko 800. Rozstaw otworów montażowych 1240 mm, odległość bębnów 1630 mm. Felgi 10 z oponami 195-55–10. Zaczep kulowy na dyszel 50, oświetlenie + nadkola. Waga „przyczepy” około 80 kg.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Samochód - do prezentacji konstrukcji VW T5 - T6 z fabryczną ramą, rozstaw osi 3400 mm powiększony o 450 mm. DMC 2800. Kąt najazdu 8,5 °. Zestaw pojazdów DMC 2800 + 750 - do jazdy bez dodatkowej przyczepy. Ładowność 1650 kg Zestaw pojazdów DMC 3200 +750, ładowność 2050 kg

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Samochód bez ładunku - pozycja kół +107 mm ponad ramę + nadkola. Podłoga zabudowy +200 mm. Ugięcie zawieszenia 70mm, przy dopuszczalnym obciążeniu. Standardowe ugięcia obciążonej osi Al-ko 40 - 65 mm. Zestaw PPP pasują niemal idealnie, ale ustawienie konstrukcji przyczepy -25 mm poniżej konstrukcji auto-lawety. Po bocznym zapięciu – przyczepa nie dotyka jezdni, jeżeli samochód jest bez ładunku. Możliwość jazdy z szybkością bez ograniczeń „przyczepa”.
Wjazd przyczepy pod samochód z zabudową auto-laweta - z boku, po uniesieniu ramy o 60 mm. Możliwość zamontowania poduszek pneumatycznych w miejsce sprężyn – do podnoszenia auta. Zabudowa typ kontener, skrzynia z plandeką - bezproblemowy wjazd - z tyłu pojazdu. Wersja konstrukcji ramy pośredniej do zamontowania kontenera lub skrzyni, to możliwość szybkiego odpięcia PPP. Ale to mniejsza ładowność samochodu, natomiast możliwość montażu haka i jazdy z pełnowymiarową przyczepą.

poniżej propozycja zabudowy auto-laweta na VW T4

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


ps.
VW transporter jest samochodem uniwersalnym – na tej ramie można zbudować konstrukcje „wymienne”. Raz jeździć jako auto-laweta z podwójną tylną osią, innym razem – skrzynią czy kontenerem. W ten sposób na bazie auta dostawczego DMC 2800 możemy stworzyć pojazd o ładowności 2 - 4 ton, jeżdżąc nim bez prawa jazdy kategorii C. Wystarczy B + E

Wkrótce inne ciekawe tematy.

Pozdrawiam wszystkich, zapraszam do dyskusji.
projekt2021
Nowicjusz
 
Posty: 6

07 Lis 2021, 10:15

A jak to się ma do homologacji tak przerobionego auta z dołożona taką dodatkową osią?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 5079
Zdjęcia: 18
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niedzielny kierowca na autostradzie - nie bądź taki!
    W okresie świąteczno-noworocznym wielu polskich kierowców przemierza setki kilometrów, by spotkać się z bliskimi czy spędzić wolne dni z dala od domu. Nierzadko przynajmniej część trasy pokonują autostradą lub ...
    Samochody Lexusa – dzieła mistrzów
    Samochody z wyczynowej linii F Lexusa odznaczają się nie tylko wysokimi osiągami i bardzo dobrymi własnościami jezdnymi – podobnie jak wszystkie modele japońskiej marki premium słyną z niezawodności i doskonałej jakości ...

  •