Dodge Avenger Szarpanie przy przyspieszaniu i olej w dolocie

16 Cze 2023, 21:26

W moim Dodge Avenger 2009 rok 2.0 156 km benzyna + gaz przy przyspieszaniu jest odczuwalne szarpanie całym samochodem i
wtedy nie ma pełnej mocy . Szarpanie występuje przy niskich obrotach do 2500 powyżej już jest okej .Dodam że na testarze diagnoatycznym wyszło że jest zbyt duże podciśnienie w kolekturze ssącym na wolnych obrotach. W kolektorze ssacym przed przrpustnicą pojawił sie olej silnikowy
W samochodzie zostały już wymienię czujniki wału i walków rozrządu, map sensor,sonda lambda ,świece, uszczelka kolektora ssącego oraz przepustnica . Cisnienie na cylindrach na zimnym to od strony
Czy przyczyną mogą być klapki w dolocie ?
POmocy
Dodge2009
Nowicjusz
 
Posty: 16

19 Cze 2023, 09:35

Sprawdzałeś filtr powietrza i odmę czy jest drożna?

Generalnie za duże podciśnienie może występować przy problemach z:
- filtr powietrza (brudny, złej jakości),
- zatkany wlot do filtra,
- zbyt mały przekrój dolotu (coś ogranicza przepływ),
- niedrożny przewód serwa,
- uszkodzony EGR i jego sterowanie,
- uszkodzony zawór recyrkulacji par / oparów benzyny lub jego przewody do zbiornika z węglem aktywnym i również do zbiornika paliwa,
- niedrożna, przytkana odma.

To wszystko może mieć wpływ na większe podciśnienie w dolocie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9670
Zdjęcia: 34

20 Cze 2023, 21:20

-filtr powietrza jest nowy orginal
-wlot jest drożny
- przewód jest oryginalny i jest drożny
-przrwod serwa również jest drożny gdyż nic nie wpływa na prace hamulców
- Nie mam ehru
- zawór evap działa poprawawnie
-odma oraz zaworek od odmy są drożne
Dodge2009
Nowicjusz
 
Posty: 16

21 Cze 2023, 08:45

Dodge2009 napisał(a): .Dodam że na testarze diagnoatycznym wyszło że jest zbyt duże podciśnienie w kolekturze ssącym na wolnych obrotach
Zapisany błąd czy odczytana wartość ? Ile pokazuje tester ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4639
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Cze 2023, 21:53

może olej łyka :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1213
Ostrzeżenia: 1

24 Cze 2023, 10:39

Na wolnych obrotach około 45-55

Nie zauważyłem znaczacych ubytków oleju ani kopcenia na niebiesko
Dodge2009
Nowicjusz
 
Posty: 16
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczne hamowanie w warunkach zimowych
    Podczas zimowej pory roku, wielu kierowców doświadcza wydłużonej drogi hamowania na nawierzchniach pokrytych śniegiem lub oblodzonych. Czy jednak wszyscy zastanawiają się, co dokładnie wpływa na odległość, jaką pokonuje ...
    Kalkulator jednostek ciśnienia
    Najczęściej używaną jednostką w samochodach do określenia ciśnienia jest jednostka "bar" lub "psi", ale warto wiedzieć jak przeliczamy pozostałe jednostki z którymi możemy się spotkać przy obsłudze samochodu.

24 Cze 2023, 13:17

Dodge2009 napisał(a):Na wolnych obrotach około 45-55

Jakieś jednostki ? A i ile ma być według Ciebie ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4639
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

26 Cze 2023, 09:37

Na wolnych obrotach około 30
Dodge2009
Nowicjusz
 
Posty: 16

26 Cze 2023, 13:57

Dodge2009 napisał(a):Na wolnych obrotach około 30
A jest
bonifacy napisał(a):Dodge2009 napisał(a):
Na wolnych obrotach około 45-55
Gdy jest to odczyt z czujnika MAP to podciśnienie jest za małe. Za dużo uchylona przepustnica lub tzw. lewe powietrze. Nieszczelność . Choć z drugiej strony odczyt należy zrobić na zagrzanym silniku , bez jego obciążenia . Tzn wszystko wyłączone to co elektryczne , jak i również wyłączona klimatyzacja . Gdy będzie coś włączone , silnik obciążony - to wtedy sterownik chcąc utrzymać wolne obroty , wymusi większe otwarcie przepustnicy i tym samym podciśnienie w kolektorze ssący spadnie a odczyt z MAP pokaże np 45-55. Na koniec słowo wyjaśnienia . Czujnik MAP odczytuje ciśnienie absolutne / bezwzględne Trzeba to odpowiednio zinterpretować względem ciśnienia atmosferycznego.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4639
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Cze 2023, 06:12

Wczoraj wysloczyl mi ten błąd i myślę że może byc coś z rozrządem :(
Dodge2009
Nowicjusz
 
Posty: 16

12 Lip 2023, 18:23

Po wymianie rozrządu szarpanie nie zniknęło
Dodge2009
Nowicjusz
 
Posty: 16

13 Lip 2023, 08:12

Jak dla mnie to czujnik położenia wałka rozrządu/wału.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Lip 2023, 19:46

oba czujki wałka rozrządu i wału zostały wymienione . A auto dalej szarpie
miedzy 1500-2500 rpm . Najgorsze jednak jest to że nie pokazuje żadnych błędów . Czujnik map na wolnych obrotach koło 800 rpm pokazuje około 42 hPa
Dodge2009
Nowicjusz
 
Posty: 16

19 Lip 2023, 20:13

Może czujniki były do wymiany, błąd zniknął ale to nie powodowało szarpania, czyli szukanie dalej...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Lip 2023, 20:41

Błąd wyskoczył już po wymianie czujnkolw na nowe . Po wymianie rozrzadu juz sie nie pojawil i sprawa z tym błędem zamknięta ale No ja już rozkladam ręce i nie mam pojęcia co może powodować to szarpanie :?
Dodatkowo dodam że nawet przy zjeździe z wiaduktu na puszczonym gazie na biegu i gdy obroty są między około 2000 szarpie
Dodge2009
Nowicjusz
 
Posty: 16