Ducato 2,3 120 multijet_2010 - nie odpala.

18 Maj 2025, 18:04

Ducato 2,3-120Mulitjet, z 2010 roku.
Stał 3 miesiące bez odpalania. Obecnie nie daje się uruchomić.
Nowy akumulator, nowy rozrusznik, nowa masa karoseria - skrzynia biegów.
Multimetr podpięty pod zacisk prądowy rozrusznika i masę akumulatora - napięcie 13,25 V (bez kluczyka w stacyjce_tak nie powinno być);
Wkładam kluczyk i przekręcam w położenie zapłon - napięcie 13,25 V + uruchamia się pompa paliwa (słychać "klikanie" z prawej strony pod maską silnika) - napięcie spada do 13,04 V; Pompa kończy pracę - napięcie wzrasta do 13,18 V;
Przekręcam kluczyk w położenie START, rozrusznik zaczyna "rzęzić", napięcie spada do 7,25 V, rozrusznik staje;
Wracam z kluczykiem w położenie ZAPŁON, znowu słyszę klikanie z prawej strony pod maską silnika. Napięcie wraca do 13,25 V.
Wiele osób pisze, że ducato ma przekaźnik rozrusznika, który znajduje się w skrzynce pod maską silnika, przy reflektorze. nie znalazłem go. Za to jest przekaźnik z opisem "Sterowanie silnika" który wymieniłem na nowy. Bezpieczniki wszystkie profilaktycznie sprawdziłem.
Nie potrafię znaleźć przyczyny. Ponieważ stoję w miejscu do którego nie wjedzie laweta oraz mieszkam poza chęcią podjazdu diagnosty z komputerem, raczej muszę sobie poradzić we własnym zakresie. Lub organizować grubą ekipę do wypchnięcia samochodu ma drogę. Z góry dziękuję za każdą sugestię.
Piotr326
Nowicjusz
 
Posty: 3

19 Maj 2025, 19:11

Wygląda to mimo wszystkiego na problem z akumulatorem. Rozładowany . Zmierz napięcie na biegunach akumulatora podczas kręcenia rozrusznikiem.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5000
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Maj 2025, 19:39

A skąd wzięło się takie napięcie, nawet nowy Aku nie trzyma takich wartości powyżej 13v.
Podmień aku może masz jakiś felerny
Piotr326 napisał(a):Multimetr podpięty pod zacisk prądowy rozrusznika i masę akumulatora - napięcie 13,25 V (bez kluczyka w stacyjce_tak nie powinno być);
tak właśnie jest prawidłowo :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16777
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Maj 2025, 20:31

Teraz zobaczyłem , kolega miesiąc temu pisał :
Piotr326 napisał(a):Witam. Mam problem po dłuższym postoju samochodu. Brak odpalania, około 3 miesiące. Nowy akumulator, nowy rozrusznik - 1,7 KW, wymieniona masa karoseria-skrzynia biegów. Sprawdzony bezpiecznik w skrzynce komora silnika. Skrzynka bezpieczników i przekaźników sucha/hermetycznie zamknięta. Rozrusznik po uruchomieniu nie jest w stanie zakręcić kołem zamachowym. Rusza i zaraz staje. Po paru próbach, rozrusznik jest wyraźnie ciepły. ciepłe są tez klemy akumulatora. Na tablicy żadnych błędów. Po paru próbach światła tablicy przygasają. Szukam bo prawdopodobnie jest, przekaźnika rozruchu/rozrusznika w skrzynce bezpieczników w komorze silnika. Nie mogę znaleźć nigdzie opisu. Zastanawiam się co dalej sprawdzać. z góry bardzo dziękuję za każdą sugestię.
To to auto tylko że w nowym temacie ? Jak tak to wszystko zmienia . Być może to silnik sam w sobie stawia opór lub osprzęt np. zablokowany alternator . Trzeba zdjąć pasek wieloklinowy i zobaczyć. Pokręcić kluczem wał korbowy.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5000
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q8 e-tron edition Dakar
    Zainspirowany najważniejszym rajdem pustynnym na świecie, Audi Q8 e-tron edition Dakar wyróżnia się swoją unikalną stylistyką i wyjątkowymi funkcjonalnościami. Zewnętrzny design tej specjalnej edycji przyciąga uwagę ...
    Niepokojące ślady oleju silnikowego pod samochodem?
    Wycieki oleju silnikowego i innych płynów eksploatacyjnych spotykają wielu kierowców. Początkowo każda plama pod autem może wyglądać niegroźnie, jednak bagatelizowanie tego problemu może nieść za sobą poważne ...