Ducato 2010 2.2 MULTIJET 100 problem ze zdjęciem paska wielorowkowego.

12 Lut 2022, 20:37

Witam serdecznie. Dziś gdy wracałem z pracy zerwał mi się pasek klinowy, wewnętrzny- ten, który napędza koła pasowe alternatora i klimatyzacji. Jakimś cudem dojechałem, i na podwórku po zdemontowaniu zderzaka udało mi się dostać do resztek paska .Wszystko szło sprawnie, dopóki nie okazało się, że nie można odciągnąć napinacza, bo jego ruch blokuje kompresor klimatyzacji- a właściwie koło pasowe kompresora przez co nie mogę zdjąć paska ... Od spodu widzę jedynie łeb jednej z 2 śrub, na które przykręcony jest napinacz, ale dostęp do niej jest fatalny, bo przykryta jest korpusem kompresora tak, że nasadowego klucza tam nawet nie wsadzę, . Myślałem żeby odkręcić tą jedną i spróbować poszarpać się trochę z napinaczem w nadziei, że trochę się przestawi na drugiej śrubie, tak żeby można było chociaż wsadzić nowy pasek za rolkę ale czy w ogóle warto się z tym szarpać w ten sposób ? Czy jest jakaś metoda, żeby zdjąć napinacz nie ściągając kompresora klimatyzacji? :?
Samochód to Fiat ducato 2010 2.2 MULTIJET 100KM
Fred0004
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 01 01 2009
Auto: Nissan Micra
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Montaż, konserwacja i obsługa akumulatora
      Przed zamontowaniem akumulatora należy za pomocą ciepłej wody oczyścić klemy (zaciski akumulatorowe) i podstawę mocowania akumulatora. Dopiero po wykonaniu tych czynności można rozpocząć montaż. Należy także pamiętać, iż ...