DYSKUSJA - Czemu nie kupuje się diesla na krótkie odcinki?

02 Lip 2014, 19:27

Cześć, tak zauważyłem czytając to forum i nie mając konta, że zawsze odradzacie zakup auta z dieslem na krótkie odcinki. Mógłbym mi ktoś to tak "łopatologicznie" wytłumaczyć? Jeśli chodzi o filtr cząstek stałych to oczywiście zjawisko rozumiem - zapycha się i trzeba albo odtykać albo wyciąć. A co jeśli silnik już od producenta nie ma takiego filtra?
Dostaje jakiś uszkodzeń jeśli przejeżdża np. 5km i zostaje zgaszony (jazda wręcz emerycka, a jeśli podeptany do schłodzenie turbo)...

I jeśli znajdzie się osoba która zna się na takich silnikach proszę o wypisanie aut z prostymi, dobrymi dieslami najlepiej bez dwumasowych kół zamachowych.

2.5 v6 tdi, 2.0 tdi, 2.0 tdci, 2.0 diesel z mazdy 6 - to jest syf i o tym się słyszy...

A jakie są dobre? Powiedzmy w budżecie 5,10,15,20,30 tyś?


Jeżeli temat jest w złym miejscu to proszę o nie usuwanie tylko o przeniesienie.
Dziękuje za uwagę i czekam na odpowiedzi.
Pozdrawiam.
diesel997
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: diesel

02 Lip 2014, 19:51

Siemanko. Diesli odradza się na krótkie dystanse głównie z tego powody, że o wiele wolniej się nagrzewają (a jazda na zimnym dieslu to nic przyjemnego, dodatkowo wtedy wyższe jest spalanie) oraz dlatego, że serwis takich silników jest znacznie droższy niż benzynowych, a to sporo minus dla osób, które pokonują małe trasy. Najlepszy diesel to chyba 1.9 TDI, niektórzy twierdzą, że nie do zajeżdżenia. ;) Z np. Golfem IV taki silniczek kupisz za nieco ponad dyszkę.
Cesc93
Początkujący
 
Posty: 90
Prawo jazdy: 18 12 2012
Auto: -
Paliwo: Hybryda
Rok produkcji: 2020

02 Lip 2014, 20:17

Witam
Powiem ci tak wiele ludzi odradza diesla na krótkie dystanse głównie z tego powodu że diesel dobry jest na dłuższe trasy tak gdzieś około 25000 km rocznie bo jak robisz krótkie trasy to w tych nowoczesnych dieslach mogą pojawić się problemy z dwumasą turbiną które są bardzo kosztowne w naprawach i ogólnie koszt serwisu diesla jest dużo większy niż benzyny. Dobry silnik diesla to 1,9 tdi 90 lub 110 km grupy VAG.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Lip 2014, 20:56

No i w większości przypadków taki silnik wcale nie jest ekonomiczny i spali troche więcej niż zakładał producent.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

02 Lip 2014, 21:30

Równie dobry co 1.9 TDI jest 1.9 jtd, a prawdopodobnie najlepszy diesel to 2.4 jtd ponieważ oferuje niskie spalanie połączone z naprawdę dobrymi osiągami :)
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

02 Lip 2014, 23:10

Słyszałem również, że doskonały diesel jest w BMW - 3.0 montowany przykładowo w E39 i E46.
Ok. Rozwialiście wszelkie moje wątpliwości.
A co z silnikami benzynowymi bez lpg, które są odpalane, traktowane łagodnie i gaszone?
Bardzo silnik dostaje po tyłku podczas takiego użytkowania? :?
diesel997
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: diesel
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Do wypadku drogowego wystarczy jeden pojazd!
    Większy wakacyjny ruch na drogach oznacza, że ryzyko wypadku jest większe. Często w niebezpiecznym zdarzeniu bierze udział tylko jeden pojazd. W takich okolicznościach zginęła co trzecia ofiara wypadków drogowych w ...

03 Lip 2014, 09:06

Na krótkie odcinki kupuje się małolitrażową benzynę i wszystko w temacie. Inaczej się nie opłaca jak dojazdy sa bliskie. Ewentualnie skuter albo rower.

Z lpg jest tak ze zależy to od ustawienia temperatury przełączenia u mnie jest to po niecałym 1km.
Z dieslem słabiej. Wcześniej jak miałem klekota nagrzewał sie po 7km w zime.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Lip 2014, 09:43

Silnik diesla został stworzony do ciężkiej harówy, takie były założenia pierwszych konstruktorów.
Był to silnik do ciężarówek, traktorów, maszyn, taksówek... dopiero dziwna moda która narodziła się w USA po drugim kryzysie paliwowym spowodowała szybki rozwój tego napędu w "cywilnych" autach osobowych.

Diesel jest dobry, jeśli do pracy masz 50-200 km, wyjeżdżasz na autostradę jedziesz stałą prędkością, lub codziennie robisz 200-1000 km.

Tak jak koledzy wyżej napisali diesel bardzo długo osiąga temperaturę roboczą, więc w zimie jest w takim aucie po prostu zimno :no:
KUPIĘ KAŻDE AUTO.
PomocDrogowa
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 340
Zdjęcia: 14
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW 728i
Silnik: M30B28 184KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984

03 Lip 2014, 10:15

No i do dieselka dochodzi koło dwumasowe odpowiadające za tłumienie drgań silnika. Koło takie jest mocno eksploatowane podczas zmiany biegów. A w mieście drążkiem operuje się cały czas, a co za tym idzie, dwumasa wysiada zdecydowanie szybciej. A koszt naprawy oscyluje w okolicach 2k.
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

03 Lip 2014, 10:34

PomocDrogowa napisał(a):dopiero dziwna moda która narodziła się w USA po drugim kryzysie paliwowym spowodowała szybki rozwój tego napędu w "cywilnych" autach osobowych
Are you kidding me? :shock: pokaż mi amerykańską osobówkę z dieslem ( pick up oczywiście się nie liczy )Oni święcie uważają, że diesle są do ciężarówek
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14196
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Lip 2014, 10:38

Wiem, wiem, ale to właśnie tam narodziła się moda na diesla, ponieważ diesel w europejskiej osobówce był szczytem lansu i prestiżu.

Mercedes W116 300SD, W126 SDL
BMW e28 524TD
Volvo 240 2.4 diesel, Volvo 740 2.4 TD
VW Rabbit 1.6D
VW Santana 1.6TD
KUPIĘ KAŻDE AUTO.
PomocDrogowa
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 340
Zdjęcia: 14
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW 728i
Silnik: M30B28 184KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984

03 Lip 2014, 10:52

Santana to bardziej Ameryka południowa
Dorzucę coś do tematu, przysiągłem sobie, że nie będę robił off :mrgreen: diesla odpuść, bo nie rozgrzany diesel to psujący się diesel. Na krótkie dystanse tylko mała (ale bez przesady bo będzie dużo palić) benzyna rzecz jasna bez wynalazków typu turbo
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14196
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Lip 2014, 11:08

W USA. Diesle mają Pick-Upy, terenówki, ciężarówki. A każdy samochód osobowy w USA ma benzyne. Nawet słynne TAXI Ford Crown Victoria nie ma diesla tylko kursuje na benzynie
BK1928
Zaawansowany
 
Posty: 604
Prawo jazdy: 06 06 2014
Auto: Mercedes-Benz Klasy E W212
Silnik: E200 CDI 136km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

03 Lip 2014, 13:00

Ok - już wszystko wiem. :D
Pytałem o diesla ponieważ lubię to, że przy 2k rpm idzie już naprawdę przyzwoicie wystarczy zmieniać dość szybko biegi co 2,5k rpm i jedzie się dynamicznie - mowa oczywiście o TURBO DIESLU.
Zakładam inny temat ale na inny temat.
Dziękuje i pozdrawiam.
diesel997
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: diesel

03 Lip 2014, 13:06

diesel997 napisał(a):przy 2k rpm idzie już naprawdę przyzwoicie wystarczy zmieniać dość szybko biegi co 2,5k rpm i jedzie się dynamicznie - mowa oczywiście o TURBO DIESLU.


Kup sobie (albo pojeździj trochę pożyczonym) benzynowe wolnossące V6, ewentualnie V8 i porównaj ;)
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009