Dynamiczne autko do 30 tys zł

15 Lut 2017, 21:01

Mazda 6 II w tej cenie to będzie ulep, przerabiamy masę takich tworów na forum Mazdy.
Civic VIII - dla mnie auto bomba, niska pozycja za kierownicą, przestronny (moja Mazda 3 II polega w przedbiegach, przy moim ustawieniu fotela nikt za mną nie usiądzie - chyba, że 10-letnie dziecko, w Hondzie za mną może usiąść dorosła / wysoka osoba), fajne prowadzenie - lekko sportowe, silnik całkiem ekonomiczny.
Z minusów - skrzypiące zawieszenie i skrzypiący pedał sprzęgła (przypadłości tego modelu), ale można wybaczyć, nadrabia prowadzeniem.

dzida - w sam raz na dobrą I! ;)
A tutaj podam przykład ile kosztuje dobre auto ... gość wystawił tę Mazdę za 79900, cena zaporowa, ale gdyby to dokładniej przeanalizować, to jednak adekwatna. Jednak buja się z nią od 4 miesięcy:
https://www.guloggratis.dk/biler/person ... 99-mazda-6
Przy zejściu z ceną do 65000 koron (ciut poniżej ceny rynkowej) auto wychodzi na 29000zł ... przy czym mamy duńską konserwację podwozia, ten sam właściciel od 2009 roku, wyposażenie - jak na Mazdę 6 I ... praktycznie pełne.

A tutaj Mazda 6 II 1.8 z 2010 z przebiegiem 83000km:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/ ... 5d/3142862
przy tej cenie sprzedaży - która jest ciekawą ceną rynkową (40% ceny nowego auta) wychodzi na 47000zł (co by też pewnie stanowiło ok. 50-55% ceny nowej takiej Mazdy w PL)...

... ale ani 1, ani 2, nie opłaca się kompletnie sprowadzać, przy całkiem ciekawych duńskich cenach rynkowych (ale tak samo z importem pewnych aut z Niemiec) ... bo nikt takich egzemplarzy nie kupi. Ceny rynkowe w Polsce są całkiem inne.

Plus taki, że rynek prywatny w Danii praktycznie nie istnieje i można ceny ostro negocjować, ale gdyby nie to ... to praktycznie zero opłacalności przy sprowadzaniu ciekawych aut.
tomekdk
 

15 Lut 2017, 21:47

W takim razie skieruję się poważnie w stronę Hondy Civic 8, ale najpierw muszę się takim przejechać :)

A czy Accord 7 do 30k też będzie w normalnym stanie (nie ulep) ?
btravio
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Toruń
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lut 2017, 21:50

Stan będzie zależał od tego kto i co sprowadził, a ten Accord był produkowany od 2002 roku, także gdyby chcieć odpowiedzieć na pytanie ... czy jest szansa na dobre auto w tym budżecie - to pewnie ;)
tomekdk
 

15 Lut 2017, 21:58

btravio napisał(a):Rocznie ok. 20k, dynamiczna jazda, miasto/trasa po połowie.


Nie to żebym był jakimś miłośnikiem VAG-a ale jak masz Leona i robisz 20 tys to może Golf VI 2,0 TDI 110 KM będzie ok? tylko wiesz to już nie czasy gdzie spuszczało się rope z Ursusa itd..
Z tego co mi wiadomo albo i sie myle ale chyba nie, łatwo przyjmuje zastrzyk mocy i to podobno stłamszona wersja 140 km :D

A z resztą wybierz co chcesz czasem PB + lpg wychodzi lepiej, w VW na tsi nie ma co patrzeć, także zostają muły wolnossące typu 1,6

P.S. Accord fajna opcja, ale mi się osobiście marzy 2,4 190 :yes: tylko że sa drogie raczej 30 nie styknie ;/
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lut 2017, 22:39

Testowałem Golfa VI 2.0 TDI 110 km i był dla mnie za wolny, musiałbym wziąć wersję 140km.
btravio
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Toruń
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lut 2017, 22:41

Za wolny w jakim sensie? - bo jeśli chodzi o przyspieszenie ... to w takim razie Civic pewnie też będzie dla Ciebie za wolny, bo wysoko się kręci ... zresztą każda benzyna może być dla Ciebie za wolna (przy podobnej mocy), bo jazda dieslem to inne doświadczenie, niż benzynowcem.
tomekdk
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Japonia przestawia gospodarkę na wodór
    Władze Japonii widzą w wodorze sposób na obniżenie emisyjności gospodarki i niezależność energetyczną. Po dotychczasowych programach pilotażowych kraj ten przygotowuje się do szeroko zakrojonych działań na poziomie ...

15 Lut 2017, 22:46

Za wolny w odniesieniu do mojego Leona aktualnego, mniejszy kop. Generalnie mnie to zdziwiło, bo tutaj mam tylko 90 hp, a ten Golf też TDI i moc większa.
btravio
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Toruń
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lut 2017, 22:53

btravio napisał(a):Testowałem Golfa VI 2.0 TDI 110 km i był dla mnie za wolny, musiałbym wziąć wersję 140km.

Zrób wirusa to nie będzie za wolny, dostaniesz ze 160 koni i 330 nm :D
Bo 140 to chyba mały budżet..chociaż? ale na siłę kupowanie 140, chyba bezsensu.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

16 Lut 2017, 00:38

Trochę dziwne rzeczy opowiadasz, bo akurat 2.0 TDI 110 KM jest dużo szybsze i elastyczniejsze od 1.9 TDI 90 KM. Może ten słabszy był po czipie, a ten nowszy Golf VI był już zajechany?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Lut 2017, 09:23

Ale masa dochodzi i może brak kompresji w 2,0 TDI z różnych niespotykanych powodów :naughty:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Lut 2017, 09:28

btravio napisał(a):W takim razie skieruję się poważnie w stronę Hondy Civic 8, ale najpierw muszę się takim przejechać


Zastanów się czy warto przepłacać za auto, które w żaden sposób nie odstaje jakością od niemieckiej, włoskiej, francuskiej czy koreańskiej konkurencji. O połowę tańszy Focus jest ogólnie lepszym samochodem - dwulitrówka powinna dać już trochę radości z jazdy, a zawieszenie pracuje dużo kulturalniej niż w Hondzie i pozwala na o wiele więcej w zakrętach.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

16 Lut 2017, 10:42

Witajcie, podłącze się do tematu. Aktualnie szukam autka dla siebie i dwójki dzieci.
Łysy czytałam dużo pozytywnych opinii o fokusie. Gdybym miała się rozglądać to II czy III? Jaki silnik brać pod uwagę? Napewno benzyna bo większość jazdy po mieście.
Nadika
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Renault Laguna
Skrzynia biegów: Automatyczna

16 Lut 2017, 10:46

Nadika, a jaki masz budżet? Zarówno II, jak i III to godne polecenia samochody, do miasta wystarczy silnik 1.6 - najtrwalszy w tych modelach (w przypadku III najlepiej wersja 125-konna).
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

16 Lut 2017, 10:59

dzida napisał(a):Ale masa dochodzi i może brak kompresji w 2,0 TDI z różnych niespotykanych powodów :naughty:


No właśnie nawet w katalogu mimo masy itp to 2.0 jest szybszy o 2 sekundy, a to już cholerna różnica :P Nie wiem, nie wnikam, pewnie już silnik na wykończeniu albo ropa z Zetora :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Lut 2017, 11:53

Nadika napisał(a):Witajcie, podłącze się do tematu
załóż nowy, bo zrobi się bałagan w obecnym temacie
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14104
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
 
cron