Dodge Avenger Szarpanie przy przyspieszaniu i olej w dolocie

16 Cze 2023, 22:26

W moim Dodge Avenger 2009 rok 2.0 156 km benzyna + gaz przy przyspieszaniu jest odczuwalne szarpanie całym samochodem i
wtedy nie ma pełnej mocy . Szarpanie występuje przy niskich obrotach do 2500 powyżej już jest okej .Dodam że na testarze diagnoatycznym wyszło że jest zbyt duże podciśnienie w kolekturze ssącym na wolnych obrotach. W kolektorze ssacym przed przrpustnicą pojawił sie olej silnikowy
W samochodzie zostały już wymienię czujniki wału i walków rozrządu, map sensor,sonda lambda ,świece, uszczelka kolektora ssącego oraz przepustnica . Cisnienie na cylindrach na zimnym to od strony
Czy przyczyną mogą być klapki w dolocie ?
POmocy
Dodge2009
Nowicjusz
 
Posty: 16

19 Cze 2023, 10:35

Sprawdzałeś filtr powietrza i odmę czy jest drożna?

Generalnie za duże podciśnienie może występować przy problemach z:
- filtr powietrza (brudny, złej jakości),
- zatkany wlot do filtra,
- zbyt mały przekrój dolotu (coś ogranicza przepływ),
- niedrożny przewód serwa,
- uszkodzony EGR i jego sterowanie,
- uszkodzony zawór recyrkulacji par / oparów benzyny lub jego przewody do zbiornika z węglem aktywnym i również do zbiornika paliwa,
- niedrożna, przytkana odma.

To wszystko może mieć wpływ na większe podciśnienie w dolocie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

20 Cze 2023, 22:20

-filtr powietrza jest nowy orginal
-wlot jest drożny
- przewód jest oryginalny i jest drożny
-przrwod serwa również jest drożny gdyż nic nie wpływa na prace hamulców
- Nie mam ehru
- zawór evap działa poprawawnie
-odma oraz zaworek od odmy są drożne
Dodge2009
Nowicjusz
 
Posty: 16

21 Cze 2023, 09:45

Dodge2009 napisał(a): .Dodam że na testarze diagnoatycznym wyszło że jest zbyt duże podciśnienie w kolekturze ssącym na wolnych obrotach
Zapisany błąd czy odczytana wartość ? Ile pokazuje tester ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4844
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Cze 2023, 22:53

może olej łyka :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

24 Cze 2023, 11:39

Na wolnych obrotach około 45-55

Nie zauważyłem znaczacych ubytków oleju ani kopcenia na niebiesko
Dodge2009
Nowicjusz
 
Posty: 16

24 Cze 2023, 14:17

Dodge2009 napisał(a):Na wolnych obrotach około 45-55

Jakieś jednostki ? A i ile ma być według Ciebie ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4844
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

26 Cze 2023, 10:37

Na wolnych obrotach około 30
Dodge2009
Nowicjusz
 
Posty: 16

26 Cze 2023, 14:57

Dodge2009 napisał(a):Na wolnych obrotach około 30
A jest
bonifacy napisał(a):Dodge2009 napisał(a):
Na wolnych obrotach około 45-55
Gdy jest to odczyt z czujnika MAP to podciśnienie jest za małe. Za dużo uchylona przepustnica lub tzw. lewe powietrze. Nieszczelność . Choć z drugiej strony odczyt należy zrobić na zagrzanym silniku , bez jego obciążenia . Tzn wszystko wyłączone to co elektryczne , jak i również wyłączona klimatyzacja . Gdy będzie coś włączone , silnik obciążony - to wtedy sterownik chcąc utrzymać wolne obroty , wymusi większe otwarcie przepustnicy i tym samym podciśnienie w kolektorze ssący spadnie a odczyt z MAP pokaże np 45-55. Na koniec słowo wyjaśnienia . Czujnik MAP odczytuje ciśnienie absolutne / bezwzględne Trzeba to odpowiednio zinterpretować względem ciśnienia atmosferycznego.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4844
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Cze 2023, 07:12

Wczoraj wysloczyl mi ten błąd i myślę że może byc coś z rozrządem :(
Dodge2009
Nowicjusz
 
Posty: 16

12 Lip 2023, 19:23

Po wymianie rozrządu szarpanie nie zniknęło
Dodge2009
Nowicjusz
 
Posty: 16

13 Lip 2023, 09:12

Jak dla mnie to czujnik położenia wałka rozrządu/wału.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Lip 2023, 20:46

oba czujki wałka rozrządu i wału zostały wymienione . A auto dalej szarpie
miedzy 1500-2500 rpm . Najgorsze jednak jest to że nie pokazuje żadnych błędów . Czujnik map na wolnych obrotach koło 800 rpm pokazuje około 42 hPa
Dodge2009
Nowicjusz
 
Posty: 16

19 Lip 2023, 21:13

Może czujniki były do wymiany, błąd zniknął ale to nie powodowało szarpania, czyli szukanie dalej...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Lip 2023, 21:41

Błąd wyskoczył już po wymianie czujnkolw na nowe . Po wymianie rozrzadu juz sie nie pojawil i sprawa z tym błędem zamknięta ale No ja już rozkladam ręce i nie mam pojęcia co może powodować to szarpanie :?
Dodatkowo dodam że nawet przy zjeździe z wiaduktu na puszczonym gazie na biegu i gdy obroty są między około 2000 szarpie
Dodge2009
Nowicjusz
 
Posty: 16