Dziwne szuranie podczas pracy silnika.

Dziwne szuranie podczas pracy silnika.

20 Maj 2016, 14:42

Hej, ostatnio zauważyłam że podczas pracy silnika, i na luzie i podczas jazdy słychać Szuranie,dość głośno i wyraźnie, jak by coś ocierało, ale słychać tylko na zewnątrz,w środku auta nie, no że chyba uchylimy szybę, macie jakiś pomysł, co ZNOWU tam sie dzieje? Renault Laguna II, 2001, 1.6
karolina1994
Nowicjusz
 
Posty: 28
Rejestracja: 09 Mar 2016, 11:43
Prawo jazdy od: 16 12 2015
Auto: Renault Laguna II
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Dziwne szuranie podczas pracy silnika.

23 Maj 2016, 23:16

karolina1994 napisał(a):podczas pracy silnika, i na luzie i podczas jazdy słychać Szuranie,dość głośno i wyraźnie, jak by coś ocierało
Słychać to cały czas czy są np. przerwy?
Masz klimatyzację? Działa sprawna jest?
Posłuchaj w okolicy alternatora.

Czy dodając gazu na postoju szura głośniej, przestaje co się dzieje?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 5973
Zdjęcia: 3343
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Dziwne szuranie podczas pracy silnika.

24 Maj 2016, 06:47

Słychać cały czas,jedynie przy wyższej prędkości trochę mniej.Klima jest ale nie działa, to akurat kolejny problem w samochodzie, bo klima była nabijana i odgrzybiana a i tak czynnik wywaliło z niej, co do tego szurania byłam już u znajomego mechanika, poszła rolka i pasek, ale powinnam wymienić cały rozrząd, i tak zrobię :angry:
karolina1994
Nowicjusz
 
Posty: 28
Rejestracja: 09 Mar 2016, 11:43
Prawo jazdy od: 16 12 2015
Auto: Renault Laguna II
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Dziwne szuranie podczas pracy silnika.

24 Maj 2016, 08:46

karolina1994 napisał(a): do tego szurania byłam już u znajomego mechanika, poszła rolka i pasek, ale powinnam wymienić cały rozrząd, i tak zrobię
Ok, czyli już wiesz w czym problem. Jak rozrząd nie wiesz kiedy był wymieniany to lepiej to zrobić i mieć spokój na kolejne 50 - 60 tyś. km. Dodatkowo przy takiej wymianie warto wymienić pompę wody.

karolina1994 napisał(a):Klima jest ale nie działa, to akurat kolejny problem w samochodzie, bo klima była nabijana i odgrzybiana a i tak czynnik wywaliło z niej
Rozumiem, że układ jest nieszczelny i klima nie powinna przejść testu szczelności, a co za tym idzie nie powinna zostać nabita. Nieszczelność powinna zostać usunięta i dopiero cały układ powinien zostać nabity, ale to powinni zrobić ci co serwisują klimę i ją nabijają, powinni poinformować Cię o takiej nieszczelności i wtedy decyzja należy do właściciela samochodu czy wykonuje taką naprawę.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 5973
Zdjęcia: 3343
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Manufaktura Car Show 2013 Manufaktura Car Show 2013
    W miniony weekend w Ch Manufaktura można było zobaczyć wydarzenia pod nazwą "Manufaktura Car Show 2013". To propozycja dla miłośników czterech kółek w najróżniejszych odsłonach. W tym roku była to największa ...
    Objawy uszkodzenia turbosprężarki Objawy uszkodzenia turbosprężarki
    Obecnie niemal każdy samochód z silnikiem diesla jak i benzynowym wyposażony jest w turbosprężarkę. Ma ona na celu zwiększenie ilości powietrza doprowadzanego do cylindrów a co za tym idzie zwiększenie jego mocy. Niestety ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      passat b5 german style
      Autosacrum 2009
      MINI Clubman Bond Street, tył