Mocny, wytrzymały silnik - samochód do driftu

Mocny, wytrzymały silnik - samochód do driftu

25 Kwi 2019, 12:58

Drugim istotnym elementem driftowozu jest silnik. Musi z łatwością wprawiać koła w ruch, dawać dużą moc, by nawet w poślizgu można było dogonić rywala i być niebywale wytrzymały. Moc samochodów driftingowych niejednokrotnie przekracza 1 000 KM! Na szczęście drifting dopuszcza tzw. swapy, czyli montowanie w samochodach silników pochodzących z innych aut. A to daje inżynierom ogromne pole do popisu. W efekcie drifterzy korzystają z wielu różnych jednostek, od silników Wankla, przez klasyczne, rzędowe szóstki, po V-ósemki, a nawet V-dwunastki. Jednak żadne nie są tak popularne jak 2JZ Toyoty i LS od General Motors.

"JZ i LS to w tej chwili chyba najpopularniejsze motory w driftingu. Oba mają swoje zalety i inną charakterystykę. 2JZ to japoński, pancerny, 6-cylindrowy silnik, który najczęściej występuje z turbodoładowaniem. Natomiast LS to amerykańska V-ósemka, która świetnie radzi sobie zarówno w odmianie wolnossącej, jak i doładowanej oraz oferuje sporo momentu obrotowego już w dolnym zakresie" mówi wykładowca Uczelni Techniczno-Handlowej im. Heleny Chodkowskiej.
Mocny, wytrzymały silnik - samochód do driftu W swoim samochodzie polski drifter zamontował znany przede wszystkim z Toyoty Supry - ale nie tylko - silnik 2JZ. "Chociaż JZ jest kojarzony przede wszystkim z Suprą, w moim aucie mam akurat motor z Lexusa IS 300. W oryginale to była jednostka wolnossąca, czyli 2JZ-GE. Ale dodałem do niej sporą turbosprężarkę. Siłą JZ-ta jest przede wszystkim wytrzymałość. Przy stosunkowo niewielkich modyfikacjach ten silnik znosi 3-4 razy większą moc, niż fabryczna. Inżynierowie Toyoty zrobili kawał dobrej roboty" tłumaczy.

A zapytany o to, dlaczego drifterzy bardzo rzadko korzystają z jednostek fabrycznie montowanych w ich autach, Trela tłumaczy "Z wielu motorów da się uzyskać moce wystarczające do rywalizacji w driftingu. Ale największym hamulcem są koszty i dostępność części. Skoro regulaminy pozwalają na przełożenie silnika, to po co inwestować większe pieniądze w motor słabo znany w tuningowym świecie, skoro można wybrać starszą, ale tańszą w eksploatacji i już sprawdzoną jednostkę? Tutaj nie chodzi o sentymenty".

Samochód driftingowy Jak zbudować profesjonalny samochód driftingowy?

Samochód driftingowy Nitro, chłodnice i komputer
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2898
Zdjęcia: 11127
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Tory testowe Toyoty Tory testowe Toyoty
    Prototyp każdego modelu Toyoty pokonuje co najmniej milion mil, nim trafi na taśmę produkcyjną. Większość testów odbywa się na torach w Belgii, Japonii i USA. Przedstawiamy miejsca, gdzie auta Toyoty są poddawane ekstremalnym ...
    Toyota GT86 nowej generacji już w 2019 roku Toyota GT86 nowej generacji już w 2019 roku
    Toyota potwierdziła, że pracuje nad drugą generacją swojego sportowego coupe. Jego premiery możemy się spodziewać na przełomie 2018 i 2019 roku. Tylnonapędowe coupe Toyoty o mocy 200 KM powstało z myślą o fanach szybkiej ...

  •