Dynamiczny, 3-drzwiowy samochód pod LPG do maks. 35000zł

10 Maj 2017, 20:29

Cześć
Aktualnie poruszam się Ibizą 6l 3d w wersji sport (100km), lecz zaczynam poszukiwania czegoś, co docelowo zagości u mnie na zdecydowanie dłużej. Poszukuję samochodu, który poza rozsądnymi (niekoniecznie najniższymi) kosztami eksploatacji zapewni mi niemałą radość z jazdy - lubię jeździć samochodem, a motoryzacja jest moim hobby, więc samochód nie traktuję jako narzędzie, lecz bardziej jako gadżet. Koniecznie musi mieć silnik benzynowy, który dobrze zniesie instalacje LPG. Preferuję również nadwozie w wersji coupe, kabrio (z dostępnym hardtopem), lub 3d hatchback.
Co póki co wpadło mi w oko:
- Focus ST MkII - idealny typ, jednak spalanie na poziomie średnio 15l jest ciut za duże
- Audi A3 8P 1.8T Quattro - bardzo dobra opcja. Problem w tym, że ilość egzemplarzy z quattro można policzyć na palcach jednej ręki
- Audi A4 B7 cabrio 1.8T Quattro - świetny samochód, ale sam hardtop kosztuje do tego modelu przeszło 10000zł...
- BMW E46 cabrio 320 lub 325 - wydaje się być bardzo sensowną propozycją, lecz wolałbym coś młodszego. Nie skreślam jednak tego modelu
- Renault Megane 3 Coupe - bardzo podoba mi się ten model, jednak do lekko sportowych wrażeń należałoby kupić wersję RS, która nie mieści się w budżecie

Czy jesteście w stanie jeszcze polecić coś sensownego?
Lorden
Początkujący
 
Posty: 62
Miejscowość: Myślachowice

10 Maj 2017, 20:52

W 8p w tym budżecie możesz szukać s3 i to już bardzo ładnego (Quattro w serii), ale spalanie nie będzie niższe niż w Focusie (różnice będą pomijalne).

Ja bym Ci radził przejażdżkę każdym z nich i wyciągnięcie wniosków, bo porównywanie hot hatchów z cabrio jest dość trudne i...bezsensowne :wink: obejrzyj na żywo, przejedź się i dopiero wtedy będziemy mogli rozmawiać
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14073
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

10 Maj 2017, 21:43

Wg mnie 2,5 R5 w Focusie spali więcej, większy silnik, 5 garów no i sam fakt że ten silnik nigdy nie słynął z małego spalania - mnóstwo tematyki o lpg w tym silniku.

Renault Megane może być fajną opcją, zawsze w silnikach turbo można moc podnieść, chociaż wiadomo że RS będzie mieć nie tylko więcej koni i NM pod maską.

Co do Audi 1,8 TFSI bym raczej odradzał (to nie jest udana jednostka), i nie jest to 1,8 turbo 20V, no i kiepsko z instalacją lpg w razie czego.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

10 Maj 2017, 21:47

W 8P nie ma 1.8T, tylko TFSI.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Maj 2017, 22:21

Pionek napisał(a):Wg mnie 2,5 R5 w Focusie spali więcej, większy silnik, 5 garów
tutaj ciekawa sprawa, bo tak:
Większa pojemność = inna charakterystyka
Większa pojemność = mniejsze obciążenie przy szybszej jeździe. Aby 1.8t w Adi jechało podobnie trzeba będzie bardziej butować (krótsze nóżki muszą się bardziej namęczyć w maratonach)
FWD vs AWD
Na pocieszenie dla Ciebie powiem, że s3 ma większy v-max :)

Generalnie ciekawa sprawa z tym spalaniem. Miałbym jeszcze kilka pomysłów na testy/porównania spalania zupełnie różnych aut :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14073
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Maj 2017, 09:01

A ja myślę, że ktoś kto kupuje usportowione autko nie powinien patrzeć na spalanie. Serio, różnica czy spali 11 czy 13 litrów? Jeśli tak, to kup sobie coś ekonomicznego.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mocny, wytrzymały silnik - samochód do driftu
    Drugim istotnym elementem driftowozu jest silnik. Musi z łatwością wprawiać koła w ruch, dawać dużą moc, by nawet w poślizgu można było dogonić rywala i być niebywale wytrzymały. Moc samochodów driftingowych niejednokrotnie ...

11 Maj 2017, 09:49

No to swoją drogą, trochę rozbawilo mnie to LPG (choć personalnie nie mam nic do tego rodzaju zasilania) :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14073
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Maj 2017, 09:52

To tym bardziej nie rozumiem, z LPG nawet jak spali 20 litrów to wyjdzie tanio.

Zamiast E46 cabrio szukałbym coupe, sztywniejsze będzie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007