Drgający napinacz 1.9 TDi 115km

14 Sie 2020, 07:38

Cześć. Mam VW Bore z silnikiem 1.9 TDi 115km. Miałem uszkodzone sprzęgło alternatora, zostało zamienione na firmy INA. Mimo tego zauważyłem że wciąż drga napinacz paska mniej więcej w sposób jak na filmie :

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



U mnie drga on nieco słabiej, czy to normalne jego zachowanie ? Czy to uszkodzone sprzęgło alternatora zdążyło coś jeszcze rozwalić ?

Dzięki za pomoc i sory za banalne pytanie, ale to mój pierwszy diesel jakiego posiadam w zyciu :roll:
Andrzej09303
Nowicjusz
 
Posty: 26

14 Sie 2020, 09:54

Napinacz nie powinien drgać. Wygląda mi to na to, że coś jest nie tak albo z tym sprzęgiełkiem albo sam napinacz do wymiany. W napinaczu mogła sprężyna stracić swoje właściwości. Słyszałem też że po zamontowaniu INA, często tak się robi. Winny jest sam nowy napinacz. Ale pozostawiam do oceny przez innych.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Sie 2020, 10:19

Nie był wymieniony napinacz tylko sprzęgło alternatora i pomyliłem się co do marki nie INA tylko Valeo zostało założone.

Czyli co napinacz do wymiany?
Andrzej09303
Nowicjusz
 
Posty: 26

14 Sie 2020, 11:01

Sprzęgiełko altka - INA - o tym pisałem, że spotkałem się z niezbyt pochlebnymi opiniami :wink:
Valeo robi dość dobre rzeczy, więc tutaj myślę, że powinno to sprzęgiełko być raczej dobre, bez wad. No ale, zawsze może się zdarzyć jakiś bubel, nawet najlepszemu producentowi.
Tu skłaniałbym się do tego napinacza, ale poczekaj jeszcze, może się ktoś wypowie i nasunie jakiś inny pomysł.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Sie 2020, 11:07

Na ten moment sprzęgiełko alternatora jest wymienione na nowe Valeo + nowy pasek Contitech. Napinacz drży jak na nagraniu, dodam że nie wiem kiedy był wymieniany i ile czasu pracował z uszkodzonym sprzęgłem alternatora. Czekam na jakieś dalsze podpowiedzi.
Andrzej09303
Nowicjusz
 
Posty: 26

15 Sie 2020, 23:07

Według mnie ewidentnie napinacz do wymiany,całość.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybrydowa klasa luksusowa – przegląd rynku premium
    Samochody hybrydowe zyskują coraz większą popularność, a marki premium bynajmniej nie pozostają tu wyjątkiem. W ofercie tego segmentu z roku na rok pojawia się coraz więcej modeli z napędem hybrydowym. Rynek samochodów ...
    Tuning Show 2009 - Kraków / relacja
    Zwiedzający podczas 7.Tuning Show w Krakowie mogli zobaczyć mi. in. samochód rajdowy Janusza Kuliga, Ford Focus WRC, którym wywalczał tytuły mistrza Polski w latach 2000-2001. Ponadto był tylno napędowy Ford ...

16 Sie 2020, 07:40

Tak więc zrobię. Po wymianie dam znać czy pomogło.
Andrzej09303
Nowicjusz
 
Posty: 26

16 Sie 2020, 08:15

Jej, w moim dieslu też mam chyba takie drgania ale zawsze myślałem że klekot to ma być klekot! Teraz sprawdzę sprawę dokładnie, dzięki chłopaki.
Easydriver
Początkujący
 
Posty: 77
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Warszawa / Złotoryja
Prawo jazdy: 22 05 2016
Auto: Ford Maverick, poluję na BMW
Silnik: 2.3 i 150 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

16 Sie 2020, 09:58

Napinacz nie ma prawa drgać,to nie jest taki mechanizm jaki jest w moim W210,czyli duża sprężyna napinająca biegnąca od góry w dół ,która jest po prostu niezniszczalna,jedynie może się zużyć kompozytowa rolka ,którą b.łatwo wymienić,podobnie drgał napinacz w Mercedesie Vito znajomego,jeżdził,jeżdził aż się praktycznie rozleciał,miał fuksa gdyż stało się to przy domu,inaczej laweta,tam już nie tak łatwo wymienić,podobnie jak w M A klasie,myślę,że tutaj będzie zdecydowanie łatwiej,radziłbym przed zakupem poczytać,które obecnie napinacze warto nabyć,gdyż czasami te najbardziej renomowane to największy badziew,przy okazji wymieniłbym też pasek wielorowkowy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)