Dynamiczny samochód do 20000

20 Kwi 2016, 17:06

Witam wszystkich. W najbliższym czasie planuję zakup auta ale jako że w temacie motoryzacji jestem raczej laikiem, zwracam się o pomoc do mądrzejszych od siebie, czyli Was :) Interesuje mnie w miarę fajny, dynamiczny samochód o lekko sportowym zacięciu. Najmilej widziane jakieś coupe lub hothatch. Nie musi być to jakiś demon szybkości. Silnik oczywiście benzyna bez LPG, jeżdżę głownie sam więc przestronność czy duży bagażnik nie jest dla mnie zbyt ważny.

Budżet - obecnie około 20000 ale jeśli trafi się coś wyjątkowego to może zostać zwiększony o parę tysięcy.

Rejon - okolice Katowic czyli generalnie Śląsk

Użytkowanie - głownie miasto, rzadziej jakiś dalszy wyjazd (70% miasto - 30% trasa) Nie jeżdżę zbyt dużo, przez rok zrobię jakieś 10-12 tysięcy km.

Potrzeby - nie jestem specjalnie wybredny, standardowe wyposażenie, bajerów nie wymagam

Jeśli chodzi o coupe to najbardziej podobają mi się Hyundai Coupe 2.0 i Toyota Celica TS . Z mniejszych samochodów Mitsubishi Colt CZT lub Ford Fiesta ST.

Problemem jest to który z tych samochodów warto kupić, czy może poszukać jeszcze czegoś innego. Seat Ibiza FR lub Cupra? Opel Astra GTC z mocniejszym silnikiem?
Wiem że Hyundai jest bardzo chwalony, tani w użytkowaniu do tego fajnie wygląda, gorzej z dostępnością - po prostu w mojej okolicy już od dłuższego czasu nic ciekawego nie ma.
Celica również ma "to coś" ale ciężko znaleźć jakiś niestary egzemplarz, większość to lata 2000-2003, nic nowszego nie znalazłem a mam lekkie wątpliwości czy warto kupić 13-14 letni samochód. Wiem że rocznik nie jest najważniejszy ale chyba łatwiej się w takim przypadku wpakować na jakiś wytłuczony egzemplarz.
Colt i Fiesta to nieco inny typ samochodu, niby małe , niepozorne i nie wyglądają już tak atrakcyjnie ale też mają "to coś".

Niech mnie ktoś oświeci co do kosztów utrzymania tych modeli, ich awaryjności, komfortu jazdy, jakich usterek można się spodziewać itp.
ReveAnge
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: nie mam

25 Kwi 2016, 17:43

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Co o tym myślicie? Ściema czy rzeczywiście jest możliwy ten rocznik z takim przebiegiem?
ReveAnge
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: nie mam

25 Kwi 2016, 18:25

ReveAnge napisał(a):Colt i Fiesta to nieco inny typ samochodu, niby małe , niepozorne i nie wyglądają już tak atrakcyjnie ale też mają "to coś".


Proponuję colta czt w pakiecie masz:

turbo z dużym potencjałem
silnik mivec trwały w technologii już dziś nie spotykanej
łatwy do modów czyli standard mod to 190/270Nm mocniej polecisz to wyjdzie 220/300nm i ganiasz V8ki :D
niskie spalanie
mała masa 1t
przyjmuje lpg

Ceny od 13-18k + mody... chyba że kupisz gotowca. :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Maj 2016, 20:26

co myślicie o tych ofertach

Fiesta ST [link do oferty na Allegro wygasł]

i 2 Colty CZT [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Niech się fachowcy wypowiedzą czy warto tą Fiestę z modyfikacjami czy raczej odpuścić. A Colty - ten starszy o 3k droższy ale nie z komisu.
ReveAnge
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: nie mam

05 Maj 2016, 21:02

Fiesta niezła, ale podejrzana bo kto sprzedaje za cenę samego auta, samochód z modyfikacjami, poza tym ile mocy teraz to ma? gdzie to było robione? podejrzane..

Colt nr 2 ładny, tylko po pierwsze Colty 1,5 turbo rzadko kto modyfikuje wg mnie, zrobić z niego 190 koni to raczej jak masz mega zdrową jednostkę, bezpiecznie to raczej 180...a 220 to już mega modyfikacje, turbo, wtryski, chłodnica, wydech itd.. i pamiętaj ze auto waży 900 coś kg..ma napęd przedni, zacznie Ci tańcować przy większej mocy a do tego będzie mega niebezpieczne bo jakiś wietrzny dzień i możesz wylecieć z drogi..ja nie mam zaufania..

Osobiście poszukałbym ładnej A3 1,8T 4x4 i jak jesteś z południa to Czechowice-Dziedzice albo Jasło i masz 220 koni samym softem. Masz dwóch tunerów, którzy ogarniają na tip-top 1,8 turbo jednostki
1,8T są bardziej popularnymi jednostkami na turbinie K03s który siedzi w wersji 180 konnej można dojść do 220 koni.
Także szukaj A3 1,8T 4x4 albo Audi TT 1,8t 180...albo ewentualnie Leon 1,8T 180..
To co wpakujesz w Colta żeby mieć 220 koni to z takiego A3 zrobisz 260..
i mimo że może Colt poleci szybciej chociaż przy FWD wątpię, to powyżej 140 zacznie się robić niebezpiecznie...w opanowaniu auta..

Ale to tylko moje sugestie..zorientuj się kto w ogóle robi te silniki i za ile..bo gorzej jak krzykną 2 tys za soft 1,5 turbo i wyjdzie 185 koni :yes:

Jak chcesz Colta to ten drugi prywatny wg mnie pewniejszy i gość wie co sprzedaje..tyle ode mnie

a tutaj przykład A3:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

albo TT
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do oferty na Allegro wygasł]


P.S minus jest jeszcze taki ze tak poniżej 18k to ciężko Colta 1,5 turbo znaleźć, jak widać chcą nawet 20k :D
A jakbyś zaczał modyfikować to 5k musisz mieć, sam soft to 1200 pewnie bedzie.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

05 Maj 2016, 21:28

Lovato34 napisał(a):Ale to tylko moje sugestie..zorientuj się kto w ogóle robi te silniki i za ile..bo gorzej jak krzyczną 2 tys za soft 1,5 turbo i wyjdzie 185 koni :yes:

Drogi Lavato :D za soft 2k przy aucie które nie spotykasz co 30sec. nie jest drogo... tym bardziej że masz 2rodzaje softów a mianowicie soft i soft :D
Czyli soft za 1,3k polega na szybkim obsłużeniu autka znam ludzi którzy są zadowoleni a znam co nie są zadowoleni...
Natomiast soft za (dokładnie) 2,3k... może potrwać nawet kilka dni i wychwytywane są wszystkie problemy których nie widać a do tego często 190km jest szybsze od 190km.

Co do colta czt robi się go na dwa sposoby standardowe czyli albo sam program 190/260Nm (około) albo stały zestaw w samochodzie z turbo czyli wydech z dp/dolot/ICek i dochodzisz do 220/300nm .
Są jeszcze następne mody ale szkoda kasy.
Oczywiście można troszku pokombinować żeby było taniej ale to kwestia jak zawsze pomiarów... nie będę pisał bo nie wiadomo czy będzie kupiony :) .

Zalety czt to:
- silnik mivec - rewelka
- spalanie bardzo małe nawet jak go ćwiczysz na maxa torowo
- w miarę dostosowany do osiągów
- fajny standard wyposażenia
- brak bolączek technicznych
- masa 1t

wady
- drogi rozrząd 1k. wymiana co 100tyś.km.
- drogie niektóre elementy blacharskie chociaż łatwo sobie z tym poradzić
- głośne łożysko oporowe ale sprzęgło wydoli nawet 300nm

pewnie dojdą jakieś detale ale nie pamiętam.

p.s.

Do sporych mocy nie ruszasz nic przy paliwie i turbo... zresztą dosyć uparty komp broni się przed max modami. Opcją jest SA emu ale to są spore koszty i do szybkiej jazdy nie potrzebne.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Maj 2016, 22:01

Ok tylko zapominasz ze to auto waży 990 kg dla Ciebie to zaleta dla mniej absolutnie nie...i jeszcze napęd przód..poza tym 190 koni to wg mnie jest max, wątpię by ktoś na chociażby seryjnym wydechu wyciągnął więcej niż 200 koni..po prostu nie da rady..a poza tym trzeba znaleźć kogoś kto ogarnia te jednostki i umie je profesjonalnie modyfikować i tu będzie problem :ok:
A dalej to już jak kto woli można się autem zainteresować ale dla mnie on będzie średni, będzie zasuwał ostro dopóki nie wyleci z drogi albo przy dużej mocy nie bezie mielił kołami i nici z mocy.

Dla mnie średni wybór, bo wiadomo są ludzie co robią swapy do lupo (które waży 890 kg) 1,8T ale ja raczej jestem z daleka od takich rzeczy..
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

05 Maj 2016, 22:18

Lovato34 napisał(a):Ok tylko zapominasz ze to auto waży 990 kg dla Ciebie to zaleta dla mniej absolutnie nie...i jeszcze napęd przód..poza tym 190 koni to wg mnie jest max, wątpię by ktoś na chociażby seryjnym wydechu wyciągnął więcej niż 200 koni..po prostu nie da rady..a poza tym trzeba znaleźć kogoś kto ogarnia te jednostki i umie je profesjonalnie modyfikować i tu będzie problem :ok:


Widzisz znowu zebrało mi się na pomiary :D i głównym restryktorem jest DP oraz katalizator więc dłubiąc można coś wydłubać...bo wydech ma 2,25' co jest sporo jak na 1,5t. Co do oganiania silnika hmmm nie ma za bardzo co ruszać...??? Rozrząd jak w każdym innym aucie, wymiana oleju też...no i nie zapominaj że to jest mniejszy brat 4g63mivec :D

Jak miałbym wybierać coś małego 1,8t i czt to sam nie wiem bo całkowicie różne propozycje. Chyba musiałbym się przejechać jednym i drugim.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Maj 2016, 13:06

Colt nie waży 990 tylko 1080 :)

Szczerze mówiąc to nie wiem czy będę coś modyfikował w samochodzie. Na początku pojeżdżę takim jaki jest a ewentualnie później się pobawię w jakieś mody. Ale tuning nie jest moim priorytetem. Co do Audi to jakoś mi te samochody nie pasują , jakiś mam uraz do tej marki. Najbardziej przekonuje mnie Colt, właśnie ten drugi za 19900. Chyba zadzwonię i pojadę pooglądać.
ReveAnge
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: nie mam

06 Maj 2016, 17:23

ReveAnge napisał(a):Colt nie waży 990 tylko 1080 :)

Zależy od wersji no tylna kanapa to 40kg. :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Maj 2016, 18:45

Pojawiła się jeszcze inna opcja, ładna Celica

[link do oferty na Olx wygasł]

Warto? Przebieg coś za mały ale generalnie podoba mi się.
ReveAnge
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: nie mam