Opel Corsa D 1.3CDTI- Krótkie odcinki trasy.

28 Lis 2022, 16:21

Witam
3 miesiące temu zmieniłem pracę ,gdzie robiłem odcinki ok 30km na taką gdzie robię 14km i po dojechaniu na miejsce w menu komputer wskazuje coolnant 68-74 stopni ,gdy było lato było lepiej ponad 80 bywało .
Oleje wymieniam co 10tys km.
Pytanie mam takie ,nie chce "zamulić" silnika i co mam robić ,aby do tego nie dopuścić :(
Czytałem ,że można robić raz w tygodniu dłuższe odcinki trasy.
Myślałem ,aby robić płukankę przy wymianach oleju ,ale wolę zapytać się profesjonalistów co możecie doradzić.
Dziękuje i pozdrawiam :)
WhiteWolfGoOn
Nowicjusz
 
Posty: 17
0

28 Lis 2022, 17:14

Raz że diesel wolniej się nagrzewa, a dwa że jest dosyć chłodno na dworze. Jeżeli z termostatem jest wszystko ok to możesz spokojnie założyć sobie osłonę zimową na cześć chłodnicy np. [link do oferty na Allegro wygasł] jeżdżąc na takich krótkich dystansach powinna pomóc w szybszym nagrzewaniu się silnika.

WhiteWolfGoOn napisał(a):Czytałem ,że można robić raz w tygodniu dłuższe odcinki trasy.
Jak masz DPF to na pewno by się przydało no i wygrzanie silnika raz na jakiś czas jak się jeździ na krótkich dystansach to zawsze dobry pomysł.
WhiteWolfGoOn napisał(a):Myślałem ,aby robić płukankę przy wymianach oleju ,ale wolę zapytać się profesjonalistów co możecie doradzić.
Ona na pewno nie zaszkodzi, a pomoże wypłukać resztki nagaru, złogów nieczystości które czasem przy normalnej wymianie nie spłyną. Jednak jak wymiany robisz co 10tkm to silnik powinien być w środku czysty.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9712
Zdjęcia: 34
1

28 Lis 2022, 17:29

Rokiko napisał(a): Jeżeli z termostatem jest wszystko ok t

Jest ok, a nawet bardzo ok
WhiteWolfGoOn napisał(a):robię 14km i po dojechaniu na miejsce w menu komputer wskazuje coolnant 68-74 stopni

Wqięc na dzisiejsze temperatury jest jak najbardziej ok. Pytanie co będzie jak przyjdzie -10 i więcej.
Jednakże 1,3 CDTi jest uważany za dobry silnik, praktycznie bezawaryjny, więc powinno być ok. Pytanie, czy masz DPF ( od 2009 chyba były montowane ). Jak nie masz, to wielki problem z głowy.
Jak wiadomo Diesle nie bardzo nadają się do jazdy po mieście i na krótkie odcinki, no ale jak się nie ma benzynowego, to się lubi Diesla :) .
Załóż na zimę osłonę na chłodnicę, jak wspomniał Rokiko i raz na tydzień przegonisz go na jakiejś dwupasmówce i będzie git. Ze względu na te krótkie odcinki, warto też w zimie interesować sie stanem aku i go doładowywać, żeby któregoś ranka nie było niespodzianki. Aku też dobrze by było włożyć do pokrowca, który można kupić w sklepach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
1

28 Lis 2022, 19:43

zakupie w najbliższym czasie taką osłonę, moja corsa to rocznik 2011 polift,więc trochę inną osłonę musze szukać.
Dzięki za porady :)
WhiteWolfGoOn
Nowicjusz
 
Posty: 17
0

28 Lis 2022, 20:46

no to masz dpf, trochę słabo bo będziesz musiał mu poświęcić więcej uwagi, poza tym w tych silnikach w ruchu miejskim lubi pojawić się nagar w kolektorze dolotowym więc już 2 powody żeby czasami wyjechać na coś szybszego ruchu i dac mu "miodu"
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

29 Lis 2022, 07:41

Dokładnie. Minimum raz w tygodniu dobrze by było go przegonić kilkadziesiąt km.
Ewentualnie zastanowić się nad zmianą auta na Pb.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak stworzyć model koncepcyjny krok po kroku?
    W działach designu poszczególnych marek pracują kreatywni projektanci, często pochodzący z wielu krajów. W przypadku marki ŠKODA, współpracują oni z wieloma działami, głównie Rozwoju Technicznego ...
    Hyundai i20 1,0 T-GDi MT o mocy 100 KM
    Hyundai i20 posiada silnik benzynowy generujący równe 100 KM o pojemności jednego litra i tym samym umożliwia on sprint do "setki" w czasie 10,7 sekundy. Napęd przekazywany jest za pomocą manualnej skrzyni biegów ...

29 Lis 2022, 09:06

Jak w tym modelu przebiega wypalanie? Największy problem jest w tym, że sterownik może sobie zażyczyć wypalanie tuż przed dojazdem do pracy - i wtedy lipa, bo gasimy silnik. Przepalanie w trasie jest dobre, ale nie likwiduje problemu że nie mamy wpływu na to kiedy się DPF wypala i jak długo. I im więcej przerwanych wypaleń tym krótszy okres między nimi...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

29 Lis 2022, 10:24

galakty napisał(a):sterownik może sobie zażyczyć wypalanie tuż przed dojazdem do pracy - i wtedy lipa, bo gasimy silnik.
potem jak odpalam to dalej sobie życzy wypalanie i już wiemy że trzeba to zrobić.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

29 Lis 2022, 10:43

Kao napisał(a):potem jak odpalam to dalej sobie życzy wypalanie i już wiemy że trzeba to zrobić
Trzeba to jeszcze zaobserwować, a nie każdy bezie w stanie to zrobić. No ale jak już zaobserwuje to to wypalanie nie zacznie mu się od razu tylko po rozgrzaniu silnika i układu wydechowego czyli pewnie przed dojazdem do domu. Wtedy dobrze wybrać się na dalszą przejażdżkę.

Tu wypalanie filtra w Skodzie zaobserwowane po podwyższonych obrotach silnika.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9712
Zdjęcia: 34
0

29 Lis 2022, 11:01

będzie kontrolka o tym informującą, przecież patrzymy na licznik, kontrolka pojawi się gdy sterownik uzna że trzeba filtr wypalić a uruchomi procedurę jak spełnią się warunki do tego, może być to 5-10 jak i 30km, po procedurze kontrolka gaśnie, nie ma tu czarów.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

29 Lis 2022, 11:12

Kao napisał(a):kontrolka pojawi się gdy sterownik uzna że trzeba filtr wypalić
Problem w tym że ona zapala się dopiero jak będzie nieudanych kilka prób które zostały przerwane przynajmniej tak twierdzi Opel w swoich materiałach dla tego modelu.

Często przerywane procesy regeneracji, tj. wyłączanie silnika w trakcie jej trwania. Sytuacja częsta w przypadku kierowców pokonujących krótkie trasy przy jednoczesnym spełnieniu warunków pozwalających na aktywację procesu regeneracji. Jeśli kontrolka świecy żarowej miga, należy kontynuować jazdę aż do jej wyłączenia.

Teraz dalej patrząc na to mamy informację o tym aby możliwa była regeneracja, muszą zostać spełnione następujące warunki:
  • silnik musi pracować od uruchomienia minimum 2 minuty,
  • obliczone nasycenie filtra DPF musi być większe od 80%,
  • temperatura chłodziwa powinna być wyższa od 70°C przez co najmniej 2 minuty,
  • nie mogą występować usterki powiązane z DPF w sterowniku,
  • zdefiniowana wartość graniczna prędkości pojazdu musi w niektórych przypadkach być przekroczona (np. 80%-100% obciążenia silnika, jednorazowo 100 km/h), przy obciążeniach powyżej 100% prędkość nie ma znaczenia.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9712
Zdjęcia: 34
0

29 Lis 2022, 15:39

Dlatego warto rozważyć sprzedaż Diesla i kupno benzyny. Inaczej same niepotrzebne koszta - przymusowe przejażdżki, a więc dodatkowe, niepotrzebnie spalone paliwo no i na pewno będzie trzeba po jakimś czasie filtr wypalić u mechanika. Jest też ryzyko, że filtra nie da się wypalić i będzie trzeba nowy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

29 Lis 2022, 20:19

Gdy u mnie sie wypala,to po prostu to czuje.
Zwiększa się moc oraz większe spalanie, czuć też charakterystyczne szarpnięcie :)
WhiteWolfGoOn
Nowicjusz
 
Posty: 17
0

29 Lis 2022, 20:26

MotoAlbercik napisał(a):Dlatego warto rozważyć sprzedaż Diesla i kupno benzyny. Inaczej same niepotrzebne koszta - przymusowe przejażdżki, a więc dodatkowe, niepotrzebnie spalone paliwo no i na pewno będzie trzeba po jakimś czasie filtr wypalić u mechanika. Jest też ryzyko, że filtra nie da się wypalić i będzie trzeba nowy.


Szczerze ,nie zamierzam go sprzedawać.
Bardzo polubiłem to autko i mam je dopiero rok :/
Jeśli chodzi o problemy z DPF ,będzie problem to sie go zregeneruje czasami to nic nie daje to się wymieni, póki co chce się cieszyć autkiem :|
Dziś pytałem się znajomego ,który coś tam grzebie w autach i mówi że coolnant to temperatura cieczy i będzie niższa od oleju kiedy coolnant ma 74 stopnie to olej pewnie ma już grubo ponad 80 ,ile w tym prawdy nie wiem ,ale chociaż nie musze się martwić że z oleju się nie wypalą resztki paliwa i skroplin wody :D
WhiteWolfGoOn
Nowicjusz
 
Posty: 17
0

30 Lis 2022, 09:22

A co w tym aucie jest takiego, że chcesz się nim cieszyć? Totalnie nudny przeciętniak z małym dieslem, głośne, do tego ciągnie za sobą koszty osprzętu diesla... Rozumiem jakbyś tam miał jakieś 3.0 TDI to można sobie pakować kasę, ale ładować hajs w Corsę z 1.3 żeby jeździć po mieście i się martwić o DPF?

Kao co do wypalania DPF... Daj spokój, jedziesz rano do pracy, 200 metrów przed firmą sterownik chce wypalać DPF - gasisz auto bo się spóźnisz. Potem wracasz do domu i co, jedziesz na ekspresówkę albo autostradę żeby wypalić, czy wracasz zmęczony na chatę? I znowu wypalanie przerwane.

Masz za każdym razem patrzeć czy DPF chce się wypalić i ustawiać pod to trasę? To jest totalne nieporozumienie, auto ma służyć do jazdy, odpalasz, jedziesz, gasisz :mrgreen: Ten system wypalania to jakaś masakra, zieloni to zło wcielone...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0