Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Jak masz DPF to na pewno by się przydało no i wygrzanie silnika raz na jakiś czas jak się jeździ na krótkich dystansach to zawsze dobry pomysł.WhiteWolfGoOn napisał(a):Czytałem ,że można robić raz w tygodniu dłuższe odcinki trasy.
Ona na pewno nie zaszkodzi, a pomoże wypłukać resztki nagaru, złogów nieczystości które czasem przy normalnej wymianie nie spłyną. Jednak jak wymiany robisz co 10tkm to silnik powinien być w środku czysty.WhiteWolfGoOn napisał(a):Myślałem ,aby robić płukankę przy wymianach oleju ,ale wolę zapytać się profesjonalistów co możecie doradzić.
Rokiko napisał(a): Jeżeli z termostatem jest wszystko ok t
WhiteWolfGoOn napisał(a):robię 14km i po dojechaniu na miejsce w menu komputer wskazuje coolnant 68-74 stopni
potem jak odpalam to dalej sobie życzy wypalanie i już wiemy że trzeba to zrobić.galakty napisał(a):sterownik może sobie zażyczyć wypalanie tuż przed dojazdem do pracy - i wtedy lipa, bo gasimy silnik.
Trzeba to jeszcze zaobserwować, a nie każdy bezie w stanie to zrobić. No ale jak już zaobserwuje to to wypalanie nie zacznie mu się od razu tylko po rozgrzaniu silnika i układu wydechowego czyli pewnie przed dojazdem do domu. Wtedy dobrze wybrać się na dalszą przejażdżkę.Kao napisał(a):potem jak odpalam to dalej sobie życzy wypalanie i już wiemy że trzeba to zrobić
[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Problem w tym że ona zapala się dopiero jak będzie nieudanych kilka prób które zostały przerwane przynajmniej tak twierdzi Opel w swoich materiałach dla tego modelu.Kao napisał(a):kontrolka pojawi się gdy sterownik uzna że trzeba filtr wypalić
MotoAlbercik napisał(a):Dlatego warto rozważyć sprzedaż Diesla i kupno benzyny. Inaczej same niepotrzebne koszta - przymusowe przejażdżki, a więc dodatkowe, niepotrzebnie spalone paliwo no i na pewno będzie trzeba po jakimś czasie filtr wypalić u mechanika. Jest też ryzyko, że filtra nie da się wypalić i będzie trzeba nowy.