Dziwne dźwięki po odpaleniu 2.0 JTDm

21 Cze 2020, 18:25

To tak, zrobiłem płukankę przy wymianie oleju. Zalałem nowym. Chodzi dużo lepiej.. Tylko to odpalanie zobaczcie sami na filmiku, proszę zwrócić uwagę że po około 2s. silnik przestaje tak mocno klepać. Dodam że przy zimnym rozruchu, potrafi zatrzepać mocno silnikiem. Zalałem teraz Liquid Molly 5w30, auto cały czas miało lane 5w30. Nie wiem czy silnik tak wcześniej pracował, ponieważ mam autko od niedawna i się nie przysłuchałem.
Czy mam podejrzewać uszczelkę od smoka olejowego? Dodam że żadnych komunikatów nie mam.
To co szumi przy pracy silnika to koło pasowe ;)

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




Dodatkowo zdjęcie z ECU na podgląd dawek wtrysków. Czy to normalne proporcje?

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

hexam
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 31 01 1996
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • 22 Cze 2020, 12:47

    Moim zdaniem na początku jak odpalasz słychać przez moment popychacze hydrauliczne zanim nie dostaną ciśnienia oleju. Przypuszczam, że jak byś zgasił silnik i odpalił ponownie po chwili to nie będzie tego dźwięku.

    Co do dawek wtrysków widać że się wzajemnie kompensują. Nie powinny być one większe niż 1,5 do 2,5 więc wygląda na to że u ciebie jest ok.
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4825
    Zdjęcia: 14

    22 Cze 2020, 12:50

    Dokładnie jest tak jak piszesz.
    Jaka jest opcja naprawy żeby się tego pozbyć?
    hexam
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Prawo jazdy: 31 01 1996
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Seat Leon
    Silnik: 1.8T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    22 Cze 2020, 13:40

    One żeby zaczęły pracować muszą dostać smarowanie. Tu jest ważny film olejowy jaki zostaje na tych elementach. Nie wiem czy jesteś w stanie pozbyć się tego zjawiska. Można je zminimalizować wybierając najlepszy olej według specyfikacji producenta, a można też dodać ceramizer lub Liqui Moly Hydro-Stößel-Additiv który teoretycznie powinien trochę je wyciszyć podczas takiego startu.

    W pierwszej kolejności jednak zobacz czy olej do tego silnika jest dobrze dobrany.
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4825
    Zdjęcia: 14

    22 Cze 2020, 14:58

    Wlałem mu liquid Molly 5w30 który ma niby specyfikację fiatowską. Faktycznie może to być wina oleju. Bo na oryginalnym była cisza. Spróbuję specyfików które polecasz.
    Dzwoniłem do ASO to serwisant polecił mi wymienić olej na 5w50. Jeśli dalej nic, to remont popychaczy.
    hexam
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Prawo jazdy: 31 01 1996
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Seat Leon
    Silnik: 1.8T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    30 Cze 2020, 11:13

    hexam napisał(a):Bo na oryginalnym była cisza
    Na oryginalnym jakim? Bo napisałeś że był też 5W30? Trzeba by było porównać parametry tych olei i zobaczyć czym się różnią. Podaj dokładnie jaki to był olej.
    Jeżeli na poprzednim oleju była cisz to faktycznie może to być wina oleju.
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4825
    Zdjęcia: 14
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault Kangoo Van E-TECH Elektryczne - zasięg, tryby jazdy
    Od 2011 roku Renault jest pionierem i niezaprzeczalnym liderem na rynku elektrycznych samochodów dostawczych w Europie. Od debiutu rynkowego pod koniec 2011 roku Kangoo elektryczne zyskało uznanie blisko 70 000 klientów ...
    W gąszczu znaków drogowych - interpretacja przepisów
    Każdy kierowca jest zobligowany, aby stosować się do znaków drogowych. To bardzo ważny element ruchu drogowego, który z wielu przyczyn może być lekceważony i niezauważany przez kierowców. Za niezastosowanie ...

  • 30 Cze 2020, 17:01

    Dzwoniłem dzisiaj do ASO i był lany SELENA 5W30.
    Obecnie jest LIQUI MOLY LONGTIME HIGH TECH 5W30
    hexam
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Prawo jazdy: 31 01 1996
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Seat Leon
    Silnik: 1.8T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    01 Lip 2020, 13:51

    hexam napisał(a):Dzwoniłem dzisiaj do ASO i był lany SELENA 5W30
    Selenia :)
    Porównując te dwa oleje teoretycznie silnik powinien lepiej sprawować się na tym który masz zalany. Różnice są niewielkie ale Liqui Moly ma wyższy wskaźnik lepkości, niższą temperaturę płynięcia i wyższą temperaturę zapłonu.
    Być może to jakiś zbieg okoliczności bo nie bardzo chce mi się wierzyć w to ze to wina tego oleju.
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4825
    Zdjęcia: 14

    01 Lip 2020, 14:33

    Rokiko napisał(a):
    Selenia Porównując te dwa oleje teoretycznie silnik powinien lepiej sprawować się na tym który masz zalany. Różnice są niewielkie ale Liqui Moly ma wyższy wskaźnik lepkości, niższą temperaturę płynięcia i wyższą temperaturę zapłonu. Być może to jakiś zbieg okoliczności bo nie bardzo chce mi się wierzyć w to ze to wina tego oleju.


    Będę jej/mu wymieniał uszczelkę smoka pompy olejowej, przy okazji zrobię mu znowu serwis olejowy i zaleję olejem Millers EE longlife 5w30.
    Zobaczymy
    hexam
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Prawo jazdy: 31 01 1996
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Seat Leon
    Silnik: 1.8T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002